Creditcard gegevens doorgeven aan amerikaanse consulaat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
mijn zus gaat een jaar naar America, ze heeft een visumaanvraag gedaan,
en moet blijkbaar een afspraak maken met het Amerikaanse consulaat in Amsterdam.

daarvoor moet ze bellen met het Amerikaanse consulaat.
er werd tegen haar gezegd dat ze een creditcard bij de hand moet hebben. zelf heeft ze er niet eentje, maar ik wel. van mij mag ze best wel lenen, maar wat blijkt:

een afspraak kan alleen telefonisch, en moet je de creditcard gegevens dus ook telefonisch doorgeven.
Make sure to have ready:

Your DS-160 confirmation page with confirmation number
pen and paper
your passport
a credit card or credit card information (Visa or MasterCard only)

Then call: 31(0)20-794 0808

The operator will ask you for the credit card (either Visa or MasterCard) information. If you do not have a Visa or MasterCard credit card, please have a friend or family member who does, set up the appointment for you. Your passport information is required to make the appointment. There is a 15 euro fee for each call.
het "kwaad" is inmiddels geschied. ze heeft het nummer, de verloopdatum en de 3 cijferige code achterop doorgegeven.

maar mogen ze hier zomaar naar vragen? ik ben nogal huiverig om dit soort gegevens telefonisch door te geven.een rekening nummer en pin code hoor je ook niet aan iemand te vertellen.op geen enkele manier.

nu snap ik wel wat als je via creditcard op internet iets koopt je de gegevens ook afstaat, maar dan wel via een beveiligde verbinding.

mag het consulaat hier wel om vragen(telefonish) of is dit gewoon een kwestie van vertrouwen?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in de UK is het heel normaal om gewoon via de telefoon dergelijke gegevens door te geven. Niks om je druk over te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10 14:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou haar wel aanraden om hier, of daar natuurlijk, een credit card aan te vragen. Ik heb het gevoel dat credit cards daar toch makkelijker geaccepteerd worden dan debit cards, omdat ze ook niet overal om een code vragen. Iets wat met debit cards (onze PIN pas) nogal eens problemen oplevert.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het hele creditcard systeem is juist gebaseerd op vertrouwen.

In de VS gaat ze ook een creditcard nodig hebben. Daar zou ik dus ook voor zorgen als ik haar was. In de beginperiode minimaal een creditcard van hier. Zodra ze daar is opent ze vast ook een lokale rekening met bijbehorende creditcard?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:02:
Het hele creditcard systeem is juist gebaseerd op vertrouwen.
Zodra ze daar is opent ze vast ook een lokale rekening met bijbehorende creditcard?
Ja bij haar gastgezin zal ze een bankrekening openen met cc.
Dat kan ze pas doen als ze daar is, voor de afspraak met het consulaat moest ze snel eentje regelen. zou ze nu in Nederland eentje regelen, dan nog zit er de aanvraag tijd overheen.

ora et labora