Hoi Tweakers,
De laatste tijd krijg ik steeds meer problemen met mijn HD 6950. Het betreft een XFX HD 6950 XXX versie met 1GB ram en zo'n grote fan die al enigszins overclockt is. De problemen zijn als volgt:
Weet iemand de mogelijke oplossing of moet ik mijn kaart naar XFX sturen? Ik meen te hebben gelezen dat ik lifetime warranty o.i.d. heb?
Btw. Ik heb mijn videokaart af en toe naar max CCC clocks overclockt voor sommige games, al was dat niet te vaak. Hierbij heb ik op temperaturen gelet en op artifacts en ben nooit iets raars tegen gekomen.
Nog wat extra info:
Ik gebruik de kaart i.c.m.
De laatste tijd krijg ik steeds meer problemen met mijn HD 6950. Het betreft een XFX HD 6950 XXX versie met 1GB ram en zo'n grote fan die al enigszins overclockt is. De problemen zijn als volgt:
- Heel soms valt het beeld uit, waarna ik moet resetten om weer beeld te krijgen
- Soms loopt het stuurprogramma vast en start het stuurprogramma opnieuw
- Laatst had ik volgens mij een BSOD (niet gezien, want was niet in de buurt) en toen ik terug kwam was mijn pc aan het rebooten en was mijn pc hersteld van een ernstige fout. Deze hield in dat het stuurprogramma niet hersteld kon worden.
- De kaart lijkt alleen te crashen als hij idle is. Tijdens het gamen heb ik er nooit iets van gemerkt, maar ik heb ook een aantal maanden niet echt zwaar meer gegamed.
- Drivers geüpdatet naar catalyst 12.8.
- Ik heb alle AMD drivers, bestanden enz. verwijderd met drivercleaner. Dus eerst de drivers normaal verwijderen, naar veilige modus en dan de restanten weghalen.
- Drivers gedowngrade naar 12.6.
Weet iemand de mogelijke oplossing of moet ik mijn kaart naar XFX sturen? Ik meen te hebben gelezen dat ik lifetime warranty o.i.d. heb?
Btw. Ik heb mijn videokaart af en toe naar max CCC clocks overclockt voor sommige games, al was dat niet te vaak. Hierbij heb ik op temperaturen gelet en op artifacts en ben nooit iets raars tegen gekomen.
Nog wat extra info:
Ik gebruik de kaart i.c.m.
- een Core i7 920 die niet is overclockt
- een Asus p6t normaal moederbord
- 6 GB Kingston Valueram
- Windows 7 64 bit
[ Voor 14% gewijzigd door Cobiwan op 02-09-2012 12:33 ]