Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP dv6t-7000

Pagina: 1
Acties:

• TheNumberOne
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-10 14:17
Hey mensen,

De school begint maandag weer voor mij en ik ben hard aan het zoeken naar een vervangen laptop voor mijn veel te zware BTO 17CL37 van over de 5KG ( incl adapter ) Mijn enigste vervoer is de motor of de fiets dus de laptop mag niet al te zwaar zijn.

De eisen :
- Minimaal een I7 quad core
- Minimaal een GT650
- Niet zwaarder dan 2.8KG
- Minimaal Full HD
- Een mat scherm
- 15-16 inch scherm.
- Geschikt voor AutoCAD en afentoe een leuk spelletje.

Eerst kwam ik uit op een Asus N56VZ maar die viel uiteindelijk weer af door de Lenevo Y580. De Y580 is niet echt heel zwaar en met de GTX660M toch een hele leuke keuze voor het geld. Alleen een glossy scherm is niet echt handig.

Na een lange tijd googlen is mijn oog gevallen op de HP Pavilion DV6T-7000 en de macbook pro retina.
De macbook pro retina kan ik krijgen met een hele leuke korting, maar het blijft toch duur. Maar het gewicht van 2.02KG zou natuurlijk fantastisch zijn.

Maar de HP Pavilion DV6T-7000 is ook een hele mooie laptop. Gewicht is iets van 2.6KG en de specs zijn ook erg goed.
Filmpje:

Full HD scherm met mooie kijkhoeken. Prima kleurweergaven. Prijs valt ook erg ( ong hetzelfde als de Y580 )
Alleen het probleem is dat ik dit model niet kan vinden op google in het Nederlands.
Misschien dat iemand hier meer van weet?

Ik hoop dat jullie mij beter kunnen adviseren. Alvast bedankt! ;)

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Niets mis met het glossy scherm van de Y580, zeker op relatief hoge helderheid, indoors, heb je er nagenoeg geen last van. Voor zover je wensen is de Y580 waar ik een review over heb geschreven helemaal prima geschikt. Over gewicht onder de 3kg moet je niet zeuren, ben je nu een vent of niet? ;)

De vraag is echter: wat is nu je budget? Het lijkt erop dat je een stuk meer over hebt als je met de way overpriced rMBP aan komt zetten.

De HP kan mij niet overtuigen, het lijkt gewoon een Asus N56 qua specs maar met hoogstwaarschijnlijk minder goede bouwkwaliteit. Tsja, de reviews zullen het uitwijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door Omni op 02-09-2012 17:32 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Je kan de HP al krijgen met GT 630m. Hij gaat al stuk als je alleen naar het prijs argument kijkt: De laatste keer dat ik keek was hij duurder dan de N56VZ met GT 650m.

• Omni
  • Niet online

Omni

Staat het ding ergens al te koop? Sowieso is met die specs voor de HP alles boven de EUR 1000 te duur t.o.v. de Y580 of N56VZ.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Jazeker: http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv6-7002ed.html

€999 voor een i5 en GT 630m. Ik vind dat ze dat echt niet kunnen maken voor die prijs....

• TheNumberOne
http://www.shopping.hp.co...ptops/HP-Pavilion/A3F49AV

Prijs maakt niet echt uit, ik verdien genoeg ( niet opschepperig bedoeld ) Alles wat minder kost is mooi mee genomen maar kwaliteit is het aller belangrijkste.

• TheNumberOne
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:45:
Jazeker: http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv6-7002ed.html

€999 voor een i5 en GT 630m. Ik vind dat ze dat echt niet kunnen maken voor die prijs....
Dit is weer een andere laptop.

• Omni
  • Niet online

Omni

Straks gaat Apple nog een rechtzaak aanspannen tegen HP omdat ze ook zulke schandalige bedragen vragen.

Als het zoveel moet kosten valt het direct al af.
TheNumberOne schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:45:
http://www.shopping.hp.co...ptops/HP-Pavilion/A3F49AV

Prijs maakt niet echt uit, ik verdien genoeg ( niet opschepperig bedoeld ) Alles wat minder kost is mooi mee genomen maar kwaliteit is het aller belangrijkste.
Amerikaanse webshopprijzen zijn compleet irrelevant voor Nederland. Vaak wordt de dollarprijs 1 op 1 in Euro's overgenomen, als je geluk hebt. Vaak nog een klap meer.

[ Voor 63% gewijzigd door Omni op 02-09-2012 17:48 ]

Verwijderd

TheNumberOne schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:46:
[...]

Dit is weer een andere laptop.
Er mist een t inderdaad. Maar wat zijn dan de verschillen tussen de t en de niet-t?

• TheNumberOne
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:47:
[...]

Er mist een t inderdaad. Maar wat zijn dan de verschillen tussen de t en de niet-t?
Er zit wel degelijk verschil in. De Dv6t-7000 wordt ook wel de dv6tqe genoemd of quad edition. Alleen in NL kan ik hem niet vinden.

Voor 1300 dollar krijg je deze specs:

Windows 7 Home Premium 64-bit
3rd generation Intel(R) Core(TM) i7-3720QM Processor (2.6 GHz, 6MB L3 Cache)
NVIDIA(R) GeForce(R) GT 650M Graphics with 2GB GDDR5 memory [HDMI, VGA]
8GB DDR3 System Memory (2 Dimm)
Microsoft(R) Office Starter: reduced-functionality Word/Excel(R) only, No PowerPoint(R)/Outlook(R)
640GB 5400 rpm Hard Drive with HP ProtectSmart Hard Drive Protection
NO mSSD Hard Drive Acceleration Cache
No additional security software
30% off 9 cell Lithium Ion Battery
15.6-inch diagonal Full HD Anti-glare LED-backlit Display (1920 x 1080)
SuperMulti 8X DVD+/-R/RW with Double Layer Support
HP TrueVision HD Webcam
802.11b/g/n WLAN
Backlit Keyboard with numeric keypad

Als dat euro zou zijn zou het nog een hele mooie laptop zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door TheNumberOne op 02-09-2012 17:51 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

TheNumberOne schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:49:
[...]

Er zit wel degelijk verschil in. De Dv6t-7000 wordt ook wel de dv6tqe genoemd of quad edition. Alleen in NL kan ik hem niet vinden.

Voor 1300 dollar krijg je deze specs:

Windows 7 Home Premium 64-bit
3rd generation Intel(R) Core(TM) i7-3720QM Processor (2.6 GHz, 6MB L3 Cache)
NVIDIA(R) GeForce(R) GT 650M Graphics with 2GB GDDR5 memory [HDMI, VGA]
8GB DDR3 System Memory (2 Dimm)
Microsoft(R) Office Starter: reduced-functionality Word/Excel(R) only, No PowerPoint(R)/Outlook(R)
640GB 5400 rpm Hard Drive with HP ProtectSmart Hard Drive Protection
NO mSSD Hard Drive Acceleration Cache
No additional security software
30% off 9 cell Lithium Ion Battery
15.6-inch diagonal Full HD Anti-glare LED-backlit Display (1920 x 1080)
SuperMulti 8X DVD+/-R/RW with Double Layer Support
HP TrueVision HD Webcam
802.11b/g/n WLAN
Backlit Keyboard with numeric keypad

Als dat euro zou zijn zou het nog een hele mooie laptop zijn.
Overpriced. Y580 is hem de baas. Dan koop ik nog liever een Alienware M17xR4 voor 100 meer.

• TheNumberOne
Omni schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:52:
[...]
Overpriced. Y580 is hem de baas. Dan koop ik nog liever een Alienware M17xR4 voor 100 meer.
Haha dan kan ik net zo goed me BTO houden met HD6990M :P. Na 1 jaar slepen heb ik me les wel geleerd, en ben geen slappeling :P. Het is gewoon niet lekker als je op de motor of mountainbike zit met zoveel gewicht op je rug. Het is niet alleen de notebook die in me tas gaat. Reken er ook nog een paar boeken bij. Gewicht is echt belangrijk voor mij.

Die Y580 is een hele mooie laptop. Alleen schijnt de zon soms zo naar binnen dat naar mijn idee onmogelijk wordt om nog wat te zien op het scherm.

Hier een filmpje van de HP en Y580. Hier heeft de HP wel het glossy scherm ( lage resolutie )

[ Voor 28% gewijzigd door TheNumberOne op 02-09-2012 18:15 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Als je heel veel ermee gaat slepen raad ik je de N56VZ aan, die heeft van de verschillende opties de meest solide behuizing en is bovendien wat goedkoper, met het voor jou kennelijk heilige matte scherm.

Als je overigens mijn review leest, wat je klaarblijkelijk nog niet hebt gedaan (of niet goed hebt gedaan) dan zie je daar foto's van het scherm in een zeer verlichte kamer en zeg ik erbij dat dit het ergste is dat je tegen gaat komen. Zie jij een vreselijke reflectie...? Daarbij vind ik het hele "glossy/mat" verhaal in principe een non-argument als je de laptop niet buiten gebruikt. Dit zijn uberhaupt ook geen laptops om buiten te gebruiken, maar dat terzijde: als het licht in een/je kamer/kantoor/whatever veel naar binnenschijnt, dan heb je daar gordijnen of een luxaflex voor. Op mijn werk ook overal HD matte schermen, maar iedereen die de vitrage naar beneden doet als de zon erop schijnt.

• TheNumberOne
Omni schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:06:
Als je heel veel ermee gaat slepen raad ik je de N56VZ aan, die heeft van de verschillende opties de meest solide behuizing en is bovendien wat goedkoper, met het voor jou kennelijk heilige matte scherm.

Als je overigens mijn review leest, wat je klaarblijkelijk nog niet hebt gedaan (of niet goed hebt gedaan) dan zie je daar foto's van het scherm in een zeer verlichte kamer en zeg ik erbij dat dit het ergste is dat je tegen gaat komen. Zie jij een vreselijke reflectie...? Daarbij vind ik het hele "glossy/mat" verhaal in principe een non-argument als je de laptop niet buiten gebruikt. Dit zijn uberhaupt ook geen laptops om buiten te gebruiken, maar dat terzijde: als het licht in een/je kamer/kantoor/whatever veel naar binnenschijnt, dan heb je daar gordijnen of een luxaflex voor. Op mijn werk ook overal HD matte schermen, maar iedereen die de vitrage naar beneden doet als de zon erop schijnt.
Hele mooie review. Reflectie valt idd erg mee. De N56VZ wordt het zoiezo niet vanwege de GT 650 met DDR3 geheugen. De HP dv6t-7000 zal het ook niet worden omdat deze niet verkrijgbaar is in Nederland. Ik denk dat ik toch voor de Y580 gaat maar ik slaap er nog een paar nachten over :)

Bedankt voor je reacties.
Pagina: 1