Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 19:15
Dag allemaal,

Ik ben opzoek naar een LED full HD tv.
De tv ga ik vooral gebruiken voor het gamen met de xbox 360.
Op het internet kwam ik de Samsung UE32EH5300 LED-TV 32inch tegen en deze sprak mij aan vanwege de prijs.
Nu weet ik dat sommige tv wat langzamer zijn met de beeld verwerking als de andere, en dat is voor mij belangrijk met gamen.
Als ik bijvoorbeeld call of duty online wil spelen wil ik geen haperingen of ruime vertragingen.
Bij de specificatie staat dat de tv 100Hz CMR heeft is dat goed?
Zou dit een goede tv voor mij zijn?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Gr, Kevin

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik zou je eerder adviseren om naar een plasma televisie te kijken. Het is namelijk al vaker naar voren gekomen dat plasma beter is voor gamers dan dat de meeste, en dan vooral de goedkope, LCD televisies zijn.

Daarnaast is het belangrijk om te kijken wat de input lag van de televisie is op het moment dat je deze in de game modus zet. Televisies hebben namelijk een modus waarin ze een aantal dingen uitschakelen. Dingen zoals het toevoegen van extra beelden wat tijd kost die je misschien net nodig had om je tegenstander in het spel uit te schakelen.

Kijken naar het aantal Hz van de televisie heeft dus niet zoveel zin. In de game modus wordt het uitgeschakeld en eigenlijk voegt het ook niet zoveel toe aangezien 50 beelden per seconde progressief al ontzettend vloeiend is zonder judder (stotter).

Iets anders wat wel belangrijk is, is de snelheid van het paneel. Bij plasma is dit meestal 0,01ms dat een cel (pixel) erover doet om naar een andere kleur toe te gaan. Bij LCD ligt dit tussen de 0,5ms en de 7ms.
Waar dit belangrijk voor is, is of het beeld vervaagt of niet. Hoe lager het getal, hoe minder strepen er op het beeld zullen ontstaat en hoe scherper alles zal blijven.

Mocht je budget het niet toelaten om bijvoorbeeld een Panasonic TX-P42UT50 te halen, dan zou je naar een goedkopere Samsung of LG kunnen kijken die HD ready zijn.

HD ready is op zich niet zo'n probleem voor gamen. De meeste spellen zijn toch in 720p resolutie wat de televisie dan ook heeft. Een hogere resolutie televisie, wilt het niet altijd veel scherper maken. Dan ligt het er echt maar net aan hoe de televisie met upscaling omgaat.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik zet je even in het juiste subforum :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A