Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Versterker en speakers gezocht

Pagina: 1
Acties:

• SkirreTijden
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-11 11:35
Hallo,

Ik wil de geluidsinstallatie in mijn kamer upgraden. Mijn PC is aangesloten op een oude 5.1 set, daarnaast heb ik een Traktor S4 die ik aansluit op Logitech boxjes van een tientje, eveneens als mijn Xbox, waarmee ik kabels wissel met de S4.

Ik heb overwogen actieve speakers te kopen, maar heb besloten voor een versterker met speakers te gaan. Onder andere omdat de opstelling met actieve speakers ingewikkeld gaat worden en ook omdat de mogelijkheden met een versterker groter zijn.
Mijn budget loopt op tot ongeveer €600. Ik heb een kamer van ongeveer 20m2, de speakers zullen waarschijnlijk plaats gaan nemen bovenop mijn bureau-stellage.

Ik ben dus op zoek naar een set waarvan ik echt kan genieten. Ik luister 24/7 muziek via de PC, waarnaast ik de muziek alleen uit zet om te slapen of om te draaien op mijn S4.

Door de speakers zal onder andere veel Techno, Drum N Bass, Dub, Deep House en andere elektronische genres blazen, maar ook Jazz of zelfs Klassiek. Afgezien van mijn liefde voor muziek ben ik wel een leek op het gebied van deze apparatuur.

Ik heb een aantal Audio Stores bezocht, heb op internet en Marktplaats gekeken maar ik weet nog niet goed waar ik naar moet kijken en wat geschikt is.

Ik hoop dat ik hier wat advies en suggesties kan krijgen

• SkirreTijden

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Mijn advies blijft...de Edifier S2000, maar als je gaat kijken naar speakers op een bureau, neem dan speakers die de reflexpoort aan de voorkant/onderkant of compleet gesloten zijn. 9/10 speakers klinken op een bureau gewoon slecht omdat de akoestiek niet klopt.

• SkirreTijden
Op zolder bij mijn ouders net nog een oude Technics versterker uit (waarschijnlijk) 1979 gevonden en een set Bose 301 Series II speakers. Later eens kijken wat voor geluid daar nog uit komt.

Ik neig momenteel naar de aankoop van de S2000. Nog even afwachten op andere suggesties en verder oriënteren. Wat is dan wijsheid over het plaatsen van de speakers?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Niet elke speaker klinkt lekker als je hem dicht op je oren zet en vice versa. Je zoekt dus een speaker die op korte afstand lekker klinkt en dat zijn vrijwel alleen monitoren. Ik zou geen normale boekenplank speakers neerzetten, voor je deze hebt gehoord.

• SkirreTijden
Kleinere speakers, zoals van de S2000 komen bovenop mijn bureau te staan. Op ongeveer 75 centimeter afstand schuin naar boven. Ik zou in de toekomst met wat kabelwerk speakers best ergens anders kunnen plaatsen in mijn kamer. Ook grotere. Voor de plaatsing op een houten bureau, raadt je dan Mopads aan o.i.d.?

En ga ik met deze twee monitorspeakers en versterker mijn subwoofer niet enorm missen?

[ Voor 12% gewijzigd door SkirreTijden op 04-09-2012 11:21 ]

Pagina: 1