Recovery op 2e hands macbook 2011

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-09 18:47
Help...
Ik heb een 2e handse macbook gekocht uit 2011 met daarop mountain lion.
Deze is vast gelopen en wou niet meer opstarten. Via recovery een herstel geprobeert maar kreek melding dat ik de schijf formateren moest en osx opnieuw moest installeren.
Via time machine lukt niet omdat ik systeem daar niet mee ge backuped heb. Nu wil ik dus osx via internet opnieuw installeren, maar krijg bij het inloggen van apple id de melding dat mountain lion niet op mijn id is gekocht en dat ik moet inloggen met het id waar lion mee gekocht is.

Mijn oude mac draait op SL. daar zit wel app store op maar als ik dan mountain lion probeer te kopen krijg ik melding dat mijn mac niet geschikt is. (2007)
Installeren van SL schijf lukt ook niet. Kernel panic.

Al met al schiet het niet op dus.. ook via google kom ik geen stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is je nieuwe macbook wel gekoppeld aan je apple id ?
zou daar eens mee beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Misschien kan je je oude SL disk erin gooien? En dan daarmee een recovery doen?

En dat je ML niet op jouw account staat kan kloppen, aangezien deze waarschijnlijk op naam van de vorige gebruiker staat ;)
Je hebt geen backup meer van al je bestanden die erop staan? Want die ben je dan sowieso kwijt als je een fresh install doet.
Als je een SL disk hebt, kan je altijd deze erin doen en dan SL installeren, vervolgens app store openen ML kopen voor 2 tientjes. Dan staat ML op jouw naam en kan je hem opnieuw installeren wanneer je maar wil!

Ik weet niet waar je woont, maar je kan altijd naar de macstore op leidseplein in A'dam, wellicht kunnen ze daar je makkelijk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Ik had de macbook wel gekoppeld aan mijn id. Tenminste in itunes heb ik dat gedaan. Ik heb wel backup van time machine. Alleen van mijn bestanden. Niet van systeem.
Opstarten vanaf SL disk lukt niet.
Ik ben nu bezig met installeren van lion op de oude macbook. Dan ga ik deze schijf in de "nieuwe" doen en kijken of het opstarten wil. Als dat lukt, kan ik hopelijk ML aanschaffen via appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Wat bij mij altijd wel werkte was het volgende:

Je gaat naar de disk utility, vervolgens zorg je ervoor dat je een .dmg hebt van ML of Lion, deze dan terug zetten op een usb stick en dan die in je MBP doen, alt in gedruk houden bij opstarten en dan kijken of hij wil laden!

Anders is het misschien een idee om op te starten van de lion disk, je HDD te formateren via disk utility en dan daarna proberen een clean install te doen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
De status tot nu toe:
Lion geinstalleerd om macbook uit 2007. Schijf er uit gehaald en in externe behuizing gedaan. Vervolgens die aan de nieuwe macbook. Opgestart via cmd-r en gekozen voor andere opstartschijf. Macbook starte keurig lion op. Vervolgens via app store Mountain Lion aangeschaft. Gewacht op downloaden van ML. Macbook weer uit. Schijf er af en vervolgens weer met cmd-r gestart en voor nieuwe install gekozen. Nu kwam hij niet met de melding dat lion niet aangeschaft was. Download loopt nu... Ik hoop dat ik straks gewoon de backup terug kan zetten en dat alles weer normaal funktioneert. In vervolg neem ik systeembestanden maar mee in de backup. Les geleerd zeg maar...
Pagina: 1