[Fedora 17] OS HDD kan niet worden gemount

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 12:39
Ik ben nog niet heel erg thuis in Linux besturingssystemen, maar ik sta voor een raadsel.
Ik heb zojuist Fedora 17 geinstalleerd, en ik probeer de nvidia drivers te installeren want Gnome werkt niet fatsoenlijk, nu krijg ik dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Het lijkt er op dat het komt omdat om een of andere vage reden mijn OS HDD niet kan worden benaderd via places-> computer -> 500 gb hard disk.
Ik krijg dan te zien "Unable to mount location" hoe los ik dit op?
Doe ik iets verkeerd met het installeren van de drivers? (ik volg de aanwijzingen, maar ik kan de home/downloads niet vinden via terminal). Sorry als ik onzin praat, ik ben er nog niet heel erg bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48
Het filesystem is hoofdlettergevoelig he!
Verder zou ik bij fedora gewoon kijken of de drivers niet in de rpmfusion repository zit. Dan is het namelijk een stuk eenvoudiger om te installeren en uptodate te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Dit zijn eigenlijk twee losse problemen als ik het goed begrijp. Je wilt de losse drivers installeren, en je loopt daarbij tegen het feit aan dat je niet via de terminal je /downloads folder kan benaderen. En het tweede probleem is dat het niet lukt je "OS HDD" te mounten.

Wat betreft het eerste probleem zou het moeten lukken met
cd /home/<username>/Downloads

Dus als je inlogt met de username skyline is het
cd /home/skyline/Downloads

Zelf weet ik niet meer precies hoe het met rpmfusion zat, maar het zou inderdaad een stuk makkelijk zijn om het te installeren vanuit een repository. Kijk hier of je iets zinnigs kan vinden hoe je rpmfusion kan gebruiken, en kijk of de driver daar in zit.

(via terminal te gebruiken door dit uit te voeren:
su -c 'yum localinstall --nogpgcheck http://download1.rpmfusion.org/free/fedora/rpmfusion-free-release-stable.noarch.rpm http://download1.rpmfusion.org/nonfree/fedora/rpmfusion-nonfree-release-stable.noarch.rpm'
)

Voor je tweede probleem moeten we een aantal zaken duidelijk krijgen. Heb je Fedora naast windows geïnstalleerd, op een andere harde schijf? Daarnaast: hoe probeer je te mounten? Klik je op de schijf in Nautilus (je windows explorer so to speak)? Of gebruik je hiervoor ook de terminal? Indien je terminal gebruikt, welk command gebruik je precies?

edit: en waarom is het uberhaupt nodig een partitie te mounten voor het installeren van een driver? Had mijn nvidia driver niet. :/

[ Voor 15% gewijzigd door afraca op 03-09-2012 12:22 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB