Tekentablet - welke moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Hallo Tweakers,

Ik zou graag een tekentablet aan willen schaffen, maar aangezien ik in deze wereld niet thuis ben zou ik jullie graag om advies willen vragen.
Mijn eerste vraag is, heb je echt wat aan zo'n tekentablet? Is zo'n tekentablet accuraat?
Ik wil er vooral notitie's mee maken in OneNote en voor de rest zou het ook wel handig zijn bij het ontwerpen van logo's.

Dan komt mijn tweede vraag, welke tekentablet moet ik kopen? Ik zou graag niet meer dan €100,- uitgeven, en als ik http://tweakers.net/pricewatch/cat/533/tekentabletten.html bekijk zie ik dat er dan genoeg keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 11:24

ThomasXCI

Mine!

Je hebt het over OneNote, waarom zou je handgeschreven notities willen maken?

[ Voor 48% gewijzigd door ThomasXCI op 03-09-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Als het niet voor professioneel gebruik is, zou je kunnen denken aan de Wacom Bamboo serie. Dat zijn prima tablets voor het geld.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
HelaasPindakaas schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:53:
Je hebt het over OneNote, waarom zou je handgeschreven notities willen maken?
Timons106 schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:51:
Ik wil er vooral notitie's mee maken in OneNote en voor de rest zou het ook wel handig zijn bij het ontwerpen van logo's.
Of is dat niet voldoende? :) Haha, je had net je post ge-edit! :P
Ik zou graag mock-ups willen tekenen van een website of logo bijvoorbeeld.
_the_crow_ schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:55:
Als het niet voor professioneel gebruik is, zou je kunnen denken aan de Wacom Bamboo serie. Dat zijn prima tablets voor het geld.
Dank, dan komt alleen het probleem, welke Bamboo? Welke heeft de meeste bang for buck? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Timons106 op 03-09-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Je hebt de keuze: 'Pen & Touch' en 'Pen'. Ga je dus alleen de stylus gebruiken of ook met je vinger schrijven. De tweede vraag die je jezelf kan stellen is over de grootte. En het derde punt gaat over de software die erbij zit. Dat verschilt ook nog wel eens. Als je die dingen voor jezelf bepaalt, valt er een hoop af. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
_the_crow_ schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:08:
Je hebt de keuze: 'Pen & Touch' en 'Pen'. Ga je dus alleen de stylus gebruiken of ook met je vinger schrijven. De tweede vraag die je jezelf kan stellen is over de grootte. En het derde punt gaat over de software die erbij zit. Dat verschilt ook nog wel eens. Als je die dingen voor jezelf bepaalt, valt er een hoop af. ;)
Ik gebruik een laptop, dus touch is niet per se nodig.

Als ik het zo bekijk is pricewatch: Wacom Bamboo Pen v3 misschien de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 11:24

ThomasXCI

Mine!

[quote]Timons106 schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:03:
[...]

[...]

Of is dat niet voldoende? :) Haha, je had net je post ge-edit! :P
Ik zou graag mock-ups willen tekenen van een website of logo bijvoorbeeld.

Oke, dus voornamelijk tekenen. Ik gebruik zelf OneNote voor getypte notities, maar vanuit jouw denkwijze snap ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 21:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Componenten Aankoopadvies

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!