Toon posts:

Geen power op asrock 970 extreme3 DOA of PSU onvoldoende?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend heb ik weer eens wat nieuwe spulletjes gehaald om m'n pc weer een tijdje mee te kunnen laten gaan. Niet heel spannend allemaal, maar goed.

Ik had geen zin om lang uit te zoeken wat er allemaal compatible zou zijn met elkaar en heb makkelijk gedaan en gekozen voor een upgrade kit. Met hierin de asrock 970 extreme3. Dus netjes alles ingebouwd en aangesloten en op het moment dat ik de power aan zette gebeurde er helemaal niets....balen dus.

Bordje uitgebouwd, buiten de kast nog een keer aangesloten, 1 reepje ram erin, GFX eruit en nog een keer geprobeerd. Weer niks...ook niet met het kortsluiten van de powerpinnen. Oude mobo gepakt en die gaf dmv een lampje spanning en kon ook nog starten. PSU is dus niet stuk.

Nu twijfel ik of het moederbord DOA is of dat misschien de PSU gewoon onvoldoende sterk is. PSU is een Corsair 450W. Is er nog een manier om te checken waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb geen sterkere PSU liggen en om er nu 1 te kopen om er vervolgens achter te komen dat het mobo DOA is zie ik niet zo zitten. En aan de andere kant wil ik ook geen garantie claimen om te horen dat de PSU niet sterk genoeg is.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-02 17:21

auto660

1991 240 GL Brick

Probeer anders een voeding van bijvoorbeeld je buurman te lenen. Doet het moederbord het daarmee wel dan is het de voeding. Werkt het dan nog niet met die supervoeding van je o zo aardige buurman dan moet je (denk ik) het setje of in ieder geval het moederbord rma/doa doen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Ten zei je meerdere videokaarten hebt die best wel veek verstoken tijdens boot is het niet je voeding welke het niet aan kan.

Verwijderd

mobo doet helemaal niks ook geen lampjes?
anders ff x4 proberen of een x6 denk dat die x8 niet wordt gezien ivbm oude bios?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels opgelost, het was dus een beginnersfout :D Natuurlijk even snel gekeken of alles goed zat, maar niet vergeleken met het mobo...er zat dus een afstandsbusje teveel in, plus ik zat de verkeerde pinnen kort te sluiten tijdens bearboard. Gevalletje pech, maar gelukkig opgelost. Bedankt