Op dit moment heb ik een DM800HD in gebruik en begin me steeds vaker te irriteren over de snelheid en de instabiliteit bij het afspelen van gedownloade films.
Om die reden ben ik dus aan het rondkijken naar een alternatief voor mijn dreambox en hoop ik wat adviezen en suggesties te kunnen krijgen d.m.v. deze thread.
Wat wil ik er mee doen?
Wat voor mij van belang is dat dit het enige apparaat gaat worden wat ik aansluit aan mijn Full HD TV waarmee ik het volgende kan:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik op het moment door de bomen het bos niet meer zie en weet daardoor niet meer goed waar ik voor moet gaan.
Er zijn een aantal out-of-the-box "mediacenters", zoals bijv Zotac Zbox UD12 en de Xtreamer Ultra 2.
Helaas kan ik hier verder weinig ervaringen over vinden en kan ik niet inschatten of deze twee apparaten kunnen voldoen aan mijn wensen.
Daarnaast is er natuurlijk nog de optie om zelf het e.e.a. samen te stellen.
Ik ben verschillende draadjes tegengekomen waar HTPC samenstellingen worden besproken maar echt duidelijk wordt het voor mij niet of ze aan bovenstaand wensenlijstje kunnen voldoen.
Daarnaast zijn de meeste posts die ik tegen ben gekomen redelijk gedateerd en zijn er ondertussen nieuwe, wellicht interessantere, oplossingen op de markt gekomen.
Mijn budget hiervoor ligt rond de €600,-
Qua OS is het mij om het even.. Er gaat een lichte voorkeur uit naar Windows, tevens heb ik nog licentie's voor Win7.
Om die reden ben ik dus aan het rondkijken naar een alternatief voor mijn dreambox en hoop ik wat adviezen en suggesties te kunnen krijgen d.m.v. deze thread.
Wat wil ik er mee doen?
Wat voor mij van belang is dat dit het enige apparaat gaat worden wat ik aansluit aan mijn Full HD TV waarmee ik het volgende kan:
- DVB-S2 ontvangen, dus incl. HD kanalen (Hiervoor heb ik recentelijk de Cinergy USB DVB-S2 receiver gekocht, maar mag vervangen worden voor een beter exemplaar);
- 1080p films afspelen;
- Ondersteuning voor DTS e.d. via optical vanwege mijn Logitech Z5500 surround systeem;
- Licht office gebruik zoals e-mail en internetten;
- Dienen als downloadbak via nieuwsgroepen (heb hier een 100 Mbit lijn liggen, dus deze snelheid moet hij wel bij kunnen houden);
- 3D films 1080p afspelen;
- Energiezuing en bovenal stil;
- Met afstandsbediening te bedienen en cold boot kunnen geven;
- XBMC als media center (heb nu ook gezien dat XBMC frodo PVR functionaliteit gaat krijgen);
- Voor de toekomst: 4K resolutie ondersteunen (optioneel);
- Wellicht lichte games kunnen spelen (optioneel).
Ik moet eerlijk bekennen dat ik op het moment door de bomen het bos niet meer zie en weet daardoor niet meer goed waar ik voor moet gaan.
Er zijn een aantal out-of-the-box "mediacenters", zoals bijv Zotac Zbox UD12 en de Xtreamer Ultra 2.
Helaas kan ik hier verder weinig ervaringen over vinden en kan ik niet inschatten of deze twee apparaten kunnen voldoen aan mijn wensen.
Daarnaast is er natuurlijk nog de optie om zelf het e.e.a. samen te stellen.
Ik ben verschillende draadjes tegengekomen waar HTPC samenstellingen worden besproken maar echt duidelijk wordt het voor mij niet of ze aan bovenstaand wensenlijstje kunnen voldoen.
Daarnaast zijn de meeste posts die ik tegen ben gekomen redelijk gedateerd en zijn er ondertussen nieuwe, wellicht interessantere, oplossingen op de markt gekomen.
Mijn budget hiervoor ligt rond de €600,-
Qua OS is het mij om het even.. Er gaat een lichte voorkeur uit naar Windows, tevens heb ik nog licentie's voor Win7.