Leugens op de website mbt levertijd / voorraadstatus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:45

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een beelscherm, de Samsung S27A850 en heb op diverse (web)winkels gezocht naar dit ding en eigenlijk wilde ik er twee hebben en dan morgen geleverd.

Tot mijn verbazing is deze bij geen enkele winkel op voorraad. Ik snap dat niet iedereen ze heeft omdat het dure schermen zijn en de voorraad minder waard wordt als het scherm veroudert, maar dat niemand er een heeft is toch wel heel extreem. Een schaduwzijde van de transparante internetmarkt lijkt me.

Maar het ergste vind ik de leugens: er is een winkel waar staat dat er 91 op voorraad zijn en dat deze voor 16:30u besteld betekent morgen in huis.

Ik vond 91 nogal veel dus ik heb eerst gebeld en ja hoor: de voorraad is 'bij de leverancier' en het duurt 1 - 3 werkdagen voordat het scherm geleverd kan worden. *zucht*

Ook bij een andere zeer bekende winkel heb ik ze besteld en omdat het een grote bekende keten is ook vooruit betaald met IDEAL en na een half uur was de status ineens 'geannuleerd'... Niks belletje... dus zelf maar gebeld en ook daar is ie niet voorradig, terwijl voordat ik op 'bestellen' klikte er echt stond dat het morgen geleverd zou worden. Ik heb daar zelfs een screenshot van gemaakt B-)

Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen?

O ja, mocht iemand een veel beter alternatief voor dat scherm hebben dan hoor ik het wel :)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:50
Dat is helaas 'normaal'. In de kleine letters blijkt 'op voorraad' ineens '...bij de leverancier', en 'vandaag besteld, morgen in huis' heeft (wederom, in de kleine lettertjes) allemaal voorbehouden.

Eigenlijk is het enige wat je kunt doen (want de koop ontbinden kan eigenlijk altijd wel) is de Shopreview invullen om anderen te behoeden voor deze praktijken.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Ik denk dat iedereen die ervaringen wel heeft, sommige webwinkels zijn er wel heel erg notoir in (maxict komt even in mijn gedachten, maar het zijn er wel meer).

Bij winkels waar het erg vaak voorkomt is het eigenlijk een soort van misleiding, ze gokken erop dat je door al het gedoe het niet meteen annuleert als je te horen krijgt dat het langer gaat duren, en zelfs als je dat doet kunnen ze nog steeds een paar weken wachten met het geld terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Paul schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:06:
Dat is helaas 'normaal'. In de kleine letters blijkt 'op voorraad' ineens '...bij de leverancier', en 'vandaag besteld, morgen in huis' heeft (wederom, in de kleine lettertjes) allemaal voorbehouden.
Ja, kleine letters of niet, het is gewoon onjuiste informatie. Daar helpen kleine lettertjes niet tegen :)
Eigenlijk is het enige wat je kunt doen (want de koop ontbinden kan eigenlijk altijd wel) is de Shopreview invullen om anderen te behoeden voor deze praktijken.
Bij 1 winkel had ik nog niet besteld en de andere stort het geld binnen 3 dagen terug. Dat is het punt ook niet. Ik wil gewoon dat websites niet mogen liegen.

Shopreview ingevuld :) Goede tip, was ik vergeten.

Eigenlijk zou ik een pluim moeten geven voor winkels die niet liegen. Daar bestel ik dan wel niet, maar dat komt omdat ik een eerlijke keuze kan maken omdat ik niet (lang) wil wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

De groteren als Coolblue en Informatique en Alternate hebben wel grote voorraden, maar werken ook weer met een kleine assortiment (op de site dan, vaak is er veel telefonisch extra te bestellen). 4Launch, Zercom en in mindere mate Salland en Databyte hebben daarentegen weer een groter aanbod op de site, maar minder producten op voorraad. Redcoon heeft naar mijn ervaring misschien wel de grootste voorraad, maar die transporteren veel onderling met hun vele buitenlandse sites, daardoor zijn de levertijden ook wat langer. En misschien staat hun nieuwe eigenaar en giant Media-Saturn hen ook wel bij.

De Nederlandse webwinkels met een zeer groot assortiment (dus ook ongesorteerd assortiment, productpagina's direct overgenomen van leveranciers) hebben vrijwel nooit die producten massaal op voorraad. Kom je een webwinkel tegen die dat wel heeft, weet je al bijna zeker dat het niet klopt. Mijn ervaring is dat in ieder geval de meeste grote spelers (qua omzet, al is dat moeilijk in te schatten) met betrouwbare voorraad indicaties werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Ik kreeg nu een e-mail van één van de winkels:
Dank voor uw e-mail.
Uw order is geannuleerd omdat wij deze monitor niet meer kunnen leveren.
Door een technisch probleem is er oude informatie op de website verschenen.
Uw aankoopbedrag kunt u binnen 2 a 3 werkdagen terugverwachten op uw rekening.
Raar dat ze die niet kunnen leveren. Of is de Samsung S27A850 een oud model ? :X

Pagina: 1