Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 20:14
Zoals de topictitel al zegt ben ik voor m'n vriendin op zoek naar een Android toestel met een echte GPS chip, dus geen assist-GPS. Reden is dat ze geen duur internetabonnement wil hebben om te navigeren. Het is meer voor als ze bijv. in een stad ofzo loopt, dat ze weet hoe ze moet lopen, dus niet voor in de auto.

Nu zie je vaak bij advertenties dat een toestel GPS heeft, maar vaak is dat dus a-GPS en dat wordt lastig (of duur) zonder internetabonnement. Verder gebruikt ze dan het toestel met WiFi-verbindingen en het 'oude' GSM-netwerk. Het toestel mag dus alleen in geval van een WiFi-signaal verbinding maken met apps, mail etc.

Wat voor redelijke toestellen zijn er te vinden voor +/- 200 euro? Heb wel wat gekeken via de pricewatch, maar ik ben dus bang dat er wat a-GPS spul tussen staat, ondanks de GPS-filter. Android 2.3 of 4 maakt niet uit, maar een toestel met 4 zal waarschijnlijk wel een stukje duurder zijn.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehm, de assist is toch gewoon een aanvulling op een verder doodnormale, werkende, goeie, "echte" GPS-chip?

Interessant leesvoer voor je: Wikipedia: Assisted GPS

[ Voor 32% gewijzigd door Osiris op 03-09-2012 20:33 ]

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Osiris schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:33:
Ehm, de assist is toch gewoon een aanvulling op een verder doodnormale, werkende, goeie, "echte" GPS-chip?
Ik ga met deze man mee.

Je maakt je druk om een niet bestaand probleem. A-GPS is alleen ter ondersteuning.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:47
Tomtom of andere navi software installeren met kaarten op de geheugenkaart ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:46

Quad

Doof

Wat de heren hierboven zeggen.
En om je een indruk te geven wat een prima toestel is: pricewatch: LG Optimus E610 L5 Zwart
ICS 4" scherm, en je krijgt er een jaar gratis Eredivisie Live bij!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Wat mij voorgangers al zeggen. Verder kun je in Android gewoon aangeven dat software-updates alleen via wifi binnengehaald mogen worden. Ook kun je natuurlijk gewoon de dataverbinding uitzetten. Data zal dan wel gewoon via wifi werken.

Dus zo groot zijn je problemen niet. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
25 seconden tot een fix op mijn HTC Desire zonder WiFi of andere data-bron, ín een gebouw (huis) en met 2 dagen oude GPS-data.

En die data kun je eventueel ook via WiFi downloaden, dus 'uptodate' houden.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 20:14
OK, bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
Ik had dan een verkeerd beeld bij a-GPS. Is dus handig in grote steden met veel hoogbouw... denk vooral aan Amerikaanse steden dan (waar satelliet-ontvangst gewoon lastig is), maar ik snap het nu.

Die LG ziet er goed uit, mooi geprijst. Ga er naar kijken.
Nogmaals dank! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 05-09-2012 20:08 ]

Pagina: 1