Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke drivers XPS 15 l502x?

Pagina: 1
Acties:

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Hoi allemaal,

Aangezien ik op mijn notebook (XPS 15 l502x van DELL) windows 7 Ultimate (opnieuw) ga installeren en ik niet uit kom welke drivers er allemaal geinstalleerd moeten worden, dit topic. Ik vind de driverlist van de dell site erg verwarrend.
http://www.dell.com/suppo...s/en/19/Product/xps-l502x

Ik heb op dit forum al een post gezien van Asfyxia met een driverlist.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 4"
Aangezien deze post van 2011 is, vraag ik me af of dit lijstje outdated is.

Weet iemand welke drivers ik moet installeren óf kan iemand voor mij (eventueel via de dell site) een lijstje samenstellen met de te installeren drivers?

Alvast bedankt!

PC Specs

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Dit zou je gewoon moeten vragen in het XPS 15 topic, geen enkele reden hiervoor een nieuwe thread aan te maken.

Ik heb gisteren nog een clean install gedaan van men L502x en heb deze installatievolgorde gebruikt: slow whoop in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"

De drivers die hier van de Dell site gehaald werden heb ik daar ook vandaan gehaald (wel niet de links gebruikt, maar zelf op de site gezocht mochten er nieuwere versies uitgebracht zijn). De andere drivers heb ik zelf van de fabrikanten sites gaan halen om de nieuwste versies te hebben.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wil ik nog bij aanvullen dat het een kwestie is van eventjes een klik naar apparatenbeheer nu de laptop nog niet opnieuw opgezet is, pen en papier, opschrijven wat erin zit en daarna de drivers downloaden, usbstick en klaar.

Tweakers verwacht ook wel een beetje eigen initiatief en zoals SemperEgo al schrijft hoef je hiervoor geen apart topic te openen.

• Montu
Allereerst bedankt voor jullie reacties
Roel1966 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 02:55:
Wil ik nog bij aanvullen dat het een kwestie is van eventjes een klik naar apparatenbeheer nu de laptop nog niet opnieuw opgezet is, pen en papier, opschrijven wat erin zit en daarna de drivers downloaden, usbstick en klaar.

Tweakers verwacht ook wel een beetje eigen initiatief en zoals SemperEgo al schrijft hoef je hiervoor geen apart topic te openen.
Een andere aanleiding naar mijn besluit om windows opnieuws te installeren, is dat ik van mijn huidige drivers JUIST niet zeker van ben. Verder mijn excuses voor het openen van een nieuw topic, ik zal er de volgende keer op letten.

PC Specs

• Montu
Ik heb inmiddels alle drivers die op het lijstje staan van whoop gedownload én windows opnieuw geinstalleerd. Ik heb de drivers via mijn computer op mijn USB-stick gezet. Als ik mijn USB-stick in mijn laptop doe, gebeurt er niks (vanwege de ontbrekende drivers ofcource (2x 3.0 poorten..)). Ik heb ook geen internet op mijn laptop vanwege hetzelfde probleem.

Kan ik de drivers dan op een CD branden, en de CD runnen op mijn laptop?

PC Specs

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:48

Metian

Snert is vies

Probeer de USB is aan de rechterkant er in te steken, heb gemerkt dat deze USB meestal gewoon werkt wanneer het een schone windows betreft.

Rupsen, Rapsen.

• Montu
Mijn dell heeft geen usb poort aan de rechterkant, enkel links en achter (beide 3.0). Ik heb het al in beide usb-poorten geprobeerd, zonder succes :(.

PC Specs

• Metian

Metian

Snert is vies

Dan ben ik bang dat de titel van de topic niet klopt, want ik heb een XPS 15 l502x en die heeft gewoon aan de rechterkant een USB aansluiting zitten (net iets boven de jack-aansluitingen).

Denk dat jij de nieuwe Dell XPS 15 heb, L521x

Rupsen, Rapsen.

• Montu
Ik ben er 100 procent zeker van dat ik de L502x heb. Bij mij is dat een SATA port. (Máár daar gaat het even niet om! ;))

PC Specs

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:32

NSG

Je weet niks!

Realtek Ethernet Controller

Realtek ALC665 Audio

Dell Renesas USB 3.0 Host Controller

ST Microelectronics DE351DL Motion Sensor (niet als je een SSD hebt)

Synaptics TouchPad Driver

Dell QuickSet

Dat zijn de drivers die je van Dell moet hebben.

Vervolgens even een intel driver scan draaien.
En tot slot je videokaart driver bij NVIDIA downloaden

Overige drivers worden gewoon door Windows update binnengehaald.

En volgens mij heb jij het nog niet door, maar de eSATA poort is tevens een usb 2.0 poort ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/50464f2d8898d/50464f2d852dc-dell-xps-15-right.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door NSG op 04-09-2012 21:01 ]

• Montu
Oh god, dat had ik dus helemaal niet door! Erg bedankt voor het lijstje inclusief links én commentaar!

Top :)

EDIT: Volgens mij mis ik nog wel een driver voor draadloos internet?

EDIT 2: Ik heb inmiddels alle benodigde drivers gedownload en mijn XPS is weer helemaal up to date :) Bedankt!

[ Voor 47% gewijzigd door Montu op 05-09-2012 00:32 ]

PC Specs

• Metian

Metian

Snert is vies

Fabienvg schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:13:
Oh god, dat had ik dus helemaal niet door! Erg bedankt voor het lijstje inclusief links én commentaar!

Top :)

EDIT: Volgens mij mis ik nog wel een driver voor draadloos internet?

EDIT 2: Ik heb inmiddels alle benodigde drivers gedownload en mijn XPS is weer helemaal up to date :) Bedankt!
Kan gebeuren, ging er automatisch vanuit dat je dit wist. Maar goed om te horen dat alles nu weer opgelost is!

Rupsen, Rapsen.

Pagina: 1