Opties op het beste uit een ASUS pundit P1-AH2 te halen.

Pagina: 1
Acties:

• JK1982NL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-07 22:02
Hallo mensen,

Ik heb een vraag over een wat oudere ASUS pundit P1-AH2 (Link naar specificaties) die ik heb gekregen van iemand.

Er zit een single core AMD processor op maar ik weet nog niet welke snelheid deze heeft. Om er zeker van te zijn wat het uiterste is wat ik nog uit deze pc kan halen wil ik dat hier even vragen.

Past deze processor op dit moederbord? Er wordt namelijk aangegeven dat er een FX/X2 5200+ op past, maar houd dit bij een dual core X2 in dat dit voor beide cores maar zo ver kan gaan of kan het voor de cores samen boven de 5200 uit komen?

Als geheugen heb ik een Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2G (DDR2-800)‏ aangezien dit volgens mij het maximale is wat het moederbord aan kan.

Ik denk wel dat ik een andere voeding nodig heb dan want er zit nu 250 watt in. Denk dat 400 wel genoeg kan zijn voor de processor, geheugen, Hdd en mogelijk Dvd speler. Overigens zit er een adapter (PD-RISER) op zodat er twee Kaarten bij geplaatst kunnen worden i.p.v 1. Als de grafische kaart onvoldoende is zou ik dat nog kunnen doen.

Ik wil hem voornamelijk als simpel servertje gebruiken voor een aantal games, maar als er een vriend langs komt om wel iemand desnoods op lagere grafische opties op mee te kunnen gamen zoals bijvoorbeeld minecraft. Hoeft niet gelijk de nieuwste COD te zijn of zo xD.

Als er verder nog tips zijn dan hoor ik het wel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

JK1982NL schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:19:

Past deze processor op dit moederbord? Er wordt namelijk aangegeven dat er een FX/X2 5200+ op past, maar houd dit bij een dual core X2 in dat dit voor beide cores maar zo ver kan gaan of kan het voor de cores samen boven de 5200 uit komen?
5200+ is het typenummer van die CPU, dus 2 cores kunnen daar niet bovenuit komen, het is immers maar een naampje.

Of het past weet ik zo niet, maar het lijkt me wel, als de specs dat opgeven.

• JK1982NL
Ik heb inderdaad even niet opgelet :O.

Dus ik zou voor een Athlon FX 5200+ kunnen gaan of voor een Athlon 64 X2 5000+ Black Edition aangezien die goed is om over te klokken. Maar is dat wel geschikt in zon kleine kast vanwege oververhitting.

En wat ik nog vergeten was. Ik neem aan dat er een voor een mini desktop andere voedingen zijn als voor een gewone desktop, deze lijkt namelijk wel iets kleiner ;-). Waar moet ik op zoeken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoogstwaarschijnlijk is het geen standaard formaat, de kans dat je er een voeding voor vindt die precies past is niet zo heel erg groot. De kans dat je hier een betaalbare upgrade voor vind is niet zo heel groot ben ik bang.

• JK1982NL
Ah dat is jammer, dat wordt goed zoeken dus,. Anders plaats ik de voeding wel aan de buitenkant en zet een fan op de plek waar de voeding zat ;-).

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
en een black edition heb je hoogstwaarschijnlijk niets aan, het moederbord zal de functionaliteit waarschijnlijk missen om te kunnen overclocken.. Eerst checken ;)

Ryzen cloud9

• JK1982NL
Ik wist eigenlijk niet eens dat dat een probleem kon zijn... Heb eerlijk gezegd nooit iets ge-overclocked :S. Zal erop letten dan.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-10 15:52

auto660

1991 240 GL Brick

Als de multiplier is geunlocked, dan hoef je toch niet persee uit de bios te overclocken? Je gaat immers niet de ht verhogen. Dan zou het gewoon vanuit windows met een tooltje kunnen overclocken met de multiplier. Alleen op de vcore moet dan nog wat gevonden worden.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• JK1982NL
Ik heb een beetje niet opgelet voor de CPU's die passen op het moederbord. Er staat op de ASUS site zelf dat er sinds de laatste BIOS een Athlon 64 X2 6000+ (CZ),2MB,rev.F3,125W,SocketAM2.
Er staat dus AM2.. dus geen AM2+, en dat is eigenlijk nog het meeste wat ik te koop vind op het internet.

Maar als er een 6000+ in gaat laat de black edition dan maar zitten. Als het nog mogelijk zou zijn te overclocken zie ik het wel.

De twee dual channel kingston kit 2x1G heb ik onderhad al ontvangen. Heb koelpasta besteld aangezien ik de oude verwijderd had, dus heb nog niet eens kunnen testen of alles werkt met de oude AMD 3500+ CPU :P.

Wat voor voeding zou ik dan nodig hebben qua vermorgen voor een 6000+ e.d.?
Pagina: 1