Hallo Tweakers,
Ik heb een project dat voornamelijk bestaat uit javascript /jquery. Nu begint het nogal te groeien en mijn javascript wordt onoverzichtelijk.
Nu zou ik iets als dit hebben:
Wat ik wil hebben is:
Nu is dat geen valide code. Hoe kan dit wel goed? Ik dacht eerst om van 'auto' een array te maken, maar dan kan ik geen functie erin stoppen en aanroepen. Ik meen me te herinneren dat ik iets als dit gezien had, maar ik heb al op google gezocht naar 'javascipt dot notation' etc en dat geeft niets nuttigs.
Ik heb een project dat voornamelijk bestaat uit javascript /jquery. Nu begint het nogal te groeien en mijn javascript wordt onoverzichtelijk.
Nu zou ik iets als dit hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| autoSnelheid = 100; autoAantal = 5; autoDraaiLinks = function(snelheid){ /*Doe iets*/ } autoDraaiLinks(autoSnelheid); vrachtwagenSnelheid = 60; vrachtwagenAantal = 10 vrachtwagenLaadUit = function(){ } vrachtwagenLaadUit(); |
Wat ik wil hebben is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| auto = [ snelheid = 100 aantal = 5 draaiLinks = function(){ /* doe iets */ } ] auto.draaiLinks(auto.snelheid) vrachtwagen = [ /*hetzelfde.... */ ] |
Nu is dat geen valide code. Hoe kan dit wel goed? Ik dacht eerst om van 'auto' een array te maken, maar dan kan ik geen functie erin stoppen en aanroepen. Ik meen me te herinneren dat ik iets als dit gezien had, maar ik heb al op google gezocht naar 'javascipt dot notation' etc en dat geeft niets nuttigs.