Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win8] Zwart scherm met muis na installatie Windows 8 RTM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag Windows 8 RTM installeren op mijn laptop, maar na de vereiste reboot blijf ik een zwart scherm zien met mijn muis die ik kan bewegen, verder kan ik niets, rechtsklikken werkt niet en geen een knop op het toetsenbord werkt.

Situatie:
-Intel i7 2630
-HD3000/Nvidia GT555m
-8GB RAM

-Ik heb de .iso op twee plekken gedownload, MSDNAA en isohunt.
-Beide keren heb ik het geinstalleerd met een 4GB USB-stick
-Gebruik gemaakt van WinUSB Maker en Microsoft's eigen tool.
-Beide keren kwam er geen error tijdens de installatie.
-Ik heb alle troubleshoot opties al geprobeerd, hij geeft een error bij de automatische reparatie en de rest werkt niet.
-Ik heb de laptop aangesloten op een beeldscherm met VGA en HDMI, gebeurd verder ook niets.
-Het gaat om een schone installatie.

Is er iemand die mij iets verder kan helpen?

Alvast bedankt!

(Indien er meer informatie nodig is hoor ik het graag!)

[Edit]
Naar aanleiding van een opmerking van een moderator en omdat ik het zelf helemaal was vergeten. Ik heb vele sites afgespeurd op google met bijvoorbeeld "blank screen with pointer after installation windows 8" (ook in het Nederlands naturlijk). Veel van deze sites gaven andere tips waaronder 1 dat je met een usb-stick een unnattended.xml moest gebruiken om je videokaart driver te starten, anderen spraken dit tegen.

Ik zou het vreemd vinden als mijn videokaart niet geladen is aangezien de muis wel in de juiste resolutie is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 01:07 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:31

mrc4nl

Procrastinatie expert

heb je geprobeerd nog een keer te rebooten(zonder te installeren)?

ik draai zelf de previeuw en heel af en toe heeft ie ook een zwart scherm, dan zet ik m in standby en daarna heb ik wel een normaal inlogscherm

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Diverse keren, hij blijft op dat ene zwarte scherm staan met die muis. Overigens zie ik niet altijd gelijk de muis. Soms zie ik hem pas nadat ik de computer even in standby heb gehad.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:31

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 00:46:
Diverse keren, hij blijft op dat ene zwarte scherm staan met die muis. Overigens zie ik niet altijd gelijk de muis. Soms zie ik hem pas nadat ik de computer even in standby heb gehad.
mmm en pijltje omhoog werk ook niet? of met de muis omhoog slepen?
anders dan dit weet ik niet, ik kan je niet verder helpen

ora et labora

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard, mijn excuses. Ik heb al een dag lopen zoeken op google, maar heb tot nog toe niet het juiste antwoord kunnen vinden. Normaal weet ik wel een oplossing te vinden (daarom kom ik ook amper op tweakers), maar dit lukt maar niet en het zit me dwars.

Hoogstwaarschijnlijk is het iets doms wat ik over het hoofd heb gezien.
Pagina: 1