Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 18:07
Hallo. ik heb laast een nieuwe pc aangeschaft.
met daarin 2x een hd7970 royal king. (met 2 fans per kaart)
deze heb ik genomen omdat ze niet te duur waren (in verhouding met met 4gb, gtx680)
en 2 fans voor de cooling hadden. ze werden door tweakers ook goed gekeurd.

nu is mijn probleem. dat ze helemaal niet zo goed werken..
bij het beging kreeg ik steeds pc freez / resets zonder meldingen. en dat bleek aan ULPS te liggen.
nu heb ik dat opgelost. en wou ik sleeping dogs gaan spelen, dus ik gooi alles op max. is me min fps 25. en me max 60....
en de videokaart word 102 grade!!!!!!!!!!!!! en me 2de gpu word 80 graden.
(airflow moet goed zijn, dit is me setup. inventaris: Mijn Unlimted systeem)

nu vind ik dit echt idioot. voor 850 euro aan videokaarten. en 4 cooler fans op de GPU,s
trek ik nog niet die game van 20 euro...

nu vroeg ik me af. weet iemand 1 oplossing voor:
ULPS probleem.
hitte probleem.

btw. ik speel op 2560 x 1440. en wil graag de nieuwste games max out spelen.
vandaar dat voor HD7970 ging. omdat ik DENK toch wel minimaal 3gb vram nodig heb?
weet iemand of een gtx680 2GB in sli. niet hard gebottleneckt word op deze resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Die videokaarten blazen alle hitte in je kast, de Cooler Master heeft te weinig airflow.
Enige kast die echt goed is, zover ik weet (in mijn optiek) is de Antec 1200.

Ik heb een soortgelijke setup alleen ik heb 2 580's maar die draaien wel op 950mhz beide met de voltages helemaal maxed out (bios aangepast). Die trekken beide 300W en de CPU doet bij mij ook een hoop op 1,5V

Toch blijven de videokaarten rond de 80 graden in games! Ik denk ik dan ook dat de Cooler Master een zeer slechte kast is voor open fan GPU's. Ook is de Cooler Master kast veel te klein voor een goede airflow voor 2 kaarten.

een XXL kast is minimum voor crossfire/SLI.
Ook kabel management moet perfect en liefst 100% modulaire voeding... scheelt allemaal enorm aan temperatuur!

Side-fan cases kan je trouwens beter van weg blijven... het ziet er leuk uit maar is weinig effectief
Ik kan het weten heb namelijk een 3-way GTX 580 setup gehad en alles bleef koel!!! Allemaal luchtgekoeld bleef allemaal rond 80-90 graden.
Zonder side-panel fan. Met panel werd het er niet beter op!

Een side-panel blaast idd lucht tegen de kaarten maar verstoord de airflow!! Bij de Antec iig!
Het heeft helemaal geen functie ! Blazen heeft geen zin , goede airflow wel!
De videokaarten moeten worden gekoeld door een luchtstroom die net zo snel weer verdwijnt... alleen blazen voegt niets toe dan alleen maar extra lucht in je kast.

Je zegt zelf al dat je 850 euro kwijt was voor alleen videokaarten..dan kan die behuizing er ook nog bij of je moet de kaarten omruilen voor dichte modellen.

/GTX 680 is een rot kaart.... verzuipt zichzelf met een 256bit memory controller en 2GB is echt veeeel te weinig voor schermen. De 680 werd bestempeld als MID range door reviewers.. door de 256 bit controller, de grote echte HIGH-end kaart van Nvidia komt waarschijnlijk begin 2013.
De 680 zou een 384Bit bus moeten hebben om optimaal te presteren met liefst ook nog3GB geheugen ipv 2, toch koos Nvidia voor een achterhaalde oplossing

Dus kan je beter bij de 7970 blijven, die kaart is teminste gebalanceerd.
Als ik die filmpjes zie op youtube met 680's met 3 schermen is het allemaal traag

[ Voor 137% gewijzigd door A87 op 03-09-2012 14:02 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:00

yzx

A87 schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:44:

een XXL kast is minimum voor crossfire/SLI.
Ook kabel management moet perfect en liefst 100% modulaire voeding... scheelt allemaal enorm aan temperatuur!
Overdrijven is ook een vak opzich hoor ;)

Met deze case zijn er ook genoeg mensen die CFX of SLI lopen en ik denk dat die kleiner is dan zijn trooper ;) Tevens is het een XL case

Ray wanneer je kaarten zo heet worden, voel eens aan je heatpipes als je er aan kunt. mss is het een productie foutje in je eerste kaart teveel koelpasta en van die dingen.

Tevens met CFX of SLI wordt je hoofdkaart ALTIJD warmer dan de 2de kaart

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
ik denk ook dat me onderste kaart (gpu2) aan 2 kanten warm word. waardoor de bovenste kaart. gpu1?
de warme lucht van de onderste kaart opzuigt.

me kabel manegment is perfect. met tire raps en alles laten doen voor 50 euro.
ik dacht zelf eigelijk dat de cm storm trooper de beste case was voor koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Je PSU fan staat boven?

Hoe dan ook als je 100+ graden hebt met 100% fan ( dacht dat je dat eens verteld had in een ander topic )
Zal hel aan je kaart liggen bv een productie fout

Op hoeveel graden zijn ze idle?

[ Voor 8% gewijzigd door yzx op 03-09-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
idle zit die rond de 41. en gpu2 op 30.
de fans draaien idd op max als die 100 word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Je idle temperaturen zijn anders normaal hoor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
daarom vind ik het ook zo raar.
ook is het raar dat niemand iets weet over waarom mijn kaarten niet werken met ULPS / zoals het hoord.
en amd met de driver updates er ook niks aan doet / het niet weet
Pagina: 1