Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

P4 3.4, Hd 3850 250w psu?

Pagina: 1
Acties:

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 19:23

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Ik ga mijn nieuwe pc in elkaar zetten en daarom gaat mijn ocz 700watt psu uit mijn oude systeem.

Ik moet straks nog wel mijn gegevens overzetten met windows 7 en zon usb stekker.
Alleen heb ik momenteel alleen een 250Watt voeding liggen.

Zou ik hiermee mijn oude pc kunnen opstarten?
De bedoeling is:

P4 prescott verbruik is max 103Watt
1 seagate HD 320Gb 7200tpm 20Watt?
Als vga moet ik mijn hd3850 gebruiken omdat er geen vga op het mobo zit en ik geen andere agp heb.
Verbruik is een 100Watt las ik
fan vga+ fan cpu
mobo

Voor de rest alles eraf.

Ik wil gewoon even mijn gegevens overzetten maar mijn oude psu moet niet ploffen natuurlijk?
Zou dit gaan?
Mijn vga zal slechts idle verbruiken en mijn prescott ook minimaal of evt terug klokken?

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 15:57
103+20+100±10≈232 Watt. Als je een beetje merk voeding hebt zou dit moeten lukken. Maar kan je niet gewoon je ouder harde schijf inbouwen in je nieuwe systeem ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je niet heftig grafisch gaat doen dan zal het misschien net lukken, veel hangt namelijk af van waar je voeding het vermogen kan leveren. 250W klinkt namelijk als oud, en oude voedingen hadden vaak in verhouding veel sterkere 5V lijnen dan nu, waardoor ze bijv 120W vermogen op de 5V lijn en 120W op de 12V kunnen leveren, terwijl dat met huidige voedingen eerder 180W op de 12V lijn is, en 40W op de 5V lijn (* fictieve getallen, maar om je ongeveer de verhouding aan te geven).
Modernere CPU''s (en die P4 ook al) leunen aardig op de 12V, dus dat kan tricky worden.

Ik zou zelf ook gewoon de oude harde schijf even in je nieuwe PC erbij prikken, of extern aansluiten.