Windows 7 opnieuw instaleren bedrijfsmatig

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 01:41
Hallo,

Onze ict laat het weer eens afweten en mijn pc wordt er niet prettiger op om op te werken. Ik wil daarom de boel zelf maar herinstalleren. Ik heb echter geen installatiekey, maar die is met een stukje software wel te achterhalen.

Kan ik echter dan gewoon een OEM cd gebruiken van windows 7 professional met de key van de huidige installatie? Of betreft dit een speciale installatie?

Een image van de zelfde installatie wordt over meerdere computers verspreid, dus die zullen allemaal de zelfde key moeten hebben. 1 key voor meerdere pc's ?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afhankelijk van je organisatie dus daar kunnen wij weinig van zeggen.

Heb je wel de CDs voor de rest van de programma's die je nodig hebt zoals Office, virusscanner, bedrijf specifieke software. Domein wachtwoorden etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
BLACKfm schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:01:
Hallo,

Onze ict laat het weer eens afweten en mijn pc wordt er niet prettiger op om op te werken. Ik wil daarom de boel zelf maar herinstalleren. Ik heb echter geen installatiekey, maar die is met een stukje software wel te achterhalen.

Kan ik echter dan gewoon een OEM cd gebruiken van windows 7 professional met de key van de huidige installatie? Of betreft dit een speciale installatie?

Een image van de zelfde installatie wordt over meerdere computers verspreid, dus die zullen allemaal de zelfde key moeten hebben. 1 key voor meerdere pc's ?
Doe verstandig en ga niet zelf lopen klooien met je werk pc. Als IT het laat afweten escaleer dat dan als je echt niet kunt werken. Als jezelf bezig gaat en uiteindelijk zit je met een PC die niet meer werkt ben je verder van huis en ICT zal je dan helemaal niet meer willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 01:41
Voorheen heb ik het ook altijd zelf gedaan, totdat er een moment was dat de systemen in het domein blijkbaar een limiet hadden bereikt (kon me niet meer aanmelden), anderhalf jaar terug.

Ik kan me verder wel gewoon aanmelden in het domein, en vanaf daar is het geen probleem meer (software is allemaal beschikbaar). Een paar maanden terug nog via VPN thuis een laptop aangemeld.
Alleen zal dat volgens de overeenkomst met microsoft niet gebruik gemaakt mogen worden van oem licenties (is tenslotte een stuk goedkoper dan de licenties die hier op kantoor gebruik worden).

Lang verhaal kort, ik kan het en heb de rechten.
Maar om het toch een beetje op de goede manier te doen moet ik weten of ik daar gewoon een OEM cd voor kan gebruiken en daarbij de serial van de huidige windows installatie.

Ter info: Het probleem dat ik heb is dat ik niks kan kopiëren naar het netwerk, blijft alleen maar berekenen en daarna kan ik de pc opnieuw gaan opstarten. ICT melding staat al 2 weken open en wordt niet op gereageerd. Als je onze ICT zou kennen zou je het ook gewoon zelf doen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het hangt er helemaal vanaf welke Windows 7 uitvoering je hebt. Pro/Enterprise is wel een wezenlijk verschil qua installatie medium. Een OEM dvd zul je daarop moeten controleren. Bij systemen van Dell etc zit meestal alleen Pro.

De licentiesleutel ga je ook nodig hebben anders kan je niet activeren. De systemen in het domain hangen heb je een domain admin account of in ieder geval domain join rechten voor nodig.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
redfoxert schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:49:
De licentiesleutel ga je ook nodig hebben anders kan je niet activeren. De systemen in het domain hangen heb je een domain admin account of in ieder geval domain join rechten voor nodig.
Iedere user kan een pc in het domein hangen. Hoef je geen domain admin user voor te zijn , kan ook gewoon Domain user zijn. Alleen kan een domain User max 10 keer een pc in een domein hangen ( Bij default )

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Escaleren.

Niet zelf lopen klieren.Is hoogstens een korte termijn oplossing.

Het gaat niet alleen om de quick fix voor jezelf, maar als er wat raars gebeurd en de hele omgeving krijgt last, dan heb jij het gedaan. Moet je niet willen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
degroot schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:29:
[...]

Iedere user kan een pc in het domein hangen. Hoef je geen domain admin user voor te zijn , kan ook gewoon Domain user zijn. Alleen kan een domain User max 10 keer een pc in een domein hangen ( Bij default )
Bij default misschien ja maar op alle omgevingen die ik inricht haal ik die rechten weg. Zou best wel eens kunnen dat dat daar ook zo geregeld is. Of die ene domain user heeft al 10 systemen in het domein gehangen zoals TS al naar hint.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
redfoxert schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:38:
[...]

Bij default misschien ja maar op alle omgevingen die ik inricht haal ik die rechten weg. Zou best wel eens kunnen dat dat daar ook zo geregeld is. Of die ene domain user heeft al 10 systemen in het domein gehangen zoals TS al naar hint.
als hij al zelf met installatie media gaat lopen prullen , ga ik er vanuit dat ie gewoon rechten heeft en dat die omgeving niet zo dicht getimmerd is ;)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search, hier is natuurlijk al genoeg over geschreven...ook op GoT.

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.