BSOD na installatie SSD

Pagina: 1
Acties:

• Jarwik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09-2025
Na een jaar met dezelfde configuratie te hebben gedraait had ik besloten om een ssd te kopen,
een OCZ Vertex 3 120gb.
Na installatie kreeg ik random bsod's en steeds vaker, later werd de ssd niet meer herkend in de bios.
Ik kon hem niet meer aan de praat krijgen.
zelfs niet na een bios update van mijn Asus P8Z68-V BIOS 3304.
Verschillende sata poorten en kabels geprobeert.
Na contact met de winkel kon ik hem RMA sturen en er werd een nieuwe Vertex 3 opgestuurd.

Na installatie van de 2e Vertex 3 op de sata3 poort kon ik helaas windows 7 x64 er met geen mogelijkheid op krijgen en gaf tijdens de installatie gelijk al een foutmelding: kan benodigde bestanden niet installeren.Het bestand is beschadigd................foutcode 0x80070002.
Na 8 keer proberen gaf ik het op.

Ik heb de gewone HDD Samsung HD103sj weer aangesloten op de sata2 poort en heb geen problemen meer gehad tijdens de installatie van windows7.

Gewone hdd weer losgekoppelt, ssd weer aangesloten (nu op sata2 poort) en windows 7 weer geinstalleerd.
Nu zonder problemen.

Later in windows weer een bsod.
Ook de ssd weer teruggezet naar sata3 poort en weer vastlopers en bsod's.

Deze ssd is ook weer aangeboden voor RMA, ditmaal kan hij eventueel worden omgeruilt voor een ander merk. ( Crucial m4 128gb)

Nu heb ik windows weer als vanouds geinstalleerd op mn gewone hdd en draait zoals gewoonlijk weer als een zonnetje!! geen bsod's meer.

Het lijkt dus aan de ssd te liggen maar ben compleet nieuw met het gebruik van ssd's dus..........??

Asus P8Z68-v (bios 3304)
kingston valueram 2x4gb kit
Intel i5-2500k
Samsung hd103sj
OCZ Vertex 3 120gb
Asus GTX460 768mb

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07
Heb je de firmware al eens geupdate?

Even niets...

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-01 14:36
Sluit hem in elk geval aan op de native chipset poorten (Intel) en zet deze chipset integrated poorten op AHCI vóór de installatie.

Die Vertex 3 SSD kun je ook als beste nog vooraf even voorzien van de nieuwste firmware van de OCZ-site. Lukt het dan niet, dan zou een omruil met de Crucial M4 wel goed doen. Die dingen heb ik nog nooit zien weigeren, al zegt dat niet alles :)

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Jarwik
Lees dit topic maar eens. Het grote SSD topic ~ Deel 9

Dan zie je dat de Vertex 3 een zeer onbetrouwbare SSD is. met de crucial m4 zit je goed meestal.

• Jarwik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09-2025
FireDrunk schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:34:
Heb je de firmware al eens geupdate?
Sorry, vergeten te melden,
Deze was al 2.22 dus de laatste versie.
rookie no. 1 schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:34:
Sluit hem in elk geval aan op de native chipset poorten (Intel) en zet deze chipset integrated poorten op AHCI vóór de installatie.

Die Vertex 3 SSD kun je ook als beste nog vooraf even voorzien van de nieuwste firmware van de OCZ-site. Lukt het dan niet, dan zou een omruil met de Crucial M4 wel goed doen. Die dingen heb ik nog nooit zien weigeren, al zegt dat niet alles :)
al mijn sata2 (4stuks) en sata3 (2 stuks) poorten zijn met de intel controller naar mijn weten.
Alleen de pro versie van de p8z68-v heeft ook nog 2 marvell poorten.
Kan het ook mis hebben hoor.
het vreemde is als ik mijn moederbord op de website van asus opzoek en ik zoek SATA drivers,
dan staan daar ook marvell drivers tussen???
Swordlord schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:37:
Jarwik
Lees dit topic maar eens. Het grote SSD topic ~ Deel 9

Dan zie je dat de Vertex 3 een zeer onbetrouwbare SSD is. met de crucial m4 zit je goed meestal.
Ben de laatste dagen heel veel aan het lezen op de ocz forums en lees helaas ook veel problemen met de Vertex 3................maar met 2 vertexen dezelfde problemen?
het lijkt wel of mijn moederbord ze niet lust :P

[ Voor 34% gewijzigd door Jarwik op 02-09-2012 19:16 ]