[Win7] Muis lockt op 1 venster*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ik heb een vreemd probleem: mijn muis lockt geregeld op het window dat op dat moment actief is. Klikken binnen dat scherm is geen enkel probleem, maar buiten dat scherm werkt klikken niet. Muisbewegingen overigens wel, maar klikken kan dus niet.

Sluit het venster dat de lock heeft, en het venster dat vervolgens actief wordt krijgt de lock. Sluit dat, en het volgende lockt, enz. Unlocken kan enkel door ctrl-alt-del in te drukken en weer te annuleren met esc.

Het probleem doet zich geheel willekeurig voor, van 3x per dag tot 3x per minuut (you got the point).
Ik draai Win 7 SP1 x64.

Ik heb 2 muizen aan mijn pc hangen, een DeathAdder en een Salmosa, beide van Razer. Geen Razer drivers geïnstalleerd. Beide muizen vertonen consistent gedrag. Het toetsenbord is altijd actief.

Ik schijn niet de enige te zijn met dit probleem, dat zich blijkbaar ook al bij Vista voordeed:
http://www.vistaheads.com...64-mouse-focus-issue.html
Maar een oplossing is daar niet voorhanden.

Iemand die dit probleem ook al ervaren heeft en een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een oplossing is daar wél voorhanden, het probleem bleek in een aangesloten draadloze ontvanger van een muis te liggen. Vreemd genoeg heb ik ook last van dit probleem op mijn laptop. Ik ben het ondertussen al gewoon geworden en ben nog niet echt op zoek geweest naar een oplossing. Ik vermoed echter toch dat het probleem in het touchpad of de drivers ervan liggen, misschien kan je die even disablen? (aannemend dat het om een laptop gaat)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Ik zei dat er geen oplossing voorhanden is omdat ik werk op een desktop waarbij er geen draadloze muis oid aangesloten is. In mijn geval niet van toepassing zeg maar.

Heb net beide Razer drivers geïnstalleerd, maar dat schijnt ook niet te helpen.

Ik had daarvoor beide muizen via Apparaatbeheer al eens verwijderd, maar ook dat hielp niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweaker36 op 02-09-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:43
Je geeft aan dat je 2 muizen gebruikt, wat gebeurd er als je er maar 1 tegelijk aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Heb net de Salmosa losgekoppeld, verandert niks aan de zaak.
Ik gebruik al een tijdje 2 muizen en dat heeft tot nu toe altijd prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ook al bij de instellingen van de Muis gekeken van het configuratiescherm? Daar heb je ook een soortgelijke optie. Heb je een extra programma op de achtergrond, of iets van hulpmiddelen (kan even niet op de juiste term komen)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Je doelt op dit?:
Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/file/uEKKoODrzHOh/klikvergrendeling.jpg
Stond niet aangevinkt, dus lijkt me geen probleem.

Volgens mij geen specifieke programma's m.b.t. de muis in de achtergrond. 7 Taskbar Tweaker en WinSplit Revolution lopen in de background, maar daar verwacht ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toch maar eens uitzetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Heb nu al een paar uren het probleem niet meer gehad, nadat ik mijn DeathAdder losgekoppeld heb. Het is echter nog te vroeg om victorie te kraaien, daarvoor moet ik toch nog 24u wachten.

Is het dat uiteindelijk niet, dan kijk ik eens veder naar de background progsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Even een update, aangezien het nu meer dan 24 uur geleden is dat ik m'n DeathAdder losgekoppeld heb, en het probleem sindsdien niet meer gehad heb, lijkt 't me veilig te stellen dat daar 't probleem ligt.

Ik zal even een firmware upgrade proberen. Zijn er nog andere zaken die ik kan doen indien het probleem blijft aanhouden? Moeilijk probleem ook voor bij de support uit te leggen / te simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Om 't op een andere manier te testen, kan je VirtualBox installeren en beide muizen naar de VM sturen. Let wel, je Windows zal dan geen muis meer hebben en alleen met het toetsenbord kan je je muis/muizen terugsturen. Of de VM uitschakelen.

Zo weet je of het mogelijk iets in je Windows zelf is, wat een schone installatie niet zou hebben, of het echt een probleem is met die muis, danwel combinatie van beide samen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Tweaker36
Nog even om dit topic af te sluiten:

Direct na het aansluiten van m'n DeathAdder had ik 't probleem weer. Heb 'm dan op m'n laptop aangesloten, waar die muis nog niet eerder op aangesloten geweest was. En ja hoor, direct hetzelfde probleem.

Heb de muis vandaag terug naar Alternate (Be) gebracht, zij versturen de muis weer naar Razer. Binnen 4 tot 8 weken mag ik m'n muis terug verwachten. Hell yeah...

Bedankt iedereen voor de reacties.
Pagina: 1