Toon posts:

Welke routers geschikt als volledige vervanging FritzBox?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik heb een glasvezelfverbinding van XS4ALL die begint met een aansluitpunt van een Genesiskastje, waarna een bekabelde aansluiting volgt met een FritzBox 7390. Die wil ik vervangen; ik heb sinds enkele maanden talloze problemen met dit apparaat t.a.v. wifidekking en stabiliteit. Ik hoor hier en daar dat de Fritz op de n-band moeite heeft met het signaal en sowieso vind ik het signaal niet sterk genoeg; op de eerste verdieping hangt ook al een FB repeater.

Vervangen gaat niet zomaar; XS4ALL geeft aan niet te weten wat zou kunnen dienen als vervanging en de enige tip die ik krijg is: Behoud je Fritzbox, en zet die tussen je Genesis en nog aan te kopen apparaat in. Maar dat wil ik niet; dan heb ik 2 apparaten ernstig te configureren, ik wil 1 apparaat als vervanging voor de Fritzbox.

Ik heb al verschillende modellen geprobeerd (Netgrear 3700, Draytek 2750) maar die kunnen rechtstreeks op de Genesis géén verbinding maken met internet. Maar er moet toch keuze kunnen bestaan tussen de Fritbox als complete oplossing die XS4LL aanbiedt en andere merken apparaten?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Ik ben niet bekend met dit model, maar als ik op de site van FRITZ!Box kijk zie ik een router met geïntegreerd (xDSL) modem. Ik begrijp niet precies waarom je die in combinatie met glasvezel gebruikt (maar nogmaals, geen ervaring).

Van XS4ALL was ik gewend een goede support te ontvangen: technisch inhoudelijke vragen werden altijd goed beantwoord. Bestaat er (nog) een forum waarop je deze vraag kan stellen? Zijn er veel mensen met dezelfde problemen? Is die repeater noodzakelijk (of zou je deze kunnen vervangen met een AccessPoint?)? Wat voor soort apparaten zijn op de 7390 bedraad aangesloten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:44

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:23:
[...]
Ik heb al verschillende modellen geprobeerd (Netgrear 3700, Draytek 2750) maar die kunnen rechtstreeks op de Genesis géén verbinding maken met internet...
Heb je wel de Genexis een uur van de stroom gehad om te wachten tot de lease verlopen was?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Maar de mensen van XS4ALL zeiden dat het nieuwe modem/router 2 dingen moest kunnen laten zien: Dat je PPoa in kunt stellen (dus geen PPoe) en dat je encapsulation kon instellen. En dat kan bijna bij geen enkel apparaat. Maar ik zal dit dan eens proberen als laatste mogelijkheid...

Ik lees overigens nergens op internet verhalen van mensen die hetzelfde hebben geprobeerd. Wel met vdsl en adsl modems van XS4ALL veranderen, maar geen ervaringen met modems van andere merken die rechtstreeks op de Genexis kunnen....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 18:47 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:44

Fiber

Beaches are for storming.

Die Genexis is je modem. Wat je er aan wil hangen is een router. Probeer het nou nog eens nadat je de Genexis ruim een uur van de stroom hebt gehad. Maar het zou ook best kunnen dat xs4all de boel helemaal heeft dichtgetimmerd en dat je dus geen vrije routerkeuze hebt.

Edit:
Overigens had je je vraag beter hier kunnen stellen, daar zit meer kennis: XS4all Glasvezel

[ Voor 18% gewijzigd door Fiber op 03-09-2012 18:55 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.