Toon posts:

[RETRO GAMES]Videokaart van 3000,- kopen op eBAY?

Pagina: 1
Acties:
  • 480 views

Verwijderd

Topicstarter
Mannen ik kwam deze videokaart tegen,
Is dit wat voor mijn retro game pc? De videokaart kosten meer dan 3000 euro nieuw!

Wellicht is deze kaart zo wie zo beter dan een budget kaart van nu.

Kortom, wat vinden jullie van deze bijzondere kaart?
Afbeeldingslocatie: http://www.uscinevision.com/ebay/21331b.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 17:05 ]

Verwijderd

Is dat niet een 8800GTS?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, in 2005 deden ze er 3d Autocat of zo mee.

Scheen supersnel voor zijn tijd in 2005 te zijn.
In 2005 was 128 mb geheugen normaal.

Verwijderd

Op internet kom ik uit op een dual 8800gts met 512 bit geheugenbus en 640mb geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:13:
Op internet kom ik uit op een dual 8800gts met 512 bit geheugenbus en 640mb geheugen.
Jou kaart is dus de delfde als deze "3Dlabs Wildcat Realizm 800 640MB"

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een Wildcat-videokaart is zoals je zelf al aangeeft een videokaart voor CAD/CAM/GIS werkzaamheden. Een dergelijke videokaart is daarom ook niet geschikt voor (retro) gaming. Dergelijke videokaarten gebruiken totaal andere instructiesets dan dat games verlangen van een videokaart.

Je kan eventueel proberen om een ROM te flashen met de vergelijkbare gaming videokaart, maar dan is het interessanter om V&A te doorzoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 03-09-2012 17:29 ]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CptChaos schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:26:
Een Wildcat-videokaart is zoals je zelf al aangeeft een videokaart voor CAD/CAM/GIS werkzaamheden. Een dergelijke videokaart is daarom ook niet geschikt voor (retro) gaming. Dergelijke videokaarten gebruiken totaal andere instructiesets dan dat games verlangen van een videokaart.

Je kan eventueel proberen om een ROM te flashen met de vergelijkbare gaming videokaart, maar dan is het interessanter om V&A te doorzoeken.
Nouja het is niet de kaart zelf - das immers identiek aan een 8800GTS, maar de drivers. Gemodde drivers installeren en het zou prima moeten werken. Alleen twijfel ik sterk aan het nut. Een budgetkaart van nu rent rondjes om zo'n kaart en is nog stiller en zuiniger ook.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Plus, om een kaart uit 2005 nou echt "retro" te noemen. Kijk dan eens naar een Voodoo 4 of 5 oid. als je iets bijzonders wilt. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 14:47
Hoe komt men erbij dat dit een 8800GTS zou zijn? Naar mijn weten is dit een dual GPU kaart met twee cores van 3DLabs zelf. Er wordt zelfs op verschillende plaatsen aangegeven dat de multi GPU techniek duidelijk anders is dan SLI van NVIDIA.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rodie83 schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:32:
Nouja het is niet de kaart zelf - das immers identiek aan een 8800GTS, maar de drivers. Gemodde drivers installeren en het zou prima moeten werken. Alleen twijfel ik sterk aan het nut. Een budgetkaart van nu rent rondjes om zo'n kaart en is nog stiller en zuiniger ook.
Vaak hebben dergelijke kaarten een andere bios geflashed om bijvoorbeeld OpenGL beter te ondersteunen, wat bij CAD/CAM/GIS pakketten toch wel 'de standaard' is, waar DirectX vooral voor gaming is bedoeld. Dat de chip identiek is, betekend niet dat modded drivers de mogelijke performance issues oplossen.

Verwijderd

Lijkt me inderdaad geen geschikte kaart voor gaming. Dit is puur een workstation kaart en sneller dan huidige goedkope kaarten lijkt me al helemaal niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Op GoT verwachten we eigen inzet voor je een topic opent.
2) Beetje hyperbool mag, maar je impliceert hier dat een kaart met vraagprijs USD 90 EUR 3000 waard zou zijn. Dat helpt naast punt 1 dit topic om zeep.

Gewoon zelf op zoek gaan naar info over de kaart in kwestie. Dit topic gaat dicht ivm geen moeite gedaan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.