Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CUqJD.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OBlqm.png

Ik heb eens een beetje rondgekeken en vind dat er eigenlijk vrij weinig te vinden valt over de in 2012 geïntroduceerde lijn met betaalbare IPS monitoren van LG, de IPS 4 serie. Deze monitoren zijn toch een stukje goedkoper dan de modellen van Dell. De IPS 5 en 6 serie zijn de oudere LG monitoren. Vervolgens is de IPS 7 serie weer een pas geïntroduceerde lijn met hoger gepositioneerde modellen die qua prijs op gelijk niveau liggen met de bekende Dell schermen. Mijn focus ligt vooral op de IPS 4 serie. Ervaringen zijn dan ook meer dan welkom :).

Aankondiging van deze modellen
http://www.lgnewsroom.nl/...eam-with-new-ips-monitors
nieuws: LG komt met betaalbare ips-schermen
nieuws: LG introduceert IPS7-serie beeldschermen

2012 modellen in de T.net Pricewatch
IPS 4 22" en 23" inch:
pricewatch: LG IPS224V-PN Zwart
pricewatch: LG IPS234V-BN Zwart

IPS 7 23" en 27" inch
pricewatch: LG IPS237L Zwart
pricewatch: LG IPS237W-BN Zwart
pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

(Gebruikers) reviews
http://computertotaal.nl/...g-flatron-ips224v-pn.html
productreview: LG IPS224V-PN Zwart review door bermuda1980
Kijkhoek YouTube: LG IPS234V Viewing Angle Test
LG Flatron IPS224V-PN
Michiel de Roode - 31 augustus 2012, 17:11
bron: http://computertotaal.nl/...g-flatron-ips224v-pn.html

Hoewel een TN-paneel voor dagelijks gebruik volstaat, kent het ook zijn nadelen. Het voornaamste nadeel van TN-panelen zijn de matige inkijkhoek en kleurechtheid. Als deze twee punten voor u van belang zijn, valt de keuze al snel op een beeldscherm met een IPS-paneel. LG heeft nu een IPS-scherm met een erg prettige prijs.

In het verleden betekende een IPS-paneel wel dat u flink in de buidel moest tasten. De laatste jaren zijn er goedkopere IPS-panelen op de markt, zoals e-IPS en UH-IPS. Ook LG heeft zijn IPS224V-PN voorzien van een relatief goedkoop IPS-paneel. Het scherm is voorzien van een UH-IPS paneel. Dit type IPS-paneel is door LG ontwikkeld en heeft lagere productiekosten dan de standaard IPS-panelen.

De LG Flatron IPS224V is voorzien van een IPS-paneel. Mede hierdoor heeft het scherm een goede inkijkhoek en beeldkwaliteit.
Beeldkwaliteit

De IPS224V is een 22inch-beeldscherm met een resolutie van 1920 x 1080. Naast dit scherm heeft LG ook een IPS234V uitgebracht. Dit betreft een 23inch-beeldscherm en is twee tientjes duurder. Beide schermen zijn voorzien van een UH-IPS-paneel. Het scherm heeft hierdoor een goede inkijkhoek en is in combinatie met de WLED-backlights energiezuinig. Het scherm is voor gamers minder geschikt, het IPS-paneel heeft een hogere response tijd dan de meeste beeldschermen met een TN-paneel.

Om ervoor te zorgen dat het UH-IPS-paneel betaalbaar is, wordt er helaas ook ergens op bezuinigd. Het paneel heeft een kleurdiepte van 6-bit met AFRC. Dit is ook gebruikelijk bij TN-panelen. Dat wil op zich niet zeggen dat het scherm een slechte kleurreproductie heeft, want die is gewoon goed bij LG's IPS224V. U kunt het scherm prima gebruiken voor foto- en videobewerking. Alleen voor puristen en (semi-)professioneel gebruik valt het scherm hierdoor wel af.

Voor rest is de LG IPS224V een goed scherm. De kleurreproductie is zonder kalibratie al in orde. Direct uit de doos meten we al een Delta E waarde van 4,7 (hoe lager hoe beter), dat is behoorlijk goed. Het scherm heeft geen zichtbare lichtlekkage en het contrast is ook goed. Aan de achterkant vinden we de reguliere aansluitingen, vga, DVI en HDMI. Helaas ontbreekt DisplayPort.
Conclusie

De LG Flatron IPS224V-PN is een aanrader voor iedereen die een betaalbaar scherm zoekt met een goede beeldkwaliteit. Voor (semi-) professioneel gebruik schiet een 6-bit IPS-paneel te kort, maar voor de prijs van dit scherm mag je daar niet over klagen. Voor het bewerken van uw vakantiefoto's en video's, hebt u meer dan voldoende aan dit scherm. Jammer is wel dat een DVI-kabel niet wordt meegeleverd.
LG Flatron IPS224V-PN

Adviesprijs € 149,-
Garantie 2 jaar
Beelddiagonaal 21,5 inch / 54,6 cm
Type panel / refresh rate UH-IPS / 60 Hz
Aantal kleuren / kleurdiepte / kleurbereik 16,7 Miljoen / 6-bit + AFRC / gemeten: 96% van sRGB
Helderheid 250 cd/m² (273,1 cd/m² gemeten)
Backlight WLED
Ondersteuning 4:3 beeldverhouding Ja
Natuurlijke resolutie / Beeldverhouding 1920 x 1080 (Full HD) / 16:9
Dot Pitch (pixel pitch) 0,248 mm
Kijkhoek (hor./ver.) 178 ° / 178°
D-sub (VGA) / DVI-D / HDMI / DisplayPort (DP) 1 Ja / Ja / Ja / Nee
Contrastratio volgens fabrikant 1000:1 standaard / 5M:1 dynamisch
Responstijd (zwart - wit) / (grijs - grijs) 8 ms / 14 ms
Afmetingen 50,9 x 18,1 x 38,7 cm
Pivot / Hoogte instelbaar Nee / Nee
Swivel / Tilt Nee / Ja -5 º ~ +20 º
Gewicht 2,78 kg (2,54 kg zonder standaard)
Voeding Externe adapter
Energieverbruik volgens fabrikant 25W standaard, <0,3W standby
Energieverbruik gemeten 27,5W standaard, 23,9W energy save mode
Wandmontage VESA 100 x 100 mm
Audio-aansluitingen Hoofdtelefoonuitgang
Meegeleverde kabels vga, voeding
Kleurreproductie in DeltaE ongekalibreerd 4,7
Kleurreproductie in DeltaE gekalibreerd 0,4
Oordeel 8/10

Pluspunten
Prijs
Goede beeldkwaliteit
Goede inkijkhoek

Minpunten
Response tijd
6-bit kleurdiepte

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 03-09-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:49
Ik zie dat je mijn ervaring al had gevonden ;) Ik moet zeggen dat ik de computer op een andere tafel heb gezet, en deze heeft een marmeren blad van ~150 kilo erop liggen, en het wiebelige is compleet weg ;) Echter, op het moment dat je tafel een (klein beetje) meetrilt heb je dus wel een probleem met de wiebeligheid (dat is uiteraard de persoonlijke ervaring!). Verder niets dan lof voor mijn scherm! Kleuren zijn nog steeds fantastisch, nul dode pixels, eigenlijk geen verdere nadelen dan het wiebelige. Overigens heeft hij aansluitingen voor VESA 100, waardoor je na proberen er evt. andere voet bij zou kunnen kopen als je last hebt van wiebeligheid (zijn vast te vinden). Dan zul je waarschijnlijk wel iets duurder uitkomen dan bij de vergelijkbare DELL schermen.
Het scherm is voor gamers minder geschikt, het IPS-paneel heeft een hogere response tijd dan de meeste beeldschermen met een TN-paneel.
Hier ben ik het trouwens niet mee eens, 5 ms is volgens mij gemeengoed, en niet slechter of beter dan het gemiddelde TN-paneel.

[ Voor 15% gewijzigd door bermuda1980 op 03-09-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max913
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik zat er ook aan te denken om deze monitor aan te schaffen,
voornamelijk om te surfen en videobewerking maar ook om te gamen.
Maar die 5ms merk je dit nou echt vergeleken met 2ms op een tn.
Misschien heeft iemand hier ervaring met deze monitor + games en deze wil delen,
of als er nog goede voorstellen zijn voor vergelijkbare monitors ?
mvg Maxim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i24kilzz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
max913 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:12:
Ik zat er ook aan te denken om deze monitor aan te schaffen,
voornamelijk om te surfen en videobewerking maar ook om te gamen.
Maar die 5ms merk je dit nou echt vergeleken met 2ms op een tn.
Misschien heeft iemand hier ervaring met deze monitor + games en deze wil delen,
of als er nog goede voorstellen zijn voor vergelijkbare monitors ?
mvg Maxim
Dat verschil tussen 2ms en 5ms is echt overrated, als jij zo snel bent dat je drieduizendste van een seconde kunt merken, vind ik dat heel knap. Een vriend van mij heeft deze monitor, prima ding, vind alleen de voet niet een onderdeel om over naar huis te schrijven. Maar de kleuren etc, ( waar een IPS voor gemaakt is ) zien er heel goed uit. Ga gewoon voor de IPS als je ook voor videobewerking gaat. gamen kan er ook prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Bovendien is de discussie '2ms vs 5ms' alleen relevant als die 2ms en 5ms niet direct van de fabrikant af komen. Elke fabrikant meet op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Ik ben van plan om deze te kopen:
pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

ca 250 euro voor een 27" model vind ik een goede deal. Mijn alternatief zou een Dell U2311HM zijn.

Ik ga er vooral op gamen, ik wil toch wel echt graag een scherm van minimaal 24" maar gezien de prijs is 27" goed te overwegen.

Wel begrijp ik dat de resolutie beter kan 2560 x 1440 maar deze schermen zijn gewoon nog te duur. Ik wil max 300 uitgeven en wel een goed, groot scherm hebben voor de komende 3 jaar.

Is mijn keuze een beetje goed, of zouden jullie mij iets anders adviseren? zou ik bv meer plezier hebben aan de kleinere U2311HM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 09:11
Ik ben zelf bekend met de D2343P en D2352DM-PV schermen van LG.
Dit zijn allebij 23.6" IPS LED schermen.
In mijn ogen zijn dit geweldig mooie schermen voor de prijs.
Ook de 3D optie er in is leuk, en werkt zeer goed icm Nvidia 3D vision (Passieve 3D).
Voor Nvidia 3D vision met dit passieve scherm heb ik een andere EDID gebruikt zodat 3D vision het scherm ziet als een officieel ondersteund scherm. Hierdoor kan je gewoon 60Hz 3D spelen (Passief, dus 60Hz per oog) met de bijgeleverde brillen van LG. Je hoeft hiervoor dus geen 3D vision kit/brillen te kopen.

De LG D2343 heb je al voor €180,- (Klik!)
Imo mooie prijs voor een 23.6" IPS 3D scherm.

[ Voor 27% gewijzigd door MetalMarty op 25-02-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Deze schermen zijn mij afgelopen week ook opgevallen. Momenteel ben ik nog even aan het bedenken of ik een triple- of dualsetup wil met de IPS224V of IPS234V. De Dell S2240L trekt ook mijn aandacht aangezien deze voor 138e op de Dell site verkrijgbaar is. Helaas jammer dat er nog steeds VGA/Sub-D kabels bijgeleverd worden. Onverwacht gaat daar toch weer een paar euro in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

€138? Toevallig €138 ex. BTW? Als het inclusief is is het wel erg goedkoop in vergelijking met de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:18:
€138? Toevallig €138 ex. BTW? Als het inclusief is is het wel erg goedkoop in vergelijking met de pricewatch.
Inclusief BTW, exclusief verzendkosten. Verzendkosten is vanaf 40e gratis meen ik.
http://accessories.euro.d...e_irrank=1&~ck=dellSearch

Mooi scherm, maar scheelt 1.5" met de IPS234V. Waarschijnlijk is de bouwkwaliteit van de Dell wel wat robuuster. Het is trouwens wel een VGA/HDMI scherm. De s2240m heeft VGA/DVI. Is er nog niet ergens een actief couponnetje beschikbaar?

[ Voor 72% gewijzigd door Oyster op 15-03-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-04 19:48
Heb een beetje rond zitten kijken bij de LG monitoren, maar van sommige monitoren is echt niks bekend. Hieronder bijvoorbeeld 2 monitoren. Deze monitoren kan ik op de LG site niet vinden, maar worden wel overal verkocht. Als je op productinformatie klikt hier op tweakers komt er ook niks tevoorschijn.

pricewatch: LG 23EA63V-P Zwart
pricewatch: LG 24EA53VQ-P Zwart

Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik heb toevallig vandaag de LG 24EA53VQ gekocht.
Info op de LG site: http://www.lg.com/nl/monitoren/lg-24EA53VQ-ips.
Als ik er aan denk laat ik zondag weten hoe de monitor bevalt :-)

I have no life, and therefore no signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
pwvliet schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:18:
Ik heb toevallig vandaag de LG 24EA53VQ gekocht.
Info op de LG site: http://www.lg.com/nl/monitoren/lg-24EA53VQ-ips.
Als ik er aan denk laat ik zondag weten hoe de monitor bevalt :-)
Oke, dan staan ze er pas sinds kort op. Heb vorige week nog op de LG site gekeken, omdat ik het zelf wel interessante monitoren vond, maar toen niks kunnen vinden.
Zou inderdaad graag willen weten hoe jouw monitor bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505449

Ik geef niet meer om MS zins ik over ben gegaan op de EA93
Kom van een heel snel scherm en met de games die ik speel merk ik geen verschil
ik denk dat daar voor cod en bf3 nog niet snel genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb de LG IPS234 recent aangeschaft. Valt op door zijn geringe dikte, zeker naast mijn Dell 2408WFP.

Kleuren zien er na een beetje afstellen prima uit, maar nog niet uitvoerig getest. Wel zijn verbruik getest;
Brightness:
0: 14W
100: 25W
38: 18W

Heerlijk laag dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-04 13:02
Mijn ervaring met de LG IPS235 is zeer goed. Fijn scherm, beetje traag met aanzetten en wilt nog wel eens niet het signaal pakken als ik hem tegelijk aanzet tijdens het booten.

Kleuren zien er beter uit dan een TN scherm.
Ik ken persoonlijk niemand die gaat klagen over een 5ms responsetime. Je gaat toch ook niet klagen als je ping van 10 naar 15 gaat in een online game? Als je dat kan merken dat moet je iets anders doen dan gamen, en van dat "talent" gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-04 17:46

Ccc

Don Roberto schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:58:
Heb een beetje rond zitten kijken bij de LG monitoren, maar van sommige monitoren is echt niks bekend. Hieronder bijvoorbeeld 2 monitoren. Deze monitoren kan ik op de LG site niet vinden, maar worden wel overal verkocht. Als je op productinformatie klikt hier op tweakers komt er ook niks tevoorschijn.

pricewatch: LG 23EA63V-P Zwart
pricewatch: LG 24EA53VQ-P Zwart

Weet iemand hier meer van?
Ik vind dit ook erg vreemd. Geen reviews, geen aankondigingen en geef foto's van gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die LG's clocken ver over, 60hz gaat makkelijk naar de 75hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
dafuq, scherm overklokken? 8)7

ben wel benieuwd naar deze schermen.
Zit er sterk aan te denken om binnenkort 3 23" schermen te kopen bij mijn nieuwe pc.

Dacht eerst aan 2x 23 en de 27" in het midden, maar dat lijkt me verrot ivm eyefinity.
bovendien lijkt me 1080p op 27 inch een beetje mager. Denk dat ik eerst gewoon met 3x23" ga en in de toekomst een keer voor 27 inch ga zodra 1440p wat meer "mainstream" is

Heeft iemand ze al gebruikt icm snelle games? fps games oid. Hoe houdt hij zich daarin?
5ms lijkt me geen probleem, maar ben wel al een paar keer tegengekomen dat input lag een probleem kan zijn als dat hoog is. Hoe is dat bij dit scherm?

[ Voor 23% gewijzigd door timberleek op 24-03-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat kan al zo lang. En die LG's gaan ver. Ik heb zelf ook een scherm die zo genaamd langzaam is mar merk er niets van vergeleken met een scherm van 1ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
processor, videokaart etc overklokken ken ik, maar van je scherm overklokken had ik nog nooit gehoord.

Daar ga ik even op inlezen, leuk om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Terror
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 12:38
Nu de lg IPS234V-BN tijdelijk op monitorstore zeer goedkoop staat vindt ik het miss wel eens tijd om te upgraden naar een dual monitor set up. Alleen zal ik dit scherm ook gebruiken om op te gamen en ik maak me wat zorgen dat de sprong van 5ms naar 14ms wat groot zal zijn.
Zou dit een probleem kunnen zijn of verbeeld ik me maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Black Terror schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:28:
Nu de lg IPS234V-BN tijdelijk op monitorstore zeer goedkoop staat vindt ik het miss wel eens tijd om te upgraden naar een dual monitor set up. Alleen zal ik dit scherm ook gebruiken om op te gamen en ik maak me wat zorgen dat de sprong van 5ms naar 14ms wat groot zal zijn.
Zou dit een probleem kunnen zijn of verbeeld ik me maar wat?
Ik heb zojuist de IPS234v besteld voor 120 euro incl. verzending. Ik vind de IPS237L niet de extra 45 euro waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Gisteravond om half tien besteld, nu in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-03 15:21

Bio

Ik heb er ook een besteld. Erg nette prijs, en het lijkt een goede monitor te zijn qua kleurweergave, dus dit zal een prettige upgrade van mijn huidige TN paneel zijn, in het kader van fotobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Het is dat ik geen foto's kan uploaded vanaf mijn mobiel maar wat een heerlijk scherm. Geen dode pixels, superstrak vergeleken met mijn 24 inch salora hd tv en mijn 2x 17inchjes

Enige nadeel maar dat wist ik van te voren is dat ik speakers moet zoeken met dubbele audio input. Aangezien het scherm maar 1 hdmi en 1 dvi heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Damn hij is niet meer leverbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:29
Ik heb hier sinds gister een 237 staan.
Gister had hij nogal last van blacklight bleeding maar dat is inmiddels ook compleet verdwenen.

Hebben meer mensen de zwartwaardes naar hoog gezet?
Ik zag bij donkere scenes een zwart beeld bij de lage setting.

Ook heb ik de response time op normaal gezet. Met hoog zag ik bij het voorbeeld in catalyst control central een dubbele streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
splitert schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:34:
Ik heb hier sinds gister een 237 staan.
Gister had hij nogal last van blacklight bleeding maar dat is inmiddels ook compleet verdwenen.

Hebben meer mensen de zwartwaardes naar hoog gezet?
Ik zag bij donkere scenes een zwart beeld bij de lage setting.

Ook heb ik de response time op normaal gezet. Met hoog zag ik bij het voorbeeld in catalyst control central een dubbele streep.
Heb hem tot nu toe nog alleen op de xbox gehad en aan de laptop. Had geen last van backlight bleeding. Ben er wel erg content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max913
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-02-2022
Hoi ik heb overlaatst deze lg ips monitor gekocht.
http://tweakers.net/product/326702/lg-24eb23py/
Ben heel tevreden over de kleurweergave en snelheid bij games,
maar nou staat er wel overal bij 75hz ,
maar op de 1920x1200 resolutie wil dit niet lukken.
Misschien mensen ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Tips voor 29 inch monitor?

Wil eigenlijk deze van LG, maar die is nergens goed leverbaar. Mediamarkt licht de boel een beetje op door onder de zelfde EAN een oude versie te stoppen met 14MS ipv 5MS. Vandaar dat ze zo goedkoop zijn.

pricewatch: LG 29EA93-P Zilver, Zwart

Afuture wellicht, hoe betrouwbaar zijn hun en kan ik er van uit gaan dat het wel een correct model is?

[ Voor 12% gewijzigd door Draakje5 op 24-05-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
Gewoon bij Redcoon bestellen heb je hem binnen een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Mektheb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:27:
Gewoon bij Redcoon bestellen heb je hem binnen een paar dagen :)
Geloof je graag, maar na alle reviews over redcoon durf ik daar niet te bestellen. Die service is echt slecht als ik die reviews lees.. en het zijn vaak buitenlandse modellen die scherp zijn ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
Draakje5 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:28:
[...]

Geloof je graag, maar na alle reviews over redcoon durf ik daar niet te bestellen. Die service is echt slecht als ik die reviews lees.. en het zijn vaak buitenlandse modellen die scherp zijn ingekocht.
Waarschijnlijk hebben redcoon en mediamarkt ook hetzelfde scherm. Beide winkels vallen namelijk onder dezelfde groep en ik dacht ook dat de webshops van mediamarkt/saturn en redcoon allemaal hetzelfde zijn met één depot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Don Roberto schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 00:50:
[...]

Waarschijnlijk hebben redcoon en mediamarkt ook hetzelfde scherm. Beide winkels vallen namelijk onder dezelfde groep en ik dacht ook dat de webshops van mediamarkt/saturn en redcoon allemaal hetzelfde zijn met één depot.
Zeker? Beiden verkopen nl wel een ander scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
Draakje5 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 04:57:
[...]

Zeker? Beiden verkopen nl wel een ander scherm..
Zie ik nu ook, maar vraag me af of het juist is.

Zag net wel dat de goede monitor met 5ms ook bij BCC leverbaar is. Misschien moet je nog even wachten totdat Saturn volgende week de BTW-actie heeft.

Waarschijnlijk zal BCC ook gewoon meegaan met de Saturn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Saturn heeft ook de 14ms oude versie, 3 zonddr P dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 22-04 22:00
Draakje5 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:28:
[...]

Heb zelf nooit problemen gehad met Redcoon, maar ja het is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
Draakje5 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:36:
Saturn heeft ook de 14ms oude versie, 3 zonddr P dus..
Dat weet ik, maar als je op mijn BCC link klikt, zie je dat hun monitor wel 5ms is. Op dit moment is BCC net zo goedkoop als mediamarkt, maar zij hebben wel de juiste versie.

Als je dan nog even tot morgen wacht, kan je straks met BTW korting bij de BCC de monitor kopen die jij graag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Don Roberto schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:56:
[...]

Dat weet ik, maar als je op mijn BCC link klikt, zie je dat hun monitor wel 5ms is. Op dit moment is BCC net zo goedkoop als mediamarkt, maar zij hebben wel de juiste versie.

Als je dan nog even tot morgen wacht, kan je straks met BTW korting bij de BCC de monitor kopen die jij graag wilt.
Begrijp je gedachtegang niet helemaal. Saturn is nu 570€ oid. Als daar een btw actie overheen gaat komt dat niet onder de 477€.

In de mm winkel hadden ze wel de 5ms versie, 515€.

Maar heb 'm nu gezien. De lg heeft mooie kleuren, maar ik moet er toch op terug komen. Vind 'm erg laag tov een 27". Mooie kleuren wel, maar ik denk dat een 27" toch fijner is, of er moet een 29" zijn doe hoger is dan die lage lg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
Draakje5 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:16:
[...]

Begrijp je gedachtegang niet helemaal. Saturn is nu 570€ oid. Als daar een btw actie overheen gaat komt dat niet onder de 477€.

In de mm winkel hadden ze wel de 5ms versie, 515€.

Maar heb 'm nu gezien. De lg heeft mooie kleuren, maar ik moet er toch op terug komen. Vind 'm erg laag tov een 27". Mooie kleuren wel, maar ik denk dat een 27" toch fijner is, of er moet een 29" zijn doe hoger is dan die lage lg.
Oke. Kan zijn dat er geen btw voordeel meer te behalen valt, maar dan blijft de BCC monitor nog steeds de juiste monitor met 5ms.
http://www.bcc.nl/lg-29ea93p.html?_$ja=tsid:30168|prd:zanox&channel_code=74&product_code=64909783&utm_campaign=feed&utm_content=LG%2029%22%20LCD%20monitor%2029EA93P&utm_medium=feed&utm_source=zanox&s2m_type=3&s2m_channel=74&affid=959276&s2m_exclickid=1773290449428505601&zanpid=1773290449428505601#technical-specifications-table

Heb zelf geen interesse in deze monitor, maar ik wil je natuurlijk wel van dienst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Ja klopt, bcc zou een goede keus zijn. Denk dat ze zelf een beetje verkeerd de laagste prijs hanteren, 477€ is nl van een andere versie, niet de 5ms. De 5ms is bij de mm winkels ook meer dan 500. Iig ben ik van deze monitor al afgestapt, vond m toch te laag. Nu naar een dell 29" aant kijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met AH-ips en ips? Is er verschil tussen te merken?

Op internet valt er nagenoeg niks over te vinden, het enigste wat ik erover kan vinden is wikipedia:
Improved colour accuracy, increased resolution and PPI, and greater light transmission for lower power consumption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Laatst online: 24-04 07:55
Ik kan de LG 22EA63V aanraden. Erg mooi scherm, geen dikke plastic rand (beeld stopt 1 cm voor rand, maar zwarte scherm lijkt door te lopen) en goede kijkhoeken. Ik heb er 3 voor een eyefinity opstelling. Gekozen vanwege de onopvallende randen

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
jorisderoo schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:37:
Ik kan de LG 22EA63V aanraden. Erg mooi scherm, geen dikke plastic rand (beeld stopt 1 cm voor rand, maar zwarte scherm lijkt door te lopen) en goede kijkhoeken. Ik heb er 3 voor een eyefinity opstelling. Gekozen vanwege de onopvallende randen
Als je het niet erg vind dat ze bij de geringste beweging al schots en scheef gaan staan en alle kanten op wiebelen, zijn het prima schermen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Niet online
Draakje5 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:41:
[...]

Als je het niet erg vind dat ze bij de geringste beweging al schots en scheef gaan staan en alle kanten op wiebelen, zijn het prima schermen inderdaad :)
Hangt natuurlijk af van je bureau, maar dat zou heel irritant kunnen zijn als die niet zo stevig is inderdaad. Dit heb ook al gemerkt bij een andere versie, is het bij al de LG IPS schermen zo?
jorisderoo schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:37:
Weet jij of deze een (veel) dunnere bezel dan de pricewatch: LG 22EA53VQ-P Zwart heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
SilenceMurderer schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:53:
[...]

Hangt natuurlijk af van je bureau, maar dat zou heel irritant kunnen zijn als die niet zo stevig is inderdaad. Dit heb ook al gemerkt bij een andere versie, is het bij al de LG IPS schermen zo?

[...]

Weet jij of deze een (veel) dunnere bezel dan de pricewatch: LG 22EA53VQ-P Zwart heeft?
Denk dat deze iets dunner zijn, maar zal weinig schelen. Door de afwerking heb je minder last van de bezel. Geen glimmend plastic op de randen :).

De standaard is compleet gemaakt van plastic, en hierdoor niet zo zwaar. Maar als je hier problemen mee hebt, er zit een 75x75 VESA mount aan de achterzijde. Maar zo vaak raak je die schermen toch niet aan, en ze gaan niet direct scheef staan hoor.

Ik vind overigens de marketing van LG wel een kwalijke zaak. Op afbeeldingen op hun website wordt er de indruk gewekt dat er geen randen zijn. Het beeld loopt tot aan de randen. In het echt zit er dus een rand van 1 cm. Deze rand is niet te zien als het scherm uitstaat. Zie afbeeldingen :

Volgens LG:
Afbeeldingslocatie: http://assets2.bcc.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/9/69117_27.jpg

Werkelijkheid :
Afbeeldingslocatie: http://i3.rozetka.ua/goods/7904/lg_23ea63v-p_7904514.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door jorisderoo op 01-06-2013 21:19 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
SilenceMurderer schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:53:
[...]

[...]

Ja en nee. Ik had eerst een gammel houten bureau, als ik die alleen al aantikte begonnen de schermen al te bewegen. Toevallig nu een steviger bureau, en ook al beweegt het bureau nauwelijks, scherm gaat toch al snel mee.

Wat ik je kan aanraden is om even naar de mediamarkt of andere winkel te gaan waar deze lg schermen op voorraad zijn. Dan voel je hoe gammel ze zijn.

Natuurlijk ga je niet tegen een scherm aan slaan, maar ze zijn echt héél gammel naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Draakje5 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:42:
[...]

Ja en nee. Ik had eerst een gammel houten bureau, als ik die alleen al aantikte begonnen de schermen al te bewegen. Toevallig nu een steviger bureau, en ook al beweegt het bureau nauwelijks, scherm gaat toch al snel mee.

Wat ik je kan aanraden is om even naar de mediamarkt of andere winkel te gaan waar deze lg schermen op voorraad zijn. Dan voel je hoe gammel ze zijn.

Natuurlijk ga je niet tegen een scherm aan slaan, maar ze zijn echt héél gammel naar mijn mening.
Het zal inderdaad altijd iets wiebelen, maar ik zat sowieso al te denken aan een stand voor 3 monitoren. Ziet er mooi uit :)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Ja da's wel een slimme oplossing, gewoon zo'n stand van Vogel's ofzo. Weg met die wiebelige standaarden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Draakje5 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:27:
Ja da's wel een slimme oplossing, gewoon zo'n stand van Vogel's ofzo. Weg met die wiebelige standaarden..
Misschien ook nog een idee : je bureau aan je muur vastmaken :)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 16:03
Wie heeft ze geconfigureerd gekregen op een Mac? Ik zit hier met een lg 29ea73-p. Kalibreren lukt niet met de Mac. TrueColorFinder werkt niet. Heb 'm met mDP naar DP geconnect, usb kabel connectie gemaakt naar m'n rMBP. Werkt niet.
Ook met een Windows bak valt 'ie niet te kalibreren. Nu schijn je hem ook hardware matig te kunnen kalibreren, hoe zit dat dan, en waar kun je dat doen? Want als dat wel werkt.. Nu doet 'ie namelijk pijn aan je ogen.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 21:41
Hallo.

Iemand ervaring met de LG 23EA63?

Ik ben bij deze monitor gekomen via de LG IPS237L vanuit de bestbuyguide.
Deze twee monitoren zijn bijna identiek, op de voet en aansluitingen na. Zie http://nl.hardware.info/v...l/producten/157147-173186.

De 23EA63 is echter 10 euro goedkoper.
Ik lees echter dat de deze monitor een bug heeft waarbij de sharpness van de monitor wordt gereset naar 6 (van de 10). Is dit al opgelost?

Waarom zou er verder voor de IP237L worden gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Ik ben zelf ook in het bezit van een LG IPS monitor en ben er zeer tevreden mee, mooie kleuren.
Zelf heb ik de EA93 21:9 gelijk in het begin gekocht toen het scherm uit kwam ter vervanging voor mijn
Samsung TV/monitor in 1. Ik schrok even toen ik de hoogte van het scherm zag want ik vond hem behoorlijk smal in de hoogte. Echter als ik een game aan het spelen ben of een film aan het kijken ben valt het erg mee met de hoogte want bij dit scherm heb ik het idee dat het juist je hele zicht in beslag neemt, je ziet zeg maar geen dingen buiten het scherm om tijdens het gamen, nee je zit veel meer in de game vergeleken met 1920x1080.

Ik lees ook dat er een nieuwe variant van uit gaat komen in 2014 met een nog hogere resolutie en een groter scherm van 34 inch de UM95 3440x1440. Als deze 34 inch niet te duur word ga ik mijn 29 inch vervangen voor die 34 inch want ik ben namelijk helemaal weg van deze verhouding waar ik niet meer van af wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:59
Anoniem: 304087 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:13:
Ik ben zelf ook in het bezit van een LG IPS monitor en ben er zeer tevreden mee, mooie kleuren.
Zelf heb ik de EA93 21:9 gelijk in het begin gekocht toen het scherm uit kwam ter vervanging voor mijn
Samsung TV/monitor in 1. Ik schrok even toen ik de hoogte van het scherm zag want ik vond hem behoorlijk smal in de hoogte. Echter als ik een game aan het spelen ben of een film aan het kijken ben valt het erg mee met de hoogte want bij dit scherm heb ik het idee dat het juist je hele zicht in beslag neemt, je ziet zeg maar geen dingen buiten het scherm om tijdens het gamen, nee je zit veel meer in de game vergeleken met 1920x1080.

Ik lees ook dat er een nieuwe variant van uit gaat komen in 2014 met een nog hogere resolutie en een groter scherm van 34 inch de UM95 3440x1440. Als deze 34 inch niet te duur word ga ik mijn 29 inch vervangen voor die 34 inch want ik ben namelijk helemaal weg van deze verhouding waar ik niet meer van af wil.
Het topmodel, UM95, zou rond de 1000 euro kosten: http://be.hardware.info/n...awide-qhd-34-inch-monitor Verder is er nog niet veel geweten over deze nieuwe schermen. Ben er zelf ook enorm in geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een behoorlijk prijs kaartje en dat word dus geen instant buy voor mij dan en dus ik wacht tot dat scherm wat goedkoper is. Resolutie en de afmeting zal wel te maken hebben met die prijs denk ik.
Ik hoop wel dat die UM95 ook net zo makkelijk overklokt als de EA93 want die gaat van 60hz naar 76hz bij mij op 2560x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:59
Anoniem: 304087 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:24:
Dat is een behoorlijk prijs kaartje en dat word dus geen instant buy voor mij dan en dus ik wacht tot dat scherm wat goedkoper is. Resolutie en de afmeting zal wel te maken hebben met die prijs denk ik.
Ik hoop wel dat die UM95 ook net zo makkelijk overklokt als de EA93 want die gaat van 60hz naar 76hz bij mij op 2560x1080.
Wat ik me vooral afvraag, heb je niet extra last van IPS glow? Heb een tijdje een Dell u2713hm en gehad, en in combinatie met wat backlight bleeding in de hoek leek me dat IPS glow te versterken (denk ik). Stoorde mij daar enorm aan in films/games met donkere scènes/omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HannesB schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:30:
[...]

Wat ik me vooral afvraag, heb je niet extra last van IPS glow? Heb een tijdje een Dell u2713hm en gehad, en in combinatie met wat backlight bleeding in de hoek leek me dat IPS glow te versterken (denk ik). Stoorde mij daar enorm aan in films/games met donkere scènes/omgevingen.
Het is mij niet echt opgevallen maar als ik naar een zwart beeld kijk tijdens een film met VLC dan is het beeld helaas niet pikzwart met helderheid op 60%. (wel weer meer zwart met WMP dus het ligt ook aan het programma). Mij beeld is redelijk Egaal tijdens een film of een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04 00:45
Ik heb net de LG IPS277L-BN gekocht en geinstalleerd.

Echter valt mij op dat het scherm niet alle ruimte benut van o.a het bureaublad en ook vlc player.

Zie foto voor voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/8xswvd.jpg

Is er een bepaalde setting die ik moet aanzetten?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-04 14:10

Rye

Via HDMI aangesloten? Zoja: Underscan / Overscan setting aanpassen in het controlepaneel van je grafische kaart ;)
Niet via HDMI? Vreemd, via DSUB zou dit mogen, maar sluit aub het scherm via HDMI aan.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 12:13

Saven

Administrator

of gewoon via dvi aansluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04 00:45
Rye u rock ty =) @ Saven deze monitor heeft geen dvi aansluiting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 12:13

Saven

Administrator

my bad :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:22
Goedemorgen,

Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is om deze vraag in te plaatsen, maar aangezien het over LG IPS monitoren gaat wilde ik het er toch maar op wagen ;)

Ik ben al een poosje gecharmeerd van de LG IPS 237L en 23EA63, aangezien dit IPS monitoren zijn met een mooi design (persoonlijke voorkeur uiteraard) voor een redelijke prijs en (zeker voor de prijs) een goede kwaliteit. Nu merkte ik alleen laatst dat deze steeds minder goed leverbaar worden.

Wel kwam ik laatst de volgende monitor tegen in de pricewatch:
pricewatch: LG 23MP65HQ-P Zwart

Als ik deze zo zie lijkt dit de opvolger van de 23EA63V, gezien specs en design, echter ik kan nergens echt serieuze reviews vinden over deze monitor, of nieuws ed.

Ik vroeg mij af of dit toevallig de nieuwe lijn is van LG voor 2014 en in hoeverre ik er op kan vertrouwen dat als ik een dergelijk scherm koop (bij bol.com slechts voor €150) dan de beeldkwaliteit van de voorgangers kan verwachten.

Of zijn er eventueel betere mogelijkheden voor deze prijs?

De reden dat ik voor deze prijsklasse wil gaan is dat ik eventueel wil uitbreiden naar een dual/triple monitor setup, en dan vind ik €450 meer dan genoeg geld ;).
Pagina: 1