Upgrade vraag

Pagina: 1
Acties:

• StephanNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09-2023
Een goede dag,

Ik ben al een paar maandjes van plan om mijn pc te upgraden. Maar ik zit nu zo te denken van: zou het nou wel waard zijn om zo vroeg te gaan upgraden. Want ik zou graag BF3 Op hoog willen spelen. Denk dat ik rond de 300 euro wil uitgeven maar dat ligt aan de videokaart.

PC specs:

CPU: i7 860
Videokaart: Geforce GTX 460
Ram: 4gb-1333 van crucial
HDD 650 GB
Mobo: P55 Extreme
Cooler: Scythe mugen 2
SSD: OCZSSD2-1VTX30G
Voeding: GX650

Ik vind het alleen echt jammer dat er tot nu toe niet bekend is of er nog nieuwe cpu's komen voor de 1155 socket. Als dat niet zo is kunnen jullie dan misschien wat tips geven denk rond de 400 euro ongeveer. Of noem een prijs en dan kijk ik en geef advies of ik langer zou wachten of niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zullen vast nog wel nieuwe CPU's uitkomen voor LGA 1155, maar of die veel sneller zullen zijn dan wat er nu op de markt is betwijfel ik, gezien LGA 1150 er al aankomt.

De vraag is of het zinnig is nu al te upgraden, een i7 860 is lang neit slecht, evt kun je het ding nog wat OCen. Kom je echt CPUpower tekort?

• StephanNL
Nee niet echt, het was ook mijn vraag want zat al te denken van dat die goed zat is van wat er nu op de markt is. Misschien mijn videokaart dan en ik zat er aan te denken om een SSD te halen want mijn 30gb is veelste weinig :P.

• LinkeLouie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09-2023
MSI R7850 Power Edition 2GD5

Zeer steady kaart, met een goede koeler er op! dan heb je ook nog wat geld over voor en SSD.
(128 GB zou meer dan zat moeten zijn!)

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12-2025
Is dat een coolermaster GX voeding? Dan moet die ook vervangen worden, de GX serie staat bekend om zijn slechte kwaliteit. Zo'n voeding kan de rest van je componenten meeslepen naar de schroothoop als er hij het begeeft.

• StephanNL
Ja, dit is de coolermaster. Ik heb in de verloop van de maanden afentoe problemen gehad van BOD's en dat mijn beeld opeens zwart wordt en dat die de drivers van mijn videokaart opeens niet kan zien. Terwijl ik gewoon een filmpje aan het bekijken was. Maar dat is gewoon de videokaart neem ik aan.

Ik heb trouwens een behuizing de HAF X van coolermaster

Linke kan je trouwens ook meer uitleggen over waarom die videokaart zo goed is?

[ Voor 19% gewijzigd door StephanNL op 03-09-2012 16:26 ]

• LinkeLouie
CM HAFX heb ik ook gehad, raad je aan om stof filters achter elk gat te bevestigen! stof is dodelijk voor hardware, en in de HAF serie is een goede air-flow, maar helaas ook veel gaten en kieren waardoor stof naar binnen trekt!

• StephanNL
Is er misschien een goede ssd die jullie aanraden en meerdere videokaarten of is die gewoon echt goed MSI R7850 Power Edition 2GD5?

• LinkeLouie
MSI R7850 Power Edition 2GD5 is op zich al een strakke kaart, alle games lopen soepel (1680/1050) en hij koelt goed! daarnaast kan je hem ook makkelijk overclocken (afterburner of zelf)!

Als het kan, dan natuurlijk deze kaart in SLI (mocht je meerdere beeldschermen willen aansluiten, doe je dit niet, is het een beetje overkill)

goede SSD? mocht je er alleen je besturingssysteem op willen zetten, dan Corsair Force GT 120GB (hier kunnen ook wel games bij, maar ik vind het zelf erg fijn om zo veel ruimte voor mijn OS te hebben.)

mocht je er meer op kwijt willen dan de OCZ Agility 3 240GB.

• StephanNL
Ik heb dingen gehoord dat de serie van Agility vaak veel problemen hebben. Ja ik zet er mijn OS op en dan een game die ik wss veel speel bijvoorbeeld WoW. Ik heb maar plaats voor 1 beeldscherm jammer genoeg :(

Heb jij zelf die kaart ook? Kun je dan misschien ongeveer de warmte vertellen mijn CPU wordt zelf rond de 50 graden ongeveer

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:39
Klopt, Corsair en OCZ SSD's moet je niet nemen. Samsung 830 en Crucial m4 zijn in alle gevallen de beste keuze, waarbij de Samsung iets sneller is. De HD7850 is een vrij zuinige kaart, en ook de MSI koeler is een goede, je houdt nog flinke overklokruimte over. Verder raad ik je wel een wat snellere kaart als de 7870 aan, de 7850 is niet echt een hele grote sprong voorwaarts tov een 460. Natuurlijk merk je wel verschil, maar wat sneller is mooier. Tevens is een 7870 ook niet veel duurder dan een 7850. Je voeding vervangen is ook wel aan te raden trouwens. Als je geen CF of SLI wilt is iets als een XFX Pro 550W een goede keuze.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• StephanNL
Wat is er eigenlijk zo slecht aan mijn voeding. Heb hem nu ongeveer meer dan een jaar en heb er nog geen klachten over. Verder kan je misschien een link sturen van die 7870 want er zijn veel Videokaarten die 7870 hebben maar dan ander merk.

Ik ga eens kijken naar die ssd's Maar die Corsair Force GT 120GB lijkt mij een mooie ssd. Kan je mij misschien vertellen waarom Corsair zo slecht zijn? Wss kwa kwaliteit?

• StephanNL
Trouwens als ik de r7870 Hawk zou pakken kan die mogelijk niet met mijn mobo samen werken de Hawk is pci express 3.0 en mijn mobo heeft dit Card Interface (moederbord) 3x PCI, PCI-e 1x, 3x PCI-e 2.x 16x

• StephanNL
Iemand??

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:19
De 7870 werkt prima op PCIE2.
SSD's met sandforce controller (voornamelijk ocz en corsair) zou ik nog even mijden tot bewezen is dat ze wel betrouwbare SSD's kunnen maken.
Je voeding staat ook niet bekend als A-merk/type, zoek er maar eens een review van bij johnnyguru of hardwaresecrets.

[ Voor 95% gewijzigd door mitsumark op 07-09-2012 22:09 ]

• StephanNL
Dankje, voor het antwoord :) wist het niet zeker dus vroeg het even voor de zekerheid

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Vergeet je voeding niet, echt belangrijk onderdeel.
Als ssd kies je best voor een crucial m4 of een samsung 830

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-02 22:01
Even een opmerking: jullie hebben het over de 1155 socket, maar de i7 860 heeft een 1156 socket (!). Alhoewel het maar een pinnetje verschilt zijn processoren met deze verschillende scokets absoluut niet uitwisselbaar. Zoals Terw Dan al zegt zullen er voor 1155 waarschijnlijk nog wel nieuwe procs uitkomen, maar de kans dat dat nog gebeurd voor de 1156 socket lijkt mij miniem. Daarop wachten is dus niet aan te raden ;)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Grafiek BF3:
http://www.guru3d.com/art...ower-edition-oc-review/19

Je cpu kan het makkelijk aan, zou je cpu nog niet inruilen als het aan mij lag. Wel wat overklokken, dat is lekker :P

[ Voor 41% gewijzigd door Madrox op 07-09-2012 23:40 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1