Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Switschen tussen geluidskaart en onboard audio

Pagina: 1
Acties:

• JorritV70
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo allemaal,

ik heb net mijn desktop opnieuw opgebouwd met een Asrock Z77 extreme 4 mobo.

Ik heb hem eerst in elkaar gezet zonder audiokaart, audio werkt, toen met audiokaart (Audiophile 2496) audio kaart werkt ook. alleen met de audio kaart geinstalleerd kan ik niet meer terug schakelen naar de onboad audio. Dit kon wel bij mijn vorige pc (ook windows 7 en en de zelfde audiokaart).

Ik gebruik de audiokaart om muziek vanaf mijn computer naar mijn versterker ts sturen.

Af en toe wil ik ook gewoon op de kamer waar de computers taat muziek hebben zonder daar voor stekkers te moeten verwisselen.

Weet iemand hoe ik dit weer voor elkaar krijg?

Alvast bedankt!

Groet Jorrit

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 10:28
In principe kiest de applicatie naar welke geluidskaart de audio gestuurd moet worden. Als je wilt schakelen, zul je binnen het programma op zoek moeten naar de betreffende optie. Bestaat die niet, dan gebruikt het programma vermoedelijk de standaarduitvoer, een door het besturingssysteem aangewezen apparaat. Je kunt deze wijzigen in het configuratiescherm onder Sound > Playback. Soms vereist deze wijziging dat het programma opnieuw wordt gestart. Staat de onboard-kaart er niet tussen, dan wijst dat erop dat er geen drivers voor zijn geïnstalleerd of dat deze uitgeschakeld is. In dat laatste geval kun je hem in het menu dat met een rechtermuisklik in het scherm Playback uitklapt zichtbaar maken.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Stekkertje erin doen, en dan nog eens proberen. Vaak wil het niet als er geen apparaat is aangesloten op de geluidskaart.

• JorritV70
@Marcks Dat is idd de manier waarop ik met mijn oude compoter kon switchen. Echter als ik de geluiskaart heb geïnstaleerd verdwijnd daar mijn onboard geluid en kan ik allen de verschillende mogelijkheden van mijn kaart kiezen.

@ThinkPad Het is wel windows, maar helaas is de oplossing niet zo voor de handliggend dit werkt zelfs niet als ik de geluidkaart eruit heb, ik moet de pc dan echt eerst opnieuw opstarten.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt alsof je onboard op auto mode staat in het BIOS. Als er een aparte kaart gevonden wordt, wordt de onboard uitgeschakeld.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• JorritV70
@Hero of Time Thanks!! dat was hem idd!!
Pagina: 1