Platenspeler klinkt zacht op phono

Pagina: 1
Acties:

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2025
Hi, ik heb mijn platenspeler open geschroefd en de tulp kabels vervangen door tulp aansluitingen voor op mijn chassis.

Via deze dingen:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31R51GnUlUL._SL500_AA300_.jpg

De ground cable heb ik via een parker vastgeschroefd aan het metalen chassis.

Ook heb ik de stroom adapter opengenmaakt, en in het chassis gebouwd.

Via deze plug: Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Male-Plug-Mounting-Hole-Design-IEC320-C8-AC-Power-Socket-Connector-2-5A-250V-/00/s/MTEwMFgxMTAw/$T2eC16V,!)!E9s2fB+pYBQJf4m6Tsw~~60_57.JPG

Alles aangesloten en wel, alleen is het geluid nu zacht. Als ik mijn versterker vol open draai hoor ik het geluid wel, maar zonder bass. Ik heb hem uiteraard aangesloten op de Phono ingang. Heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn? Moet ik het in mijn eigen soldeerwerk gaan zoeken? Of is mijn versterker kapot?

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Je weet zeker dat je versterker een voorversterker bevat?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb een versterker gehad waarbij de Phono ingang een dubbele functie had. Wel of geen voorversterker gebruiken. Wellicht is dat met die van jouw ook het geval, en staat ie uit.

Check de manual, wellicht is dat het euvel.

Ey!! Macarena \o/

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Of is er een MC/MM functie?

• SamuraiP1zzaCat
Heb hem inmiddels getest op een andere receiver, daar doet de platenspeler het wel op. Ik vermoed dus dat er iets mis is met de versterker. Het is een oude Technics SU-V450. zou het kunnen zijn dat de Phono pre-amp het begeven heeft?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat je niet vermeld is of de platenspeler vóór je verbouwing wel goed werkte op je versterker?

Alles kan stuk.

• SamuraiP1zzaCat
remco_k schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:36:
Wat je niet vermeld is of de platenspeler vóór je verbouwing wel goed werkte op je versterker?
Ja, dat deed hij wel. Echter ben ik verhuisd en is het setje denk ik een half jaar niet aangesloten geweest. Heb ook nieuwe spullen gekocht inmiddels en was de platenspeler een hobbyproject. Ik had hem niet meer getest na de verhuizing. Maar het heeft altijd gewerkt.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:53
SamuraiP1zzaCat schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:33:
Heb hem inmiddels getest op een andere receiver, daar doet de platenspeler het wel op. Ik vermoed dus dat er iets mis is met de versterker. Het is een oude Technics SU-V450. zou het kunnen zijn dat de Phono pre-amp het begeven heeft?
Doet de versterker het met andere bronnen (cd ofzo) wel goed?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SamuraiP1zzaCat schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:25:
Alles aangesloten en wel, alleen is het geluid nu zacht. Als ik mijn versterker vol open draai hoor ik het geluid wel, maar zonder bass.
Dat is een heel sterke aanwijzing van dat je voorversterker niet functioneert.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:56
Ik ben geen expert, maar ik heb ook weleens gehad bij een platenspeler dat de voorversterker er al in zat. Op aux/cd functioneerde die prima.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

KnoxNL schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:42:
Ik ben geen expert, maar ik heb ook weleens gehad bij een platenspeler dat de voorversterker er al in zat. Op aux/cd functioneerde die prima.
Dan zou het geheel juist zwaar overstuurd klinken als 'ie het op een phono ingang aansloot.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:56
Eh, daar heb je gelijk in. Dat was bij mij dan ook het geval.

[/schaam]

• SamuraiP1zzaCat
CyBeR schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:41:
[...]

Dat is een heel sterke aanwijzing van dat je voorversterker niet functioneert.
Ja ik denk het ook, ik zal de andere bronnen eens checken. Heb net mijn losse voorversterker weggedaan :(
Pagina: 1