Pieptoon koptelefoon frontaansluiting pc

Pagina: 1
Acties:

• Klepman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11-2025
Als ik mijn koptelefoon aansluit op frontjack van mijn pc (zelfbouw) hoor ik een storende hoge pieptoon.
Deze toon is nog steeds hoorbar als alle volumes worden dichtgedraaid.

Nu heb ik het vermoeden dat het heeft te maken met de aarding.
Aangezien ik niet echt thuis ben ik de elektronica vraag ik me af;

wat moet ik aarden en hoe doe ik dit?

[ Voor 4% gewijzigd door Klepman op 04-09-2012 21:01 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het lijkt me eerder voor de hand liggend dat je het slachtoffer bent van een matige of slechte kwaliteit on-board audio device. Die zijn meestal/vaak/altijd dermate slecht van kwaliteit, ook op dure mainboards. Gevolg: dit soort bijgeluiden en erger. Soms zelfs gerelateerd aan wat je computer op dat moment aan het doen is. Het gaat nooit over.

Een oplossing is er in de vorm van je on-board audio device niet gebruiken, maar een fatsoenlijke geluidskaart (insteek kaart) kopen, of een USB audio device kopen. Blijf ook daarbij weg van de dingen van een paar tientjes, dan gaat er een wereld voor je open.

On-board audio devices zijn gewoon niet weggelegd voor tweakers. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door remco_k op 04-09-2012 11:21 . Reden: Typvout ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Denk dat de meeste tweakers gewoon onboard audio gebruiken hoor. Echter hebben tweakers meestal wel kwaliteit in de PC zitten.

Ik gebruik gewoon onboard audio van mijn Asus bord en niets over te klagen.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 18:54
Zelf heb ik dat ook als ik de frontjack gebruik.

Als ik hem op de achterkant aansluit (wat ook gewoon onboard is zegmaar) heb ik er geen last van.

Ik denk dat je er weinig aan kan doen :)

• Klepman
Ik was in de veronderstelling dat dit niets zou uitmaken.
Maar je hebt gelijk vosss. Dan is de piep idd. weg.
Gebruik inderdaad onboard geluid. Begrijp dat door een upgrade hier wel wat winst valt te behalen.

• vosss
Nouja ik las alleen frontjack in de topictitel en verder niet meer in je openingspost. De rest die hier reageerde heeft denk ik over dat frontjack heen gelezen daardoor.

Ik heb een gigabyte ga-z68x-ud3h-b3 moederbord wat volgens mij als best goed te boek staat.
De frontjack piept en ruist en kraakt als een tierelier en de achteraansluiting doet het gewoon prima.

Ik hoef geen audiofiel geluid uit mn computer, dus voor mij volstaat de onboard prima met mijn Sennheiser koptelefoon :)

En ja je kan een losse geluidskaart kopen en ja dat klinkt beter, maar daar moet je dan wel ook de weergever op afstemmen imo. Een dure geluidskaart kopen en vervolgens een koptelefoon of een paar speakers van 30 euro eraan hangen is nogal zinloos lijkt me.

:)

• Klepman
Ja, goeie; gaat om frontjack. Heb post aangepast. Moederbord is een Asrock 880GMH/USB3. En ik hoef ook echt geen HIgh-fidelity op m'n zolderkamertje. Gebruik zelfs zo'n cheap 5.1 setje; dus dat zegt genoeg. Maar ik mag graag af en toe voorin een koptelefoon inpluggen om een plaatje te beluisteren. En dan is die pieptoon erg storend.

• vosss
Jep. Ik heb me er verder maar bij neergelegd dat de frontaansluiting piept en sluit gewoon die enkele keer dat ik mn koptelefoon gebruik op de achterkant aan. :)
Pagina: 1