Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop sims3

Pagina: 1
Acties:

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Beste mensen,

Voor mn vriendin zoek ik een kwalitatief goede laptop, hij moet 15-16 inch zijn.
Het zwaarste dat hij gaat draaien kwa games is Sims3, voor de rest wordt er voornamelijk op geïnternet.
Ook 3 of meer USB zijn benodigd (koeler, muis, camera/hdd).
Ik zoek uit de selectie van www.bol.com omdat ik daar nog bonnen voor heb liggen.

Budget €700.
Mocht er geld over blijven kan ik er misschien nog een SSD bij nemen.

Ik zit nu zelf te kijken naar deze:
http://www.bol.com/nl/p/a...-qwerty/9000000012319609/

Helaas past er dan geen SSD in het budget (in ieder geval niet groot genoeg om de HDD te vervangen, en volgens mij past er niet nog een 'schijf' bij zonder de DVD te verwijderen).
Ik twijfel daarnaast ook of de intel hd4000 snel genoeg is voor Sims3 @ 1366x768 @ medium/high?
Ik kan er geen benchmarks van vinden en het sims forum helpt me ook niet echt verder.
Ik heb gekeken op notebookcheck, maar die resultaten zijn vaag.
(gt540 is bv 2x zo snel als een gt630??)

Iets ouder maar met een snellere videokaart?
http://www.bol.com/nl/p/s...-qwerty/9000000012317565/

Kwa AMD APU's heb ik helemaal geen idee wat de prestaties zijn, maar als jullie iets weten sta ik ervoor open.
http://www.bol.com/nl/p/a...-qwerty/9000000012319608/
http://www.bol.com/nl/p/a...-qwerty/9000000012319608/

Ook weet ik niet in hoeverre die Intel Bxxx nog meekomen, anders is misschien zoiets een optie:
http://www.bol.com/nl/p/s...-qwerty/9000000012317570/

Natuurlijk heb ik liever 1920x1080 en een gt630/gt640, maar dat kan ik niet vinden <€700 :/

Lang verhaal kort:
Bij voorkeur een laptop van max €550 zodat er budget is voor een SSD.
Hierop moet Sims3 goed draaien en bij voorkeur zo weinig mogelijk degradatie m.b.t. internetten.
Mocht dit niet lukken is het budget max €700.

Bol.com selectie op formaat en prijs: http://www.bol.com/nl/l/c...estverkocht_11/index.html

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

http://www.bol.com/nl/p/s...-qwerty/9000000012317566/

Binnen jouw budget heeft die in ieder geval de beste videokaart. Kun je er nog een Samsung 830/Crucial M4 128GB bijdoen. Let wel, uit ervaring met een Sony Vaio V15 weet ik dat deze héél erg heet wordt. Houd daar rekening mee. Veel keuze is er gewoonweg niet als je via bol.com wilt bestellen, anders was een Dell Inspirion 15R SE met kortingsbonnen een betere optie (betere processor, GPU, Full HD) voor rond de 700 EUR.

/note: de AMD APU's zijn gewoon matig qua prestaties. Wel goedkoop gemiddeld genomen. Als het echt moet, ok, maar anders, sla ze over.

[ Voor 26% gewijzigd door Omni op 03-09-2012 20:33 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Omni schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:30:
http://www.bol.com/nl/p/s...-qwerty/9000000012317566/

Binnen jouw budget heeft die in ieder geval de beste videokaart. Kun je er nog een Samsung 830/Crucial M4 128GB bijdoen. Let wel, uit ervaring met een Sony Vaio V15 weet ik dat deze héél erg heet wordt. Houd daar rekening mee. Veel keuze is er gewoonweg niet als je via bol.com wilt bestellen, anders was een Dell Inspirion 15R SE met kortingsbonnen een betere optie (betere processor, GPU, Full HD) voor rond de 700 EUR.

/note: de AMD APU's zijn gewoon matig qua prestaties. Wel goedkoop gemiddeld genomen. Als het echt moet, ok, maar anders, sla ze over.
Heel erg heet worden?? Waar is je bron als ik vragen mag?
http://www.notebookcheck....6EW-Notebook.78162.0.html
Hier de enige goede E serie review van precies dezelfde generatie, en daar zijn ze juist happy over het feit hoe koel deze blijft onder zelf een zware stress test... :/

Aan ene kant heeft de Sony E series geen goede reputatie als het gaat om kwaliteit... Ze hebben bij de voorgaande generaties flink problemen gehad als het gaat rondom kwaliteit. Aan de andere kant hebben we ook nog geen echte doorslaggevende reviews en gebruikservaringen gehad van de nieuwe Sony E series...
Trouwens, als je dezelfde config bij Sony besteld dan krijg je er ook nog een bonus bij dat je voor 99 euro een ps vita erbij kan nemen, en die Ps Vita is gewoon een baas. :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• mitsumark
Bedankt voor de reacties.

We hebben al een PSP en Nintendo DS die weinig gebruikt worden, de vita zal niet nodig zijn :P
(ik heb nog voor €700 bonnen bij bol.com (kostte iets van €500), speciaal aangeschaft voor een laptop (die opeens niet meer leverbaar was), dus die wil ik graag gebruiken anders moet ik eind van het jaar iets onzinnigs kopen).

Als ik het goed begrijp is de eerste Asus dus sowieso van goede kwaliteit en is dit bij de Sony nog een vraagteken?
We hebben een koelertje (zo'n standaard met 2 fans), maar indien niet nodig gebruik ik die liever niet (ook niet bv op bed).
Is het mogelijk na pakweg een jaar de binnenkant weer stofvrij te maken?
Is de 7650M dusdanig veel sneller dan de HD4000 dat dit kwaliteit en i5->i3 verantwoordt?
De processors van de AMD APU's zijn langzamer, maar ga je dit in de praktijk ook merken?

Zit er nog veel verschil in de schermen tussen Asus/Sony/Toshiba?
(Acer sowieso overslaan kwalitatief gezien toch?)

Verwijderd

mitsumark schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:10:
We hebben al een PSP en Nintendo DS die weinig gebruikt worden, de vita zal niet nodig zijn :P
(ik heb nog voor €700 bonnen bij bol.com (kostte iets van €500), speciaal aangeschaft voor een laptop (die opeens niet meer leverbaar was), dus die wil ik graag gebruiken anders moet ik eind van het jaar iets onzinnigs kopen).
Och. Ik heb ook van die bonnen gehaald. Ik heb er spijt van dat ik er niet 10x zoveel heb gehaald. Die dingen vliegen weg als je op school meld dat je bol.com bonnen verkoopt met 25% korting :+.

Als je de bonnen registreert bij bol.com kan je ze overigens 3 jaar houden.
Zit er nog veel verschil in de schermen tussen Asus/Sony/Toshiba?
nee. Allemaal prut.
(Acer sowieso overslaan kwalitatief gezien toch?)
Als er een merk is wat je over moet slaan kwalitatief gezien is het wel sony onder de €800... De haat ten opzichte van acer snap ik niet meer echt. Dat vind ik iets uit het verleden. Slechte laptops vind je overal.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 23:51 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Bedankt voor de reacties.

Als ik het goed begrijp is de eerste Asus dus sowieso van goede kwaliteit en is dit bij de Sony nog een vraagteken? de K55 is in ieder geval solide, performance laat echter veel te wensen over
We hebben een koelertje (zo'n standaard met 2 fans), maar indien niet nodig gebruik ik die liever niet (ook niet bv op bed).
Is het mogelijk na pakweg een jaar de binnenkant weer stofvrij te maken? ik zie niet in waarom niet
Is de 7650M dusdanig veel sneller dan de HD4000 dat dit kwaliteit en i5->i3 verantwoordt? ja
De processors van de AMD APU's zijn langzamer, maar ga je dit in de praktijk ook merken? de CPU niet zozeer, maar absoluut de mindere GPU

Zit er nog veel verschil in de schermen tussen Asus/Sony/Toshiba? nee
(Acer sowieso overslaan kwalitatief gezien toch?) in dit segment en voor dit budget, niet per se.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• mitsumark
Ok, top, dus alles in dit segment is slecht :P
De 'haat' tegen Acer stamt inderdaad van vroeger, toen Compaq nog 'top of the line' was.
Bij deze valt de Sony dan af kwalitatief gezien, ik zal de acers nog eens bekijken (ze bieden vaak wel veel bang for buck).

Ik heb niet zo'n zin om die bonnen nog langer te bewaren, tenzij de Dell Inspirion echt zoveel beter is dat ik voor de bonnen een andere bestemming moet bedenken (we hebben echter niks nodig momenteel).

Zijn er nog laptops met wel een goed scherm, of gaat vrouwlief het verschil sowieso niet zien?

Kwa AMD lijkt alleen de A8 een goede gpu te hebben, de A4 en A6 zijn kwa gpu minder dan de Intel hd4000, dus de budget modellen slaan we inderdaad over.

Het hoeft kwa games verder ook geen hoogvlieger te zijn, zeker niet als het alleen voor Sims3 op 1366x768 is... toch?

• Omni
  • Niet online

Omni

De Sims 3 draait zelfs nog op een simpele Pentium 4 met een Ti-4200 bijvoorbeeld, dus dat zal het probleem niet zijn. Het is meer wat de "sweet spot" is qua prijs en wat je ervoor terug krijgt. Wat dat betreft geeft de Dell Inspirion 15R SE relatief het meeste waarde voor je geld (nieuw).

Alleen tweedehands ga je laptops vinden die voor rond de 500 EUR (of minder) én een goed (of in ieder geval hoge resolutie) scherm hebben én redelijk goed of behoorlijk goed presteren in games.

Laatst heb ik nog mijn Asus N53SV verkocht voor onder de 500. Deze laptop was voorzien van een Sandy Bridge i5, een GT540M (de GT630M is gewoon een rebrand hiervan) en een Full HD scherm.

Overigens, voor Vinand, die ervaring is gebaseerd op vriendin met een Vaio VPE15. Dat ding werd op schoot, met simpel office/internet gebruik héél erg heet.

@mitsumark
Als je écht per sé op bol.com wilt bestellen en niet de bonnen voor later kunt of wilt bewaren (probeer dat nou...), neem dan de Asus K55. Een HD4000 is snel genoeg en een Ivy Bridge i5 is in ieder geval de snelste processor in het rijtje beschikbare laptops voor jouw budget. Voor de SSD zal je dan toch iets moeten bijleggen.

Pagina: 1