Speakers ruisen

Pagina: 1
Acties:

• jeroenm17
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-01 11:26
hallo,

Sinds wij zijn verhuist ruist onze boze bose acoustimass 10 III, hij ruist meestal alleen in de avond. Dit is echter zo hard dat het gaat irriteren. Ik heb er een filmpje van gemaakt ik hoop dat julie mij kunnen helpen wat er aan de hand is.

[YouTube: http://youtu.be/2FaM2qBi_Do]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het eerst wat in me opkomt is een babyfoon bij de buren. Ga eens polsen, en mocht dat het euvel zijn, vraag of ze die aan de andere kant van de kamer kunnen plaatsen.

Zo hoorde een vriend van mij ook altijd de telefoon over gaan van de buren die aan de andere kant van de muur de telefoon had staan.

Ey!! Macarena \o/

• jeroenm17
Nu weet ik toevallig dat er geen kinderen naast ons wonen dus daar kan het niet aanliggen.
btw misschien handig om te weten de opstelling van onze tv ect is ongewijzigd alles is op de zelfde manier aangesloten als eerst

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:13

SaN

Probeer de set eens aan te sluiten op een ongeaard stopcontact. Dat wil nog wel eens helpen met dit soort problemen,

• jeroenm17
alles is aangesloten op een geaarde stekkerdoos, de geaarde stopcontacten zitten in de keuken en op de bovenverdiepingen en nu net niet in de woonkamer.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan sluit je de boel even aan in de keuken. Of maak het je zelf makkelijker, een haspel vanuit de keuken naar de woonkamer. De stekkerdoos met aarde in de hapsel, et voila, je hebt aarde.

Als dat het euvel oplost, dan moet je voor aarde zorgen.

Ey!! Macarena \o/

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:13

SaN

Vaak is het juist een geaard stopcontact wat voor de problemen zorgt. Misschien de set dus even direct aansluiten op het ongeaarde stopcontact zonder geaarde stekkerdoos ertussen. Als dat niet werkt zou ik inderdaad eens proberen om met een lang (geaard) verlengsnoer naar het dichtst bijzijnde geaarde stopcontact te gaan.

"Het doet me denken aan een aardlus. Dat ontstaat als je versterker op de randaarde van het stopcontact is aangesloten en je tegelijktijd apparaten met de versterker verbindt die op de kabelantenne zijn aangesloten. Als dit bij jou inderdaad zo is aangesloten, trek de antennestekkers dan eens uit de muur en kijk of het probleem verdwijnt."

Vond ik ergens anders. Misschien ook iets om te proberen.

[ Voor 66% gewijzigd door SaN op 02-09-2012 02:29 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01 16:20

DjVe

Hatsaflats!

Trek ook even de radio antenne uit de Bose. Wilde gok, maar dat kan het ook zijn!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Meestal is zoiets inderdaad het gevolg van een vorm van een aardlus. Of interferentie van een of ander draadloos apparaat. (telefoon, dect, bluetooth, wifi,....) Is het niet tussen randaarde van het stroomnet en de buitenmantel van de kabeltelevisie, kan het wel liggen aan een kabel tussen je TV en ontvanger (als voorbeeld). Het kan letterlijk aan elke link liggen.
Je zult in de uitsluit modus moeten gaan. Als het probleem zich voordoet, ga je een voor een audio en video stekkertjes lostrekken, daarna stroom. Net zolang tot je een idee hebt waar de oorzaak zich bevindt.

En, een enigszins vreemde: draai eens een stekker om in het stopcontact., een voor een. In enkele gevallen wil dat verschil maken.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 02-09-2012 11:24 ]

Alles kan stuk.

• jeroenm17
het gekke is in de ochtend/middag is er niks ana de hand rond een uur of 20000/2100 begint het. In onze bose hebben wij geen radio antenne dit gaat allemaal via onze humax. heb ook de speakers al op de geaard contact gezet maar op deze tijden heb ik er geen last van. Ik ga het advies van remco vanavond opvolgen als we er weer last van hebben.

@Johnbytheway
waar kan ik die vinden, ik ben niet zo van de audio.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je Humax hangt aan de kabel, je bose set waarschlijk rechtstreeks of via een ander apparaat (TV) weer aan de Humax. Dat maakt dat de bose set alsnog last kan hebben van de kabel. Voor de rest is het idd een kwestie van zoeken en uitsluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 02-09-2012 16:20 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1