Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC bedraad gebruiken in andere kamer?

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik zoek een manier om mijn PC, die op zolder staat ook in de woonkamer te kunnen gebruiken. Ik wil graag spellen kunnen spelen en films kunnen kijken, net alsof het twee (identieke) PC's zijn in plaats van één: één boven en één beneden.

Welke oplossingen zijn hier zoal voor?

Zelf had ik al bedacht dat het een bedrade oplossing moet zijn, omdat onbedraad te traag zal zijn. Een mogelijkheid is om door de twee vloeren een HDMI, USB-kabel met hub (waar ik toetsenbord/muis/joypads op aan kan sluiten) en audiokabel te trekken. Nadelen van deze oplossing is 1) dat het een heel gedoe zal worden en 2) dat de lengte (van zo'n 20 meter gok ik) misschien een probleem zal vormen. Dat eerste is overkomelijk maar het tweede is misschien een probleem.
Er loopt overigens al een netwerk/UTP kabel van boven naar beneden.

Wie weet wat er nog meer op de markt is?

[ Voor 5% gewijzigd door tbenschop2 op 03-09-2012 13:49 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 11:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Maximale lengte voor USB is 5 meter, dus 20 meter gaat sowieso een probleem worden. USB3 heeft geen maximale lengte meer, maar geen idee of je dan aan een USB3 hub genoeg hebt. Geluid kan trouwens ook gewoon via HDMI of een usb geluidskaart beneden op de hub.

Ik denk echter dat je aan tijd en hardware al zoveel kwijt bent dat het misschien het overwegen is om gewoon 2 computers aan te schaffen. 1 voor boven en 1 voor beneden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• tbenschop2
Ok bedankt, zijn er ook nog optimisten in de zaal? :)

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 18:18

icecreamfarmer

en het is

tbenschop2 schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:55:
Ok bedankt, zijn er ook nog optimisten in de zaal? :)
Ja ik heb namelijk zelf een soortgelijke setup gebouwd 2 weken terug.
Bij mij moest het draadloos werken en het werkt goed maar:
De draadloze verzender hoeft maar door 1 betonnen vloer. En de max resolutie is 1080p.
Er is geen latency verder omdet hat hdmi signaal uncompressed wordt verzonden.
Zowel het draadloos verzenden van het beeld als de wireless muis+toetsenbord hebben grote moeite met de grote metalen balk hier in de woonkamer. Positionering van de transmitter is dan ook belangrijk.
Het is geen goedkope oplossing.

Kunt het systeem vinden in het show je systeemtopic.

Als het bedraad kan dan kun je nog kiezen voor een hdmi over ethernet oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door icecreamfarmer op 04-09-2012 11:38 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als je beneden alleen maar films kijktmen wat internet, kun je misschien een mediaplayer met die functies aanschaffen.

• tbenschop2
Bedankt voor de reacties wederom.
Ik heb een voorkeur voor bedraad, heb slechte ervaringen met draadloos.
Ik heb zitten kijken naar een oplossing over UTP, dat lijkt de meest logische. Op Ebay kun je losse USB en HDMI extenders over UTP kopen voor zo'n 40 dollar in totaal. Dan heb ik nog een probleem om de audio uit de HDMI te halen omdat ik het geluid graag over mijn (oude) versterker wil laten lopen. Ook dat kan wel met een HDMI audio extractor, die zijn alleen vanaf $50,-.
Toch nog een beste klus omdat ik dan 3 extra UTP kabels (de HDMI exetender werkt met 2 UTP kabels en de USB met 1) door moet trekken.

@Bartjezz: die heb ik in de vorm van een Popcorn Hour. Deze heeft toch behoorlijk wat beperkingen en wil daarnaast ook games kunnen spelen, SNES emulatie ofzo, heerlijk! :)

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
Zoals gezegd kun je toch gewoon de audio uit USB halen? el cheapo usb geluidskaartje eraan en klaar.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:14
20 meter is wel veel. Zelf heb ik een PC in de trapkast/meterkast staan die met 10+ meter kabel (HDMI, USB, regulier audio, SP/DIF) via de kruipruimte verbonden is met de TV, audio-set en USB-hub (voor keyboard/muis, IR-afstandsbedieing, etc) in de woonkamer. Dit had echter al aardig wat voeten in aarde om praktisch en goedkoop in elkaar te klussen. Zo is de HDMI kabel een 10m HDMI-mini-HDMI omdat je anders zulke grote gaten moet boren (wat dus weer een koppelstuk en andere extra kabel vereist), USB bestaat uit 2 USB-extender kabels (conrad had ze toevallig goedkoop), etc.

[ Voor 34% gewijzigd door Rukapul op 04-09-2012 14:33 ]

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
kvm extender misschien wat voor je?
Pagina: 1