Toon posts:

2 netwerken via het stopcontact (IPtv en internet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik loop me rot te zoeken of het mogelijk is om 2 aparte netwerken via het stopcontact te laten lopen.
1 voor TV
1 voor internet.

dus vanuit de Experia box 1 netwerkkabel naar een homeplug
dan 2 homeplugs op de 1e verdieping, met 2 internetkabels (voor internet)

en daarnaast
Vanuit de experiabox 1 netwerkkabel naar een switch
dan 2 kabels uit de switchen naar 2 homeplugs
1 homeplug beneden voor TV
1 homeplug op zolder voor TV

Voor een "homeplug" mag ook iets anders zijn wat beter is.
Hoe weet nou de ene homeplug met welke homeplug hij moet communiceren enzo...

iemand hier een idee/oplossing voor?

groet,

Michiel

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:44

Fiber

Beaches are for storming.

Gaat niet werken. Je kan beter gewoon kabels trekken. Of desnoods voor de meest lastige verbinding één homeplug setje gebruiken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:12
Heb je al homeplugs getest je in huis?

Want de oplossing die je noemt kost aardig wat centjes, namelijk 6 homeplugs. (2 modem, 2 internet, 2 itv)
Er zijn namelijk wel homeplugs die je in netwerkjes kan pairen.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen3 op 02-09-2012 21:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:04:

1 voor TV
1 voor internet.

dus vanuit de Experia box 1 netwerkkabel naar een homeplug
dan 2 homeplugs op de 1e verdieping, met 2 internetkabels (voor internet)

Hoe weet nou de ene homeplug met welke homeplug hij moet communiceren enzo...
Gaat "gewoon" werken, je kan zelfs setjes van 3 homeplugs kopen zodat je zeker weet dat ze compatible zijn met elkaar.

De homeplug communiceert niet, dat doet het apparaat met ipnummer wat er aan hangt.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:20:
[...]

Gaat "gewoon" werken, je kan zelfs setjes van 3 homeplugs kopen zodat je zeker weet dat ze compatible zijn met elkaar.

De homeplug communiceert niet, dat doet het apparaat met ipnummer wat er aan hangt.
Je vergeet toch niet dat KPN gebruik maakt van een VLAN om iTV aan te sturen op poort 3 van de router? En hoe zorg je er dan voor dat je geen rogue packets krijgt. Bepalen je stroomkabels waar een pakketje heen gaat tegenwoordig?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• bobsquad
  • Niet online
Dit is gewoon mogelijk en ook met de KPN setjes je kunt setjes los van elkaar koppelen dus 1 setje met 3 adapters via poort 3 (iTV) alhoewel dit tegenwoordig ook niet meer nodig is en Internet via een andere poort. Dit wordt trouwens niet onthouden door ip adressen maar door het mac adres wat het apparaat heeft.

Deze oplossing is wel te doen alleen kans op storingen en doorgifte van het juiste signaal wordt niet ondersteund.

Dus goed gelezen zou je gewoon 1 homeplug bij de Experiabox hebben en 2 bij de tv's deze koppel je aan elkaar. En het andere setje koppel je aan elkaar voor internet alhoewel als het mogelijk zou zijn zou ik hier gewoon gebruik gaan maken van Wifi

[ Voor 22% gewijzigd door bobsquad op 02-09-2012 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
w4rguy schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:23:
[...]

Je vergeet toch niet dat KPN gebruik maakt van een VLAN om iTV aan te sturen op poort 3 van de router? En hoe zorg je er dan voor dat je geen rogue packets krijgt. Bepalen je stroomkabels waar een pakketje heen gaat tegenwoordig?
Gaat inderdaad op poort 3. Heb glasvezel van KPN
Dat snapte ik ook niet, hoe weet homeplug voor tv dat ie naar de homeplug voor TV moet communiceren.

daarnaast de kosten vallen wel mee. Ik heb al 2 homeplugs voor de communicatie naar mijn tv vanaf de experia box.Dus moet er daar nog 1 voor bijkopen voor tv op zolder. (kastje heb ik ook al)
Switch heb ik nog liggen.

dus daarnaast nog 3 homeplugs voor internet naar boven.

maar ja vind het zonde om het te kopen en er dan achter te komen dat t niet werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
bobsquad schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:26:
Dit is gewoon mogelijk en ook met de KPN setjes je kunt setjes los van elkaar koppelen dus 1 setje met 3 adapters via poort 3 (iTV) alhoewel dit tegenwoordig ook niet meer nodig is en Internet via een andere poort. Dit wordt trouwens niet onthouden door ip adressen maar door het mac adres wat het apparaat heeft.

Deze oplossing is wel te doen alleen kans op storingen en doorgifte van het juiste signaal wordt niet ondersteund.

Dus goed gelezen zou je gewoon 1 homeplug bij de Experiabox hebben en 2 bij de tv's deze koppel je aan elkaar. En het andere setje koppel je aan elkaar voor internet alhoewel als het mogelijk zou zijn zou ik hier gewoon gebruik gaan maken van Wifi
dit zou nog makkelijker en goedkoper zijn. hmmmzzz

• bobsquad
  • Niet online
De Tv ontvanger stuurt een signaal naarde Experiabox om aan te geven in welk VLan deze moet komen te zitten.

Choke volgende keer je post even editten ;) maakt het wel zo overzichtelijker.

Aangezien je glasvezel hebt neem ik aan dat je een Experiabox V8 hebt gekregen? Zo ja dan zitten hier flex poorten in en maakt het dus niet uit in welke lan aansluiting je deze stop in de Experia Box

Verwijderd

Topicstarter
bobsquad schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:33:
De Tv ontvanger stuurt een signaal naarde Experiabox om aan te geven in welk VLan deze moet komen te zitten.

Choke volgende keer je post even editten ;) maakt het wel zo overzichtelijker.

Aangezien je glasvezel hebt neem ik aan dat je een Experiabox V8 hebt gekregen? Zo ja dan zitten hier flex poorten in en maakt het dus niet uit in welke lan aansluiting je deze stop in de Experia Box
Thanx bobsquad, zal ik doen de volgende keer. Ik begrijp uit alle posts dat het gewoon kan en dat je dus ook gewoon de homeplugs van hetzelfde merk etc gebruiken. De plugs weten aan de hand van de pakketjes/kastjes ed welk signaal ze moeten oppakken.
Ik ben hier niet zo goed in dus nogmaals bedankt iedereen

• bobsquad
  • Niet online
1 Tip als je dit gaat doen zorg eerst dat je de setjes bij elkaar koppelt en het andere setje uit het stopcontact haalt om problemen met de configuratie te voorkomen.

Uit eigen tests kun je trouwens tot max. 4 adapters koppelen.

Verwijderd

Topicstarter
bobsquad schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:11:
1 Tip als je dit gaat doen zorg eerst dat je de setjes bij elkaar koppelt en het andere setje uit het stopcontact haalt om problemen met de configuratie te voorkomen.

Uit eigen tests kun je trouwens tot max. 4 adapters koppelen.
nog even voor de duidelijkheid.... de eerste setjes (bijvoorbeeld voor de tv) koppelen houdt in dat je eerst alleen deze setjes in de stopcontacten moet doen en wachten totdat het werkt en daarna pas de setjes voor internet in het stopcontact steken?

• bobsquad
  • Niet online
Ja klopt dan zou het als goed is moeten werken en mocht je problemen tegenkomen stuur me maar een DM

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx
Pagina: 1