Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik gebruik voor mijn fotobewerking momenteel een Philips 24" en een EIZO 19" scherm. De eizo is verreweg superieur t.o.v. de Philips, maar de ervaring leert dat 24" toch wel veel lekkerder werkt. Vandaar ben ik nu op zoek naar een nieuw 24" beeldscherm.

Ik heb het internet zitten afstruinen naar verschillende mogelijkheden, en mijn twee voornaamste mogelijkheden zijn nu;

Dell Ultrasharp U2410 (~ 400,- euro)
Eizo SX2462WH-BK (demomodel ~ 800,- euro)

Wat ik lastig vind om terug te vinden is of het prijsverschil mij daadwerkelijk ook veel blijer gaat maken. Ik weet dat ik ontzettend tevreden met het (verouderde) 19" Eizo scherm wat ik heb staan, maar de reviews die ik lees over de Dell zijn ook over het algemeen zeer goed.

Ik ben dus op zoek naar jullie hulp, zijn er mensen die ervaring hebben met de Dell en een (goedkopere) eizo, en zo ja wat zijn de verschillen? Zijn er nog zinnige alternatieven te noemen?

Waar gebruik ik het voor; voornamelijk (intensieve) Lightroom bewerkingen, en af en toe wat retoucheringen (hierbij prefereer ik op dit moment de mckbookpro)

Budget; maximaal 1000,- euro, maar dan moet de extra 600,- euro wel echt de moeite waard zijn t.o.v. Dell

Systeem; X6 3,4 - 12 gb ddr3 - radeon HD 6800

Alvast bedankt voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze lijken heel erg op elkaar en beide zijn door LG/Philips gemaakt, misschien kan je door die reviews zien of die extra 400€ het waard is.

http://www.prad.de/new/mo...-sx2462wh.html#Einleitung

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2410.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
zinnige alternativen:

ik heb hier een Asus PA248Q staan, kostte me ook €400.
Ook gekocht met het oog op kleurechtheid. Heb op basis van reviews deze verkozen boven de Dell. (maar op welke details weet ik niet meer).
Overigens is dit mijn eerste IPS scherm, had hiervoor een CRT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:19
Waarom neem je de U2711 niet in overweging? of vind je dat weer te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De U2711 heeft nagenoeg dezelfde specificaties als de U2410 volgens mij, en ik kom met 24" ook goed uit de voeten, spendeer die bijna 200,- euro extra dan liever aan extra kwaliteit.

Thanks voor de tip van de Asus, die lijkt inderdaad de dell net te overklassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:38:

Thanks voor de tip van de Asus, die lijkt inderdaad de dell net te overklassen.
Heb nog ff verder gegraven, ik bedoelde de Asus PA246Q. De 8 is met LED backlight enzo...

Asus gebruikt de nieuwere P-IPS techniek, de Dell de oudere H-IPS techniek.
Pagina: 1