Beste tweakers,
Zoals af te lezen aan de titel van dit topic wordt mijn cpu angstvallig warm; het is een i7-860 met de intel stock koeler. Ik heb zelf helemaal geen ervaring met het regelen van de koeling van mijn pc, dus vroeg ik mij af wat het handigst is om te doen;
Mvg,
Zoals af te lezen aan de titel van dit topic wordt mijn cpu angstvallig warm; het is een i7-860 met de intel stock koeler. Ik heb zelf helemaal geen ervaring met het regelen van de koeling van mijn pc, dus vroeg ik mij af wat het handigst is om te doen;
- het zelf toepassen van koel pasta; hoe moet je het residu van het achtergebleven koel pasta weghalen. Ik heb gelezen dat dit met 97% alcohol moet, maar ik ben niet in het bezit van dergelijk alcohol (kan het ook gewoon met 40% jonge jenever en een stuk stof?). Welke koelpasta raden jullie aan voor iemand die het voor de eerste keer zelf moet toepassen?
- het monteren van een aftermarkt koeler; in deze situatie hoef ik alleen het koelpasta residu van de cpu af te halen, dus is hier de kans minder groot om in ieder geval dat te verpesten. Ik zat te denken aan de CM tX3, deze kost ongeveer 15 euro en ik wil, zolang er niet een extreme sprong in verschil van de temp. wordt gemaakt, max. 20 euro aan de koeler uitgeven.
Mvg,