Internet via server (bijna) niet aanwezig.

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-12 16:11

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Op mijn bedrijf loopt het internet (telfort) via een Server 2003 pc. Deze staat ingesteld voor DHCP en DNS. Sinds 2 dagen is het internet zo bizar traag, metingen geven aan dat er 1 Kb/s wordt gehaald. Heb de server opnieuw opgestart en het modem gecontroleerd maar deze geven beiden geen problemen aan.

Los op het modem draaien geeft goede resultaten, maar via de server is niet te doen. Ik vrees dan ook dat het ergens ligt in windows 2003, maar hier is niks aan veranderd de laatste tijd voor zover ik weet. Ook heeft bijna niemand toegang.

-= Very annoying forum person =-

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
En wat zegt je ICT Dienstverlener er van?

Server niet besmet met een of ander virus waardoor je nu de hele wereld loopt te spammen? En dus je internet verbinding dicht zit met verkeer? Wat voor analyse heb je nog meer gedaan? Kortom, meer gegevens is wel handig.

Als het voor je bedrijf is, en het dus vrij belangrijk is dat de server en de internet verbinding goed werken dan raad ik aan, ga niet zelf lopen experimenteren als je er geen verstand van hebt. Maar laat het door een goede ICT dienstverlener doen.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Gaat het hier om een consumenten lijn of zakelijk?

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
barry457 schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:23:
Gaat het hier om een consumenten lijn of zakelijk?
Gaat hier om een consument lijn. Helaas geeft de lijn geen problemen verder.
Wij beschikken niet over een ICT dienstverlener , maar mocht het niet opgelost kunne worden dan zullen wij toch deze stap nemen.
Ik ben nu bezig met een virus controle. Verder is er bijna geen data doorvoer te zien vanuit en naar het modem.

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Hoe bedoel je precies "via" de server? Gaat al het netwerk echt fysiek met een kabel de server in en met een andere de server uit naar het modem? Zo nee dan vermoed ik dat de server hier waarschijnlijk geen rol speelt in het probleem maar dat weet je pas nadat je alles bekeken hebt. Wat voor netwerkapparatuur is er nog meet aanwezig?

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
een aantal dingen die je na kan kijken
je netwerkkaart brak ?
staat er een firewall op ? bekijk de logs daarvan
heb je speed test gedaan vanuit de server?

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Weiman schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:01:
Hoe bedoel je precies "via" de server? Gaat al het netwerk echt fysiek met een kabel de server in en met een andere de server uit naar het modem? Zo nee dan vermoed ik dat de server hier waarschijnlijk geen rol speelt in het probleem maar dat weet je pas nadat je alles bekeken hebt. Wat voor netwerkapparatuur is er nog meet aanwezig?
Het (internet) verkeer loopt via de server, aangesloten op een switch waar ook het modem op aan zit. Server geeft via DHCP adressen af waarbij staat aangegeven dat de default gateway het modem is.

Verder heb ik getest op de server zelf, ook dezelfde brakke snelheid.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

iets met lezen enzo :(

[ Voor 101% gewijzigd door Falcon op 03-09-2012 14:20 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Falcon: als ze de modem direct met de rest verbinden dan werkt het wel maar als ze de server ertussen zetten is de pret gedaan.

Ik gok op een kapotte netwerkkaart voor het interne verkeer.

Wat je ook kunt doen is op de server een bestand (+100MB) zetten en deze door een andere pc (intern netwerk) laten afhalen en zien of het de kaart of kabel is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
master_viper schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:47:
[...]
Het (internet) verkeer loopt via de server, aangesloten op een switch waar ook het modem op aan zit. Server geeft via DHCP adressen af waarbij staat aangegeven dat de default gateway het modem is.
Dan loopt het (internet) verkeer dus NIET via de server. Enkel DNS en DHCP worden door de server geregeld. Kun je de switch eens vervangen? Aangezien een pc rechtstreeks op het modem wel werkt.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Kan het soms zijn dat er ergens iets veranderd is en dat dus de modem en de server DHCP hebben aanstaan waardoor de server zeer moeilijk bereikbaar is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Gerrit88
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-12 15:57
Probeer eens de drivers van je netwerkkaart te updaten. Vrijdag een soorgelijke issue gehad, een windowsupdate was geen vriendjes met de driver van de netwerkkaart. Dit zorgde ervoor dat het netwerk zeer traag werd. Is alleen internet traag of bijvoorbeeld ook het benaderen van je fileserver?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 21:36
master_viper schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:47:
Server geeft via DHCP adressen af waarbij staat aangegeven dat de default gateway het modem is.
Dat wordt testen waar het in zit, het scheelt dat je server geen ISA (of iets anders) heeft maar slechts DHCP- en DNS-server is.

Schrijf die default gateway op, dat is het IP van je modem. Haal nu alle kabels uit de LAN-aansluitingen van je modem en prik er een PC/laptop in die je een ip-adres hebt gegeven in de reeks van je modem. Stel de gateway en DNS-server in op het IP van je modem. Mogelijk is je modem geen DNS-forwarder, dan kun je nog 8.8.8.8 invullen als DNS-server, dat is de publiek toegankelijke DNS-server van Google.

Is je internet dan (dus met _alleen_ het modem en die ene PC/laptop) wel snel? Dan ligt het aan iets in je eigen netwerk. Is het dan nog steeds traag? Dan ligt het aan je modem of aan je provider.

Vanaf daar kun je verder gaan zoeken :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
We beschikken ook over een PIN-automaat over ADSL en hier blijkt het probleem in te zitten.

Wanneer aangesloten is het internet volledig weg, maar werkt de PIN wel. Het bizarre is dat de PIN ook geen IP adres meer verkrijgt van de server. Wanneer statisch ingesteld werkt de PIN wel, maar het internet is dus weg. Er is al gekeken of het een adres is wat in gebruik is, maar ook dit is niet het geval. Erg bizar want het apparaat heeft sinds Maart 2012 zonder problemen gefunctioneerd.

Pagina: 1