Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn vragen waar ik antwoord op wil hebben voordat ik wordt begraven maar ik ben bang dat ik mijn zin niet ga krijgen. Na er lang over na gedacht te hebben ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die er zo over denken.

In het kort de stellingen:
1. Waar / wanneer eindigt het universum?
2. Paralel universum?
3. Oneindigheid?

Na een hoop googlen zag ik dat de meerderheid zich wel kon vinden in een oneindig universum. Maar wat me opviel is dat ze dan dachten aan oneindig veel multiversums.

Men kent het begrip ''oneindig'' niet. Maar hoezo zou het universum niet gewoon oneindig zijn? Misschien wel met oneindig veel oerknallen? Teminste, zo zie ik het. Ik kan me niet vinden in multiversums of het begrip ''niets''. Of zou het iets zijn wat wij niet kunnen bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 22:20

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:59:

In het kort de stellingen:
1. Waar / wanneer eindigt het universum?
Op de tijdsas: Begin bij de oerknal, einde nog onbekend (hangt af van totale massa onder andere). Wat betreft ruimte: Waar eindigt het aardoppervlak? Dat is precies dezelfde vraag als die je kunt stellen mbt het heelal, alleen dan een dimensie minder.
2. Paralel universum?
3. Oneindigheid?
Dit zijn geen stellingen, maar termen met een vraagteken erachter.

Sowieso zit je post nogal warrig in elkaar.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit zijn niet echt stellingen, maar vragen. Ik weet niet hoelang je nog denkt te hebben voor je begrafenis, maar misschien iets minder ambitieus zijn? :)

Het is me echter niet helemaal duidelijk wat je wilt bereiken met dit topic. Je vragen zijn dermate algemeen dat ze op vele manieren kunnen worden uitgelegd, en het zou een goede start voor de discussie zijn als je zelf aftrapt door jouw antwoorden op de vragen te geven, en wat bronnen erbij te vermelden. Je hebt tenslotte een hoop gegoogled, dan zul je die bronnen hopelijk nog wel hebben of terug kunnen vinden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar denken jullie dat het ophoudt? Hoe zien jullie dat? (religie n.v.t.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:28:
Waar denken jullie dat het ophoudt? Hoe zien jullie dat? (religie n.v.t.)
Zo werkt het dus niet. Wat denk je zelf, en waarom? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaf al aan dat het mij oneindig lijkt met misschien meerder oerknallen. Waarom? Er zijn geen feiten, alleen theorieën. Dus veel uitgebreider kan ik het niet maken. Ik was alleen benieuwd naar andersmans mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:43:
Ik gaf al aan dat het mij oneindig lijkt met misschien meerder oerknallen. Waarom? Er zijn geen feiten, alleen theorieën. Dus veel uitgebreider kan ik het niet maken. Ik was alleen benieuwd naar andersmans mening.
Juist wel: geef een link naar wat die hypotheses inhouden, en vertel in je eigen woorden wat je er sterk of zwak aan vind. Het is niet de bedoeling om hier een open vragenlijstje neer te zetten en dan af te wachten.

Zie het WL beleid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50
Over de size van het universum te speculeren en na te denken is mindblowing.
Kunnen we niet bevatten, omdat het zo groot is.

Het geen we nu kunnen zien is al gigantisch, en er zijn meer planeten wat we nu kunnen zien dan dat er zandkorreltjes op de aarde ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn mening wel in dit topic gaan plempen, maar daar heb je niets aan, en ik zie liever dat je zelf eens iets gaat lezen over het onderwerp. Vooralsnog lijkt het erop dat je niet gehinderd wordt door kennis.

Het is ook niet zozeer een mening of het universum oneindig is of niet, het is een kwestie van wetenschappelijk vaststellen of er op enige mogelijke manier een einde kan worden waargenomen of worden voorspeld op basis van andere waarnemingen.

Er is op dit moment geen indicatie voor het bestaan van een begin of einde. Het is wel zeker dat voor een bepaald moment er niets waargenomen kan worden, dus dat de periode ervoor alleen kan worden gesimuleerd aan de hand van een model dat men zo goed mogelijk probeert te maken.

Het is ook redelijk zeker dat er geen ommekeer zal plaatsvinden aangezien de expansie van het universum versnelt, en dat dat klopt met wat we zouden kunnen verwachten aangezien de energiedichtheid steeds lager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat verwacht je nou daadwerkelijk?

Ik bedoel iedereen kan in jouw stijl doorgaan en bijv zeggen : Ik verwacht dat het eindig groot is. Waarom? Er zijn geen feiten dus veel uitgebreider kan ik het niet maken. etc. etc.
En de alu-hoedjes kunnen zeggen : Ik verwacht dat het niet groter dan NL is en dat de rest conpiracy theorie van de NL-overheid is. Waarom? Er zijn geen feit dus veel uitgebreider kan ik het niet maken etc etc.

Dit is in de huidige vorm geen discussiebaar onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De TS heeft aangegeven hier bij nader inzien geen heil in te zien, vandaar een slotje. :)

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 03-09-2012 01:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.