pc laten samenstellen pc builder alternate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434698

Topicstarter
Hallo

Een vriend van me gaat een nieuwe pc kopen. Maar hij durft hem zelf niet in elkaar te zetten (ook nie samen met mij). Dus toen dachten via de pc builder van alternate, kunnen we het ook doen. dus ik heb al even gegoogled (geen idee hoe je da schrijft) en daar vinden we hele goeie reviews en ook hele slechte. heeft iemand hier ervaring mee? of zijn er nog andere mogelijkheden om hem in elkaar te laten zetten?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zoek je niet gewoon zelf uit wat je wilt hebben, en bestel je dat bij 1 winkel (hoeft niet per se Alternate te zijn natuurlijk) en laat het hun in elkaar zetten?
Als je even kijkt naar wat compatible is met elkaar is het een koud kunstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 18:08
Om een goed systeem samen te stellen is redelijk verstand van zaken vereist. Met een PC-builder kun je ook, mits je over te weinig kennis beschikt, een flut-systeem samenstellen. Laat dit gewoon door een meer ervaren iemand doen of koop een kant en klaar systeem. Dit laatste scheelt echt niet veel met zelf gebouwde systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-05 09:00
Exception schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:38:
Om een goed systeem samen te stellen is redelijk verstand van zaken vereist. Met een PC-builder kun je ook, mits je over te weinig kennis beschikt, een flut-systeem samenstellen. Laat dit gewoon door een meer ervaren iemand doen of koop een kant en klaar systeem. Dit laatste scheelt echt niet veel met zelf gebouwde systemen.
Dit dus, Maar mocht je hulp nodig hebben, gooi even een lijstje in mijn dm met:
Budget.
Minimale eisen.
Voorkeur CPU: AMD/Intel
Voorkeur GPU: Nvidia / AMD

dan zal ik eens kijken of het lukt, het in elkaar zetten kan volgends mij door Alternate gedaan worden voor €50,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
we hadden deze onderdelen in gedachte:
amd fx 6100
asrock 970 extreme 4
8 gb corsair vengeance 1600 ram
amd 7950
ocz 60 gb ssd
500 gb 7200 rpm hardeschijf
corsair cx600 voeding
sharkoon t9 value bluu case

Ik weet wel aardig wat van computers af, alles lijkt me goed voor gamen alleen ik twijfel over de case (airflow) en het moederboord (goeie kwaliteit heeft wel goede revieuws)

wat raad jij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Je zou natuurlijk eens in de nieuwe BBG kunnen kijken ;)

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lourini schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:50:
Je zou natuurlijk eens in de nieuwe BBG kunnen kijken ;)
BBG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
Anoniem: 434698 schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:47:
we hadden deze onderdelen in gedachte:
amd fx 6100
asrock 970 extreme 4
8 gb corsair vengeance 1600 ram
amd 7950
ocz 60 gb ssd
500 gb 7200 rpm hardeschijf
corsair cx600 voeding
sharkoon t9 value bluu case

Ik weet wel aardig wat van computers af, alles lijkt me goed voor gamen alleen ik twijfel over de case (airflow) en het moederboord (goeie kwaliteit heeft wel goede revieuws)

wat raad jij aan?
Deze kast zou opzich een goeie airflow kunnen hebben, ik heb hem nog nooit getest, maar ziet er niet verkeerd uit, mits je ook echt de fans voor aan laat zitten en een aan de achterkant hebt.
Welke cpu cooler wou je er op zetten? dat is namelijk wel erg van belang.
Ik heb zelf het idee dat bijv. de watercooling van corsair niet zou passen in deze kast. (dit kan ik natuurlijk mis hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:40

MsG

Forumzwerver

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
[url=ttp://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/]BBG[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
Als het om airflow gaat kan die goed, maar wil je echt een 'stille' kast hebben, dan moet je die zeker niet nemen.
Deze cooler is niet echt 'stil' te noemen.

Deze is wel erg mooi, en ook aardig stil:
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

[ Voor 7% gewijzigd door Ethelind op 02-09-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke het geluid maakt mij nie zo veel uit game en computer met een koptelefoon. Maar als je die pc in elkaar zet en er is iets mis? Krijg je dan makkelijk garantie op onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De garantie afhandeling hangt natuurlijk een beetje af van de winkel, sommige zijn wat makkelijker als anderen, maar daar heb je de shopsurveys voor.
http://tweakers.net/shopreview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Je moet gewoon voorzichtig zijn met de onderdelen zodat er nooit zichbare schade ontstaat, dan krijg je altijd garantie.

als je zelf bouwt en je hebt geen grote berg hardware liggen kan je natuurlijk moeilijk testen wat er nou kapot is, dus dat kan lastig zijn.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
Anoniem: 434698 schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:59:
Oke het geluid maakt mij nie zo veel uit game en computer met een koptelefoon. Maar als je die pc in elkaar zet en er is iets mis? Krijg je dan makkelijk garantie op onderdelen?
De pc zou perfect werken in de opstelling die jij in gedachten had, en bij alternate, als er iets kapot is, zou je hem gewoon op kunnen sturen en krijg je zeker garantie op de onderdelen die je hebt besteld daar.
Al kan het zijn, mocht je hem overclocken, dat de garantie op het moederbord, processor en of videokaart komt te vervallen.
Zolang jij dus niet overclockt is er niks mis met de garantie regeling bij alternate.

Mocht je onderdelen hebben om mee te testen, en je komt er uit wat het pricies is, dan kan je ook alleen het defecte onderdeel er uit halen, opsturen naar alternate, en krijg je binnen 2 weken (als het goed is) een vervangend of gerepareerd onderdeel terug.

-----
Natuurlijk verschilt deze regeling per winkel, maar de meesten regelen het op deze manier.

[ Voor 19% gewijzigd door Ethelind op 02-09-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:20
Als ik jou was zou ik bij zercom.eu kijken. hier heb ik ongeveer een maand geleden mijn pc gekocht. zij verkopen BBG systemen van tweakers. Mooie system voor de prijzen, assemblage is eenmalig 50 euro. over garantieafhandeling ben ik ook zeer te spreken. helaas ging mijn ssd kapot 2 weken na aankoop. gemaild, binnen een uur of 2 reactie en kon ik dezelfde dag de ssd nog opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de hulp iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:30
Je kan bij andere sites computers in elkaar zetten zo heeft sicomputers en vergelijkbate service en zercom ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Overigens zou ik die OCZ SSD uit je hoofd zetten en gaan voor een merk als Samsung, Crucial of Plextor. Kost je iets meer, maar zowel qua performance als betrouwbaarheid zijn ze over het algemeen een stuk beter.
Pagina: 1