Het grootste gedeelte van het systeem heb ik al in gedachte en is misschien ook wel een beetje 'standaard' tegenwoordig 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat gebruikt worden voor browsen/office, werk (veel verschillende programma's en grote excel bestanden tegelijk), hier en daar een spelletje en af en toe een video bewerken/renderen. Vind het redelijk belangrijk dat ie lekker stil is en er gaat ook wel wat mee overgeklokt worden, maar voor beide geldt het hoeft niet extreem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ben zelf hier op uitgekomen en dit is ook wel ongeveer de max van het budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- HDD(+OS)
- 2x 22" HD scherm (DVI en HDMI)
- alle overige randapperatuur (muis, toetsenbord, speakers etc.)
Welke vragen heb ik dan nog?
- Behuizing
Welke behuizing zouden jullie aanraden? Wil genoeg ruimte zodat alles past en kabels weg te werken zijn, goede airflow voor geluid en koeling. Moet er ook een beetje sjiek uit zien, geen gekke toeters en bellen. Heb nu een Antec Sonata II en zoiets vind ik eigenlijk wel prima. De Carbide 300R kwam vrij goed uit tests, maar wie weet weten jullie een betere?
- Finetuning;
Zou je er nog iets aan veranderen? Zo ja, wat en waarom? Bijvoorbeeld bij videokaart (welke versie van de 7870?) en moederbord (welk Z77 bordje?)
Gr
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat gebruikt worden voor browsen/office, werk (veel verschillende programma's en grote excel bestanden tegelijk), hier en daar een spelletje en af en toe een video bewerken/renderen. Vind het redelijk belangrijk dat ie lekker stil is en er gaat ook wel wat mee overgeklokt worden, maar voor beide geldt het hoeft niet extreem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ben zelf hier op uitgekomen en dit is ook wel ongeveer de max van het budget.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 | € 222,99 | € 222,99 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 64,60 | € 64,60 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 39,99 | € 39,99 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77-D3H | € 99,90 | € 99,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 724,43 | |
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- HDD(+OS)
- 2x 22" HD scherm (DVI en HDMI)
- alle overige randapperatuur (muis, toetsenbord, speakers etc.)
Welke vragen heb ik dan nog?
- Behuizing
Welke behuizing zouden jullie aanraden? Wil genoeg ruimte zodat alles past en kabels weg te werken zijn, goede airflow voor geluid en koeling. Moet er ook een beetje sjiek uit zien, geen gekke toeters en bellen. Heb nu een Antec Sonata II en zoiets vind ik eigenlijk wel prima. De Carbide 300R kwam vrij goed uit tests, maar wie weet weten jullie een betere?
- Finetuning;
Zou je er nog iets aan veranderen? Zo ja, wat en waarom? Bijvoorbeeld bij videokaart (welke versie van de 7870?) en moederbord (welk Z77 bordje?)
Gr