debian php5/mysql server kan geen pagina vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik zit hier ff met een waarschijnlijk voor jullie klein issue.

Ik heb debian op een RaspberryPI geinstalleerd en daarop Apache web server, PHP5, MySQL server, VSFTP FTP server, phpMyAdmin geinstalleerd.

als ik nu met een pc in het netwerk browse naar xxx.xxx.xxx.xxx/test.php met daarin de code:
# test.php
<?php phpinfo(); ?>

Dan krijg ik netjes een pagina te zien met alle info over de webservert.

Wanneer ik nou (in mijn geval) een chatserver upload in de map helpdesk met de bestanden en map met rechten 7777 dan kan de browser de bestanden niet vinden en krijg ik een error 500 pagina te zien.

De map helpdesk staan gewoon in /var/www waarin ook het bestand test.php staat.

Iemand wellicht een schopje in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:56
Een error 500 pagina betekend niet dat de bestanden niet werden gevonden, dan had je een 404 error gehad
500 staat voor server error. Check de logfiles van Apache (./httpd/logs/error_log) om te zien wat er mis is.
Waarschijnlijk mist er een benodigde extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Volgens mij kan je de logfiles van Apache op Debian standaard vinden in /var/logs/apache2. Je kan ook even PHP logfiles enablen in /etc/php5/cgi/php.ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik heb het gevonden mensen, de submappen en de bestanden hierin hadden stonden nog op 600 rechten........

deze ff omgezet naar 755 en klaar.....

thnxs voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je had dit veel sneller kunnen oplossen als je zelf verder had gekeken dan je neus lang was. Daarom gaat dit topic op slot, je toont niet veel inzet om je probleem opgelost te krijgen en de informatie over je omgeving mist ook. Als je die beter had uitgezocht, had je het probleem allang gevonden.

Overigens dien je bestanden NOOIT de execute bit te geven, tenzij dat echt noodzakelijk is. Voor web bestanden betekend dit dus gewoon niet geven. Mappen moeten wel altijd de execute bit hebben, anders kom je er niet in. Mappen 755, bestanden 644 max.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.