Geen verbinding met WiFi Windows 8

Pagina: 1
Acties:

• A.M.H
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-10 19:39
Hoi,

Ik heb een Asus N56VM laptop met windows 8 pro RTM draaiende erop. Alles werkt perfect behalve de WiFi op de universiteit. Thuis en in de trein doet WiFi het perfect.

Op de universiteit moet ik inloggen met m'n email en wachtwoord. Op m'n mobiel gaat dat prima en werkt het meteen. Maar op de laptop krijg ik helaas geen verbinding.

Weten jullie misschien een oplossing?

Groeten Thom

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Al eens bedacht dat een andere browser misschien kan werken? Ik neem aan dat je via een portal in moet loggen? IE wil nogeens lullig doen met dat soort dingen, chrome of firefox wil nog weleens een ander resultaat geven...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En als dat niet werkt, graag meer info en eigen inzet. Wij kunnen niet ruiken wat er met je laptop aan de hand kan zijn.

Tijd voor een nieuwe sig..

• A.M.H
Andere browser werkt sowieso niet wan't ik kan helemaal geen verbinding maken met het netwerk, is dus geen browser kwestie. Inloggen gaat ook niet via een portal of iets dergelijks. Ik moet gewoon m'n gebruikersnaam en wachtwoord invoeren voor het verbinden.

Voor de rest:

Wifi thuis werkt prima, in de trein ook. Opnieuw opstarten en dergelijke helpt helaas ook niet. Drivers zijn ook up to date.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-12 18:34

Koenvh

Hier tekenen: ______

Hij heeft vroeger wel gewerkt?

🠕 This side up

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Gebruiken ze op Universiteit Cisco Access-point gebruiken met Cisco wirelesslan controller? Zo ja, kan dat het probleem zijn. Er is een iets met Windows 8 wifi drivers i.c.m. 802.11w. Cisco raadt aan om drivers van Windows 7 te gebruiken. Bel anders de helpdesk van je Universiteit. Er is een nieuws brief rondgegaan bij Cisco relaties. Hier is die nieuwsbrief die rond is gegaan. http://www.educause.edu/d...vance-notice-microsoft-wi

[ Voor 23% gewijzigd door plizz op 03-09-2012 20:25 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:27

RayNbow

Kirika <3

Zeer grote kans dat het een driverprobleem is. Op mijn Asus EP121 tablet werkt thuis WLAN met Windows 8 drivers perfect, maar niet op m'n werk (TU Delft Eduroam). Ik krijg WLAN op m'n werk alleen werkend als ik de Windows 7 drivers van de Asus site download en installeer.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-12 22:08
Even ter aanvulling op Eduroam-netwerken:
Ik heb deze notebook en draai sinds kort ook Windows 8 (RTM). Eduroam op Windesheim gaat perfect. Kon inloggen zonder instellingen aan te passen.

• A.M.H
Hij heeft het nooit gedaan. Het is trouwens inderdaad een Eduroam-netwerk.
Morgen zal ik eens de nieuwe driver installeren, kijken of hij het dan wel doet.

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:54
Download de Windows 7 drivers van de fabrikant van je laptop.
Bij mij werkte het draadloze internet namelijk ook niet op de universiteit (Tilburg), het inloggen kon maar niet voltooid worden. Nadat ik de windows 7 drivers had gedownload en geïnstalleerd, had ik binnen 2 seconden verbinding.

• A.M.H
Ik kom er net achter dat er al Windows 7 drivers geïnstalleerd zijn ipv Windows 8 :S. Dan maar ff opnieuw installeren en hopen op het beste.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

thommio schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:25:
Hij heeft het nooit gedaan. Het is trouwens inderdaad een Eduroam-netwerk.
Morgen zal ik eens de nieuwe driver installeren, kijken of hij het dan wel doet.
Dan heeft het toch helemaal niets met Windows 8 te maken?
Waarom zeg je dan niet in je OP dat het nog nooit gewerkt heeft?

Tijd voor een nieuwe sig..

• A.M.H
Het ligt wel aan Windows 8, Ik zit namelijk pas net op de Uni.
Met dat hij het nooit heeft gedaan bedoel ik dat hij het vorige week ook niet deed.

Maar ik heb even gegoogled en het blijkt aan Windows 8 te liggen en er is voorlopig geen oplossing blijkt. Dus ik doe een roll-back naar Windows 7. Wanneer alles wel weer naar behoren werkt ga ik weer naar Windows 8.
Pagina: 1