Ah ja het moment is daar gekomen, ik heb sinds enkele jaren dit systeem in gebruik. En ben toch wel eens toe aan wat nieuws.
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen word de hoofdzaak. Een stevige PC in het algemeen zal dus afdoende zijn.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de hardware die ik moet kopen heb ik zo'n 650 euro over.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Behuizing: pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
HDD: pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
En natuurlijk monitor/toetsenbord/muis
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De videokaart koop ik later, aangezien er tegen die tijd misschien nieuwe videokaarten op de markt zijn kom ik daar nog wel een keer op terug. Het budget daarvoor blijft zo rond de 190 a 200 euro.
Ik ga voor een 2500K aangezien deze een stuk beter over te klokken is dan de 3570K.
Daarnaast heb ik nog geen SSD in dit lijstje staan gezien ik mijn laptop voornamelijk voor zaken buiten games om gebruik. En deze heeft al een SSD.
Voor games vind ik een SSD momenteel nog onnodig, het budget staat er ook geen toe.
De Mugen 3 staat in het lijstje doordat de Mugen 2 plotseling totaal niet meer verkrijgbaar is, en een kleine 70 euro kost
. Als dit een fout is in het systeem word dit een Mugen 2 rev. B
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ja, maar ik ben redelijk makkelijk over te halen mits er goede argumenten zijn.
Asrock - Jarenlang goede ervaring, andere borden in deze prijsklasse bieden niks meer of minder.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee. Al mag het systeem geen takkenherrie maken in idle.
Zijn er nog op- of aanmerkingen op het bovenstaande systeem? Eventueel andere hardware of ideeën?
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen word de hoofdzaak. Een stevige PC in het algemeen zal dus afdoende zijn.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de hardware die ik moet kopen heb ik zo'n 650 euro over.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Behuizing: pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
HDD: pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
En natuurlijk monitor/toetsenbord/muis
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Scythe Mugen 3 Rev. B | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC | € 193,51 | € 193,51 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 39,99 | € 39,99 |
| 1 | Asrock Z77 Extreme4 | € 128,95 | € 128,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 660,90 | |
De videokaart koop ik later, aangezien er tegen die tijd misschien nieuwe videokaarten op de markt zijn kom ik daar nog wel een keer op terug. Het budget daarvoor blijft zo rond de 190 a 200 euro.
Ik ga voor een 2500K aangezien deze een stuk beter over te klokken is dan de 3570K.
Daarnaast heb ik nog geen SSD in dit lijstje staan gezien ik mijn laptop voornamelijk voor zaken buiten games om gebruik. En deze heeft al een SSD.
Voor games vind ik een SSD momenteel nog onnodig, het budget staat er ook geen toe.
De Mugen 3 staat in het lijstje doordat de Mugen 2 plotseling totaal niet meer verkrijgbaar is, en een kleine 70 euro kost
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ja, maar ik ben redelijk makkelijk over te halen mits er goede argumenten zijn.
Asrock - Jarenlang goede ervaring, andere borden in deze prijsklasse bieden niks meer of minder.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee. Al mag het systeem geen takkenherrie maken in idle.
Zijn er nog op- of aanmerkingen op het bovenstaande systeem? Eventueel andere hardware of ideeën?
[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 04-09-2012 14:37 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken