Ik heb een pentium 350. nu wil ik een keer iets proberen met overklokken. nog nooit gedaan. hij is nu 31 graden idle. moet ik een beter koeler kopen om te overklokken? en welke is er goed voor?
Ik heb in de bios het FSB omhoog gebracht, die van mij draait nu op 414 Mhz.. toch aardig.. als je hem hoger zet vertikt windows het om op te starten.
Tja, multiplier natuurlijk niet proberen te veranderen (lukt toch niet
). Bussnelheid even op 112Mhz zetten en je hebt 392Mhz(zie sig). Die van mij draait met koe aan op 29 graden. Heb em ook wel op 466Mhz gehad (133Mhz bussnelheid) maar daar kon m'n SCSI-controller niet goed tegen...
Verwijderd
hmm, ik heb de mijne op 467 (133MHz FSB) met gewoon 100MHz geeugen, 490 start windhoos niet meer op...
specs geheugen/video: zie homepage
Jep, kan ook best, maar dan mot m'n SCSI kaartje eruit en dat wil ik (nog) niet. Ander SCSI plankje is natuurlijk ook optieOp woensdag 28 maart 2001 13:10 schreef MREn het volgende:
hmm, ik heb de mijne op 467 (133MHz FSB) met gewoon 100MHz geeugen, 490 start windhoos niet meer op...
mijn bussnelheid kan ik niet hoger zetten dan 118 Mhz, anders wil windows niet meer... hoe zou dat kunnen komen????
mijne trekt nog net 487 d8cht ik maar meer ook nietOp woensdag 28 maart 2001 13:07 schreef nitpicker het volgende:
Ik heb in de bios het FSB omhoog gebracht, die van mij draait nu op 414 Mhz.. toch aardig.. als je hem hoger zet vertikt windows het om op te starten.
<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)
Verwijderd
weigende pci/agp-kaart, slecht geheugen...Op woensdag 28 maart 2001 13:17 schreef nitpicker het volgende:
mijn bussnelheid kan ik niet hoger zetten dan 118 Mhz, anders wil windows niet meer... hoe zou dat kunnen komen????
Als je een boxed versie hebt is de multiplier wel unlocked (ben een bezitter van zo een).Op woensdag 28 maart 2001 13:10 schreef wouter76 het volgende:
Tja, multiplier natuurlijk niet proberen te veranderen (lukt toch niet).
Multiplier 4.5 en 112MHz stabiel op 504MHz.
Alleen wordt die wel wat warm 52 graden
Maar goed ik ben nog een keer van plan om waterkoeling te bouwen. Kijken of die hoger gaat
Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus
Wat is boxed precies? Ik heb nog een pII 400 (slot1) liggen en die zit in een gesloten behuizing (boxed????). En ik dacht dat van alle PII's boven de 266Mhz de multiplier gelocked is. Meer info is erg welkom.Op woensdag 28 maart 2001 14:03 schreef Snurp het volgende:
[..]
Als je een boxed versie hebt is de multiplier wel unlocked (ben een bezitter van zo een).
Maar goed ik ben nog een keer van plan om waterkoeling te bouwen. Kijken of die hoger gaat
Verwijderd
wat boxed bij PII precies is weet ik ook niet.. maar het is wel zo dat het zo'n ingepakt ding is met een groot koelblok + fan..
bij PIII is een box versie een cpu in een kartonnen doosje met koeling..
mijn PII 350 loopt overigens ook op 133MHz (466) met pc100 geheugen...
bij PIII is een box versie een cpu in een kartonnen doosje met koeling..
mijn PII 350 loopt overigens ook op 133MHz (466) met pc100 geheugen...
Dat dacht ik in eerste instantie ook totdat ik een proc kocht met een vaste koeler.
Perongeluk vetzette ik de multipier ipv de FSB. Het systeem starte op met de multi op 5x. Alleen werd die veel te warm.
De koeler er vakundig uit gehaald. Zit vast met torix schroeven. no8 dacht ik. Een athlon golden orb erop gezet en verder geprobeerd.
Eureka, een PII 350 zonder multiepier lock.
Perongeluk vetzette ik de multipier ipv de FSB. Het systeem starte op met de multi op 5x. Alleen werd die veel te warm.
De koeler er vakundig uit gehaald. Zit vast met torix schroeven. no8 dacht ik. Een athlon golden orb erop gezet en verder geprobeerd.
Heb al enkele weken m'n PII 350 op 434MHz draaien (FSB 124MHz). Daarvoor moest ik wel m'n geheugen op CAS 3 instellen i.p.v. CAS 2 (PC100 SDRAM).
Hiermee draaid W2K zonder problemen. Enkel m'n PCTV Rave lijkt er wat moeite mee te hebben.
Helaas heb ik geen temperatuursensor op m'n proc, dus ik heb geen idee hoe warm ie draait.
't Is een standaard SLOT1 met originele Intel cooler.
Hiermee draaid W2K zonder problemen. Enkel m'n PCTV Rave lijkt er wat moeite mee te hebben.
Helaas heb ik geen temperatuursensor op m'n proc, dus ik heb geen idee hoe warm ie draait.
Verwijderd
THAT'S NOT FAIR!!Op woensdag 28 maart 2001 14:34 schreef Snurp het volgende:
Dat dacht ik in eerste instantie ook totdat ik een proc kocht met een vaste koeler.
Try it, maybe your just as lucky as i'm
ik heb dus ook een originele Pentium II 350, in zo'n zwarte box met cooler. maar mijn multipier kan ik niet veranderen.. vast op 3,5
Op woensdag 28 maart 2001 14:03 schreef Snurp het volgende:
[..]
Als je een boxed versie hebt is de multiplier wel unlocked (ben een bezitter van zo een).
1+1+1 = 1
Oke, de omschrijving klopt. Vanavond maar snel even proberen of die "boxed" pII 400 van mij dat ook kan. Dan maar5 hopen dat ie niet zo heet wordtOp woensdag 28 maart 2001 14:34 schreef Snurp het volgende:
Hehe, mezelf quoten:POp woensdag 28 maart 2001 13:10 schreef wouter76 het volgende:
Tja, multiplier natuurlijk niet proberen te veranderen (lukt toch niet). Bussnelheid even op 112Mhz zetten en je hebt 392Mhz(zie sig). Die van mij draait met koe aan op 29 graden. Heb em ook wel op 466Mhz gehad (133Mhz bussnelheid) maar daar kon m'n SCSI-controller niet goed tegen...
Voor de topicstarter: die 29 graden haalt ie overigens met zo'n flutcoolertje van coolermaster... Wat voor een cooler gebruik jij dan? Ben nu iets nieuws aan het testen, wat erg veelbelovend lijkt. Kleine test bracht de temp van 29 graden terug tot 10(brrr) graden, dit natuurlijk met de koe aan:)
Verwijderd
hey dat kastje wat om de cpu zit staat zo'n code.. kunnen jullie die misschien ook posten?? misschien dat we er wat uit kunnen halen waarom die van [naam kwijt] unlocked is... :?
350/512/100/2.0V S1
18450418-0312 Philippines
i(m)(c) '97 SL356
350/512/100/2.0V S1
i(m)(c) '97 SL356
Die van de pII 350 heb ik zo niet bij de hand, geeft niet, want die is toch niet geboxed en wel gelocked...Op donderdag 29 maart 2001 11:14 schreef limp_bizkit het volgende:
hey dat kastje wat om de cpu zit staat zo'n code.. kunnen jullie die misschien ook posten?? misschien dat we er wat uit kunnen halen waarom die van [naam kwijt] unlocked is... :?
350/512/100/2.0V S1
i(m)(c) '97 SL356
Hier de nummers van een boxed pII 400 waarvan ik (nog) niet weet of die gelocked is of niet:
80523PY400512PE SL2U6
Y9020329-0192 IRELAND
Meer staat er niet op. En nu maar hopen dat er meer tweakers even het nummertje willen posten:)
Hoe is deze bevestigd? Met beugeltje of imbus/torx schroevjes?Op donderdag 29 maart 2001 12:37 schreef limp_bizkit het volgende:
kom op dan
edit:
ik heb zo'n gekke standaard koeler... hoe krijg ik dat ding eraf... ik heb al lopen wrikken maar wil niet lukken...![]()
intel levert overigens wel altijd kwaliteit koelers.. bij een celeron 600 zit dezelfde als bij een PIII 1000!!! :9~:9~
Verwijderd
het zit gewoon vastgeklikt... niet met iets bekends... net ff een ruk gegeven en de bovenste 2 waren los.. alleen de onderste 2 willen niet.. :(
Heb je niet even een webcam/digitale camera dat je even een plaatje kunt posten?Op donderdag 29 maart 2001 13:05 schreef limp_bizkit het volgende:
het zit gewoon vastgeklikt... niet met iets bekends... net ff een ruk gegeven en de bovenste 2 waren los.. alleen de onderste 2 willen niet.. :(
Ik heb nog even op de site van Intel gesneupt en heel wat PDF'jes met technische verhaaltjes over de PII:Z gedowned, maar nix over unlocked.... Zou natuurlijk ook te mooi zijn geweest. Misschien is het verstandiger een nieuw topic hier aan te wijden. Met goede titel e.d.
Ik heb de SL-code van m'n 350 niet bij de hand. zal kijken of ik die nog vanavond kan posten (mist m'n hd mod klaar is). Anders komt die morgen wel. Als de treat up blijft.
Om je koeler eraf te halen kan je natuurlijk ook de gaatjes/schroefjes doorboren, op een rustige snelheid. Als het goed is heeft je processor wel genoeg speling. Pak een boortje M2 en loodrecht met een vaste hand boren. Met veel geweld neuk je alleen een ezel en maak je meer kapot dan je lief weer inelkaar kan zetten
Om je koeler eraf te halen kan je natuurlijk ook de gaatjes/schroefjes doorboren, op een rustige snelheid. Als het goed is heeft je processor wel genoeg speling. Pak een boortje M2 en loodrecht met een vaste hand boren. Met veel geweld neuk je alleen een ezel en maak je meer kapot dan je lief weer inelkaar kan zetten
Verwijderd
dan neuk je een ezel????? 
en die code kan je gewoon zien maak je kast open en je ziet hem al.... hoeft niet koeler eraf te halen ofzo...
en die code kan je gewoon zien maak je kast open en je ziet hem al.... hoeft niet koeler eraf te halen ofzo...
Nijmegens gezegde/spreekwoord. "Met geweld neuk je een ezel"Op donderdag 29 maart 2001 16:16 schreef limp_bizkit het volgende:
dan neuk je een ezel?????
Tja ik heb goede ogen, maar kan nog niet van Eindhoven (daar zit ik nu) naar Nijmegen in m'n pc kijken. Helaas nog niet, wordt aan gewerkt
Pagina: 1