[Best buy Guide] Twijfel over de monitor

Pagina: 1
Acties:

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-02 10:19

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Ik ga aankomende week een nieuw systeem bestellen, ik hou waarschijnlijk grotendeels de BBG van het high-end gamesysteem aan. Waar ik op het moment erg over twijfel is de monitor die ik er bij kies. Ik heb gisteren een Samsung S23A550H monitor gekocht waar ik niet tevreden over ben, zie: [Samsung S23A550H] Reflectie in randen scherm

Nu denk ik er over om de Dell Ultrasharp U2312HM uit de BBG te bestellen, niet de 27" Dell Ultrasharp U2711 want die vind ik wat te groot en past niet binnen mijn budget. Dit is ook meteen de reden waarom ik denk aan 1 x de Dell U2312HM ipv 3 x.

De reden dat ik hier nog over twijfel is dat ik hier en daar lees dat dit scherm veel last heeft van backlight bleeding, ik zie er ook veel youtubefilmpjes over. YouTube: Dell U2312HM vs SAMSUNG 2333HD in the dark Hoort dit gewoon bij IPS schermen of zijn dit uitzonderingen? Ook heb ik wat reacties van mensen gelezen die zeggen dat ze bij dit scherm snel last krijgen van vermoeide ogen?

Ik heb verder ook gekeken naar de pricewatch: LG IPS237L Zwart Dit scherm heeft een iets snellere reactietijd (5ms) maar ik ben er vrij zeker van dat dit verschil niet te zien is. Nadeel is wel dat deze niet verstelbaar is en de stand schijnt niet erg stabiel te zijn (wiebelig).

Uiteindelijk denk ik ook nog over de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
maar dat hangt af van het feit of dat backlight bleeding echt zo erg zou zijn of niet.

Wat denken jullie?

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Sorry voor de bump, maar aangezien U2312HM zo populair is zouden er toch wel tweakers moeten zijn die wat meer kunnen vertellen over dat 'backlight bleeding'. Ik wil vandaag of morgen toch echt een monitor bestellen dus eventuele tips zouden erg welkom zijn!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-03 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Fl0yd schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:12:
Sorry voor de bump, maar aan gezien U2312HM zo populair is zouden er toch wel tweakers moeten zijn die wat meer kunnen vertellen over dat 'backlight bleeding'.
Ongetwijfeld, maar kicken binnen 24 uur is op GoT niet toegestaan.

Verwijderd

Dat het een beetje licht blijft op een IPS scherm schijnt IPS glow te heten. Als je dat intypt in Google kom je heel wat tegen. Bijvoorbeeld ook dit filmpje: YouTube: Dell U2311H e-IPS IPS GLOW (in a dark room) Verder in dit topic zoeken op glow: [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18 en al je andere vragen worden denk ik ook beantwoord door gebruikerservaringen. En anders kun je volgens mij daar ook een vraag stellen :).

Is het eigenlijk zo erg vraag ik me af? Ik zit namelijk nooit in een donkere kamer naar een zwart scherm te kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 15:28 ]

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Bedankt voor de tip, al wat dingen in dat topic tegen gekomen waar ik wat aan heb!

En antwoord op je vraag: Nou ik zit wel eens films/series te kijken in een donkere kamer op mijn monitor, en als er dan wat donkere scenes in beeld komen kun je dit nog wel eens merken/ jezelf er aan irriteren.