Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:00
Hallo Tweakers,

Ik zit met een probleem, ik heb zelf een nieuwe pc in elkaar gezet, leuk leuk allemaal alleen de GTX580 moest RMA. Een beetje jammer maar niks aan te doen, nu had ik mijn oude gpu de gt 220 nog liggen. Alles helemaal goed en werkend. Alleen gister kreeg ik het wilde plan om een intel hsf op de gpu te mounten dit vanwege de hoge temps die deze haalde en ik een leuke overclock wilde neerzetten.

De cooler op de gpu gemod en het engie wat ik kan bedenken waardoor ik iets heb beschadigd is door de gaatjes voor de schroeven iets op te rekken. Maar iets wat op een beschadiging leek aan een printbaan heb ik even aangetipt met zilverlijm. Toen ik de gpu in mn pc stopte kreeg ik geen beeld! Deze pc had geen onboard gpu dus heb ik hem in mn oude pc gestopt waardoor ik kan zien dat mn gpu niet meer wordt herkend? Hij staat als onbekend apparaat in apparaatbeheer met als fout code 28 dus dat er geen driver is geïnstalleerd, de driverscanner van nvidia vind de gpu niet, de driverinstaller ook niet trouwens. Een bios flashen gaat ook niet want ik krijg de foutmelding geen beeldschermadapter gevonden of iets dergelijks. De drivers via apparaatbeheer installeren werkt niet want hij vind geen stuurprogramma's voor dit apparaat. De gpu core zelf wordt wel warm dat kan ik voelen met mn vinger, hij wordt niet te heet maar gewoon warm.

Het weergegeven hardware ID is: ACPI\ATK0110 en *ATK0110
En de naam van het fysieke apparaatobject is: \Device\00000059

Heeft een van jullie een idee wat er zijn kan? En dan vooral welke opties ik nog kan proberen om het ding werkend te krijgen want nu kan ik helemaal niet meer gamen.

Edit:
Vandaag de gpu geprobeerd met de normale koeler en de andere schroefgaten maar dat helpt ook niet. Ik dacht dat misschien de schroeven op een een of andere manier kortsluiting maakte ofzo.
Maar heeft er echt niemand een idee? Deze gpu zou ik wel weer heel graag werkend willen hebben want ik heb mijn oude pc beloofd aan iemand die nu helemaal geen pc heeft omdat zijn laptop is gestolen. Wat mij vooral dwarszit is dat de core warm wordt dus die is niet kapot en de pc kan de kaart zien maar toch is de kaart niet te herkennen door de drivers of überhaupt als beeldschermadapter. Zou het kunnen dat de identiteit van de kaart is gereset of iets dergelijks?

Edit2:
Wat ik me nu net nog bedacht is dat ie misschien 1x te heet is geworden, hij heeft 1x de 94 graden aangetikt en ik kan me niet meer zo goed herinneren of ik hem daarna ook nog heb gebruikt. Zou dat het misschien kunnen zijn? Dan kan ik hem misschien fixen door te bakken in de oven toch?

[ Voor 26% gewijzigd door wilmardo op 03-09-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
Helemaal niemand die hierover een second opinion kan geven? Ik ga deze kaart morgen in de oven bakken maar ik verwacht niet dat het helpt maar wie weet, iets kapot maken doet het iig niet. Maar wat mij vooral bezig houd is dat de gpu wel warm wordt en lijkt te werken maar hij gewoon niet wordt gedetecteerd als zijnde beeldschermadapter?

Edit:
Na te hebben gegoogled op de hardware id's blijken die niet te kloppen. Dit id's zijn van een virtueel machientje die is ingebouwd in asus mobo's die wordt gebruikt door programma's als AiBooster, AI Suite, en PC Probe II. Bron
Zou het dus kunnen dat de pc de kaart een ander verkeerd id toewijst en daardoor de drivers ook niet geinstalleerd kunnen worden?

[ Voor 39% gewijzigd door wilmardo op 03-09-2012 22:36 ]

• wilmardo
Nou de kaart is net in de oven geweest en staat nu af te koelen. Ik hou jullie op de hoogte!

Edit:
Nope heeft niet gewerkt, nu heb ik wel een gare soldeerverbinding gevonden dus dat is de laatste strohalm en anders is het gewoon defect.

[ Voor 44% gewijzigd door wilmardo op 06-09-2012 23:08 ]