XFX Radeon HD 6950 1gb doet het af en toe niet

Pagina: 1
Acties:

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

De laatste tijd krijg ik steeds meer problemen met mijn HD 6950. Het betreft een XFX HD 6950 XXX versie met 1GB ram en zo'n grote fan die al enigszins overclockt is. De problemen zijn als volgt:
  • Heel soms valt het beeld uit, waarna ik moet resetten om weer beeld te krijgen
  • Soms loopt het stuurprogramma vast en start het stuurprogramma opnieuw
  • Laatst had ik volgens mij een BSOD (niet gezien, want was niet in de buurt) en toen ik terug kwam was mijn pc aan het rebooten en was mijn pc hersteld van een ernstige fout. Deze hield in dat het stuurprogramma niet hersteld kon worden.
  • De kaart lijkt alleen te crashen als hij idle is. Tijdens het gamen heb ik er nooit iets van gemerkt, maar ik heb ook een aantal maanden niet echt zwaar meer gegamed.
Wat heb ik al gedaan om dit probleem op te lossen?
  • Drivers geüpdatet naar catalyst 12.8.
  • Ik heb alle AMD drivers, bestanden enz. verwijderd met drivercleaner. Dus eerst de drivers normaal verwijderen, naar veilige modus en dan de restanten weghalen.
  • Drivers gedowngrade naar 12.6.
Dit heeft helaas niet geholpen, want ik had net weer zwart scherm en moest rebooten.

Weet iemand de mogelijke oplossing of moet ik mijn kaart naar XFX sturen? Ik meen te hebben gelezen dat ik lifetime warranty o.i.d. heb?

Btw. Ik heb mijn videokaart af en toe naar max CCC clocks overclockt voor sommige games, al was dat niet te vaak. Hierbij heb ik op temperaturen gelet en op artifacts en ben nooit iets raars tegen gekomen.

Nog wat extra info:
Ik gebruik de kaart i.c.m.
  • een Core i7 920 die niet is overclockt
  • een Asus p6t normaal moederbord
  • 6 GB Kingston Valueram
  • Windows 7 64 bit

[ Voor 14% gewijzigd door Cobiwan op 02-09-2012 12:33 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Wat zijn je max temps tijdens gamen? Ik denk dat ie een keer te warm is geweest, waardoor ie nu kuren heeft.

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Al een bios update geprobeerd?

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:11
Draai furmark en kijk hoe de temps lopen en of hij na een half uur, uur crasht. Welke voeding heb je?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

yzx

Tiwazz schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:42:
Draai furmark en kijk hoe de temps lopen en of hij na een half uur, uur crasht. Welke voeding heb je?
Waarom zo lang na 10 minuten weet je ook hoe heet hij is hoor

EDIT: hoe dan ook als je driver crashed of BSOD , ligt het wel aan je videokaart?
Ik had crashes van mijn driver omdat mijn G19 driver niet goed was geinstaleerd.

Loop ook eens eventjes met memtest ?

[ Voor 27% gewijzigd door yzx op 02-09-2012 12:57 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
lijkt me nogal stug dat het door de temperatuur komt aangezien het alleen gebeurt als de kaart idle is.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Tiwazz schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:42:
Mijn voeding is een Antec NeoPower 650 watt v2.2.

Ik ga zo mijn videokaart even eruit halen, goed schoonspuiten en weer terugplaatsen. Heb hem er laatst uit gehad, misschien is hij niet goed teruggeplaatst? Ik heb net ook mijn CAP profielen verwijderd. Die had ik erop staan voor Max Payne, maar misschien zorgt dat voor problemen?

Furmark zal ik ook wel even starten, al vind ik dat nooit zo'n fijn programma, omdat je wel eens leest dat je je videokaart ermee kunt opblazen...
yzx schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:44:
[...]

Waarom zo lang na 10 minuten weet je ook hoe heet hij is hoor

EDIT: hoe dan ook als je driver crashed of BSOD , ligt het wel aan je videokaart?
Ik had crashes van mijn driver omdat mijn G19 driver niet goed was geinstaleerd.

Loop ook eens eventjes met memtest ?
Ik zal mijn muisdriver ook opnieuw installeren. Heb een G9 lasermuis, weet maar nooit. Ik denk dat ik vanavond memtest aanzet, want heb mijn pc vandaag misschien nog nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Cobiwan op 02-09-2012 13:08 ]

Pagina: 1