Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

een simpel dns vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views

Onderwerpen

• rizzle23
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-11-2014
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje wat dns betreft. Ik ben gisteren en vandaag wat info aan het opzoeken geweest over een dns server installeren, maar nu weet ik niet zeker of je 1 dns ip of 2 ip's van een dns server nodig hebt voor een domeinnaam te koppelen aan een ip adres?

b.v.d.

Groetjes Roald

• PerfectPC
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:08
Technisch is er maar 1 nameserver nodig.
dns.be eist een minimum van 2 geconfigureerde nameservers, geen idee hoe het bij sidn zit.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
PerfectPC schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:33:
dns.be eist een minimum van 2 geconfigureerde nameservers, geen idee hoe het bij sidn zit.
SIDN vereist er ook 2.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• rizzle23
ik wil een domein registreren bij ovh.nl hoe zit het daar?

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
quote:
rizzle23 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:50:
ik wil een domein registreren bij ovh.nl hoe zit het daar?
Dat maakt niet uit. De bovenliggende stichting vereist dat je twee nameservers hebt. Dus .NL en .BE domeinnamen? Twee nameservers.

Vaak kan je provider DNS leveren. Ik heb een colocated bak in Spijkenisse, en wil ook wel fallback-DNS voor je draaien.

• rizzle23
Dat zal ik onthouden, maar dat is nu nog niet aan de orde.
en .org want die wil ik eigenlijk registreren.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
rizzle23 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:53:
en .org want die wil ik eigenlijk registreren.
Doe eens gek en zoek 't eens op? Waarschijnlijk ga je gewoon bij een-of-andere toko een .org afnemen i.p.v. rechtstreeks bij PIR registrar uithangen. Dan zullen zij ook waarschijnlijk je DNS records verzorgen en anders moet je bij hun terecht voor verdere vragen.

RobIII wijzigde deze reactie 04-09-2012 11:59 (8%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• rizzle23
bedankt dan beïndig ik bij deze dit topic.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22-07 18:08

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Mooi, dan sluit ik het topic.. Dit zijn typisch zaken die je zelf kan uitvinden. Bel je provider of neem op een andere manier contact op met de partij waar je de aanvraag neer gaat leggen.

We verwachten hier op GoT toch iets meer eigen inzet van de gebruikers. Ten eerste is het hele DNS verhaal vrij simpel, en valt het niet onder Professional Networking & Servers, ten tweede mist hierin de eigen inzet.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True