Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Muziek bij videoreviews aan de harde kant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste redactie,

Vooral bij de laatste IFA reviews valt het op dat de muziek tov de stem van de commentator wel erg hard staat. Ik heb een gekalibreerd speaker systeem en daar valt het des te meer op.
Nu is dat op de Nederlandse TV ook nogal een mode verschijnsel maar als die muziek 6dB zachter wordt gezet dan past het volgens mij wat beter bij het commentaar omdat het verschil niet zo groot is. (Of je ducked de muziek tijdens het commentaar.)

Het zou erg fijn zijn als daar eens gekeken naar kan worden.

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-11 19:29

Slapstick

Me, myself or I

Ik kwam ook hier om dit te melden. Het was nog niet zo dat ik sprong uit mijn stoel door het niveauverschil, maar zeer opvallend was het wel.

:TweakBlog:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat het niet bekend is maar voor geluidsniveaus in omroepland zijn er trouwens de ITU/EBU standaarden.

Om dit te kunnen meten is er bijv een hulpmiddel plugin van Toneboosters voor 15 euro te koop (Koopt Nederlandsche waar!).

• JeffreyvMaurik
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 17:32
Zouden jullie kunnen aangeven om welke video het specifiek gaat?

Bij beurzen kan het soms door tijdsgebrek (deadlines) voorkomen dat de audio niet helemaal goed afgemixt is. Toch proberen wij dit altijd te doen.