Beste Tweakers,
Ik wil graag Windows 8 RTM installeren op mijn laptop, maar na de vereiste reboot blijf ik een zwart scherm zien met mijn muis die ik kan bewegen, verder kan ik niets, rechtsklikken werkt niet en geen een knop op het toetsenbord werkt.
Situatie:
-Intel i7 2630
-HD3000/Nvidia GT555m
-8GB RAM
-Ik heb de .iso op twee plekken gedownload, MSDNAA en isohunt.
-Beide keren heb ik het geinstalleerd met een 4GB USB-stick
-Gebruik gemaakt van WinUSB Maker en Microsoft's eigen tool.
-Beide keren kwam er geen error tijdens de installatie.
-Ik heb alle troubleshoot opties al geprobeerd, hij geeft een error bij de automatische reparatie en de rest werkt niet.
-Ik heb de laptop aangesloten op een beeldscherm met VGA en HDMI, gebeurd verder ook niets.
-Het gaat om een schone installatie.
Is er iemand die mij iets verder kan helpen?
Alvast bedankt!
(Indien er meer informatie nodig is hoor ik het graag!)
[Edit]
Naar aanleiding van een opmerking van een moderator en omdat ik het zelf helemaal was vergeten. Ik heb vele sites afgespeurd op google met bijvoorbeeld "blank screen with pointer after installation windows 8" (ook in het Nederlands naturlijk). Veel van deze sites gaven andere tips waaronder 1 dat je met een usb-stick een unnattended.xml moest gebruiken om je videokaart driver te starten, anderen spraken dit tegen.
Ik zou het vreemd vinden als mijn videokaart niet geladen is aangezien de muis wel in de juiste resolutie is.
Ik wil graag Windows 8 RTM installeren op mijn laptop, maar na de vereiste reboot blijf ik een zwart scherm zien met mijn muis die ik kan bewegen, verder kan ik niets, rechtsklikken werkt niet en geen een knop op het toetsenbord werkt.
Situatie:
-Intel i7 2630
-HD3000/Nvidia GT555m
-8GB RAM
-Ik heb de .iso op twee plekken gedownload, MSDNAA en isohunt.
-Beide keren heb ik het geinstalleerd met een 4GB USB-stick
-Gebruik gemaakt van WinUSB Maker en Microsoft's eigen tool.
-Beide keren kwam er geen error tijdens de installatie.
-Ik heb alle troubleshoot opties al geprobeerd, hij geeft een error bij de automatische reparatie en de rest werkt niet.
-Ik heb de laptop aangesloten op een beeldscherm met VGA en HDMI, gebeurd verder ook niets.
-Het gaat om een schone installatie.
Is er iemand die mij iets verder kan helpen?
Alvast bedankt!
(Indien er meer informatie nodig is hoor ik het graag!)
[Edit]
Naar aanleiding van een opmerking van een moderator en omdat ik het zelf helemaal was vergeten. Ik heb vele sites afgespeurd op google met bijvoorbeeld "blank screen with pointer after installation windows 8" (ook in het Nederlands naturlijk). Veel van deze sites gaven andere tips waaronder 1 dat je met een usb-stick een unnattended.xml moest gebruiken om je videokaart driver te starten, anderen spraken dit tegen.
Ik zou het vreemd vinden als mijn videokaart niet geladen is aangezien de muis wel in de juiste resolutie is.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 01:07 ]