[verbouwing] Hoe kabels voor projector voorzien?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Hey,

Wij zijn momenteel aan het bijbouwen en nu ben ik aan het bekijken hoe ik de kabels moet voorzien voor de projector.

Ik ga een stroom, hdmi en cat5e-kabel naar de projector laten lopen, da's wel genoeg veronderstel ik.
Komt sowieso in een wachtbuis, dus in de toekomst kan ik wel nog iets aanpassen moesten we van hdmi afstappen of zo :)

Mijn vraag is nu eigenlijk, hoe moet ik die dingen uit het vals/verlaagd plafond laten komen bij de projector?
Ik heb al uren zitten zoeken, maar vind buiten utp-plaatjes nergens iets voor stroom of hdmi... (of ik zoek verkeerd natuurlijk...)

Iemand voorstellen? Of voorbeelden hoe jullie het gedaan hebben, da's nog beter natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 13:20
hier even kijken ? Zijn overig nog andere merken o.a Busch jaeger maakt ze sinds kort !

http://kleinspul.nl/index.php?categoryID=2802

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Even ter info, materiaal is toegekomen :)
Ziet er mooi uit op het eerste zicht. Mooie WCD gemaakt voor holle wand (verlaagd plafond). Netjes afgewerkt en de modules klikken netjes vast.
Nu moet ik enkel nog een gaatje in het loos plaatje maken om daar een stroomdraad door te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:46
Waarom geen inbouwstopcontact voor stroom als ik vragen mag? Dan kan je alles met 1 groot afdekplaatje afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Er was met het modulaire systeem vanop kleinspul.nl geen modeule voor stroom mogelijk.
Dus zou ik voor stroom een aparte doos moeten zetten hebben.
Nu heb ik gewoon een loos plaatje en verzin ik wel een manier om de stroom daar proper door te krijgen.
Alles zit dus netjes achter 1 afdekplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Damn, kom er net achter dat het materiaal van kleinspul.nl gewoon identiek is aan wat ze bij DealExtreme verkopen.
Maar dan wel voor 4x de prijs :(

HDMI Klein spul: 14,49€
HDMI DX: 4.73€

Gewoon ter info moest iemand er willen bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:43
@Fire69
Ben benieuwd hoe het geworden is. Foto's?

Algemene vraag: Hoe zit het met het signaalsterkte beamer naar bron? Aangezien je veel stekkers en kabels hebt die 1 kabel maakt als het ware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
baronruud schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:25:
@Fire69
Ben benieuwd hoe het geworden is. Foto's?
Aangezien ze pas begin December mijn dak komen leggen, liggen mijn kabels nog niet echt op hun plaats :+

Als je wil kan ik wel eens een fotootje maken van de geassembleerde inbouwdoos met rj-45 en hdmi erin.
Algemene vraag: Hoe zit het met het signaalsterkte beamer naar bron? Aangezien je veel stekkers en kabels hebt die 1 kabel maakt als het ware?
Hier volg ik je even niet? Je bedoelt dat alle kabels naast elkaar gaan liggen?
Dat zou geen probleem mogen zijn, ik heb in de kruipkelder een ganse boom kabels met UTP en power liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Fire69 schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:40:
[...]

Aangezien ze pas begin December mijn dak komen leggen, liggen mijn kabels nog niet echt op hun plaats :+

Als je wil kan ik wel eens een fotootje maken van de geassembleerde inbouwdoos met rj-45 en hdmi erin.

[...]

Hier volg ik je even niet? Je bedoelt dat alle kabels naast elkaar gaan liggen?
Dat zou geen probleem mogen zijn, ik heb in de kruipkelder een ganse boom kabels met UTP en power liggen.
Ja, foto graag.

En wat betreft de aantal kabels en stekkers die 1 kabel maakt, bedoel ik:

Je beamer sluit je dmv een hdmi kabel op je hdmi uitgang in je plafond, in die doos zit weer een uitgang, waar je dan een hdmi kabel op aansluit die aangesloten is op je bron.

Dus veel stekkers en kabels die 1 kabel maakt.... :9

Het is nogal vaag, maar hoop dat je het snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik probeer morgen die foto te maken.

Ja, nu begrijp ik wat je bedoelt :)
Daar heb ik me ook al wat zorgen over gemaakt inderdaad. Het gaan nogal wat verbindingen zijn namelijk:
AppleTV2 -> splitter (tv/beamer) -> HDMI 7.5m -> stekkerdoos -> korte HDMI -> beamer

Als er storing optreedt hierdoor, zal ik moeten een manier zoeken om het gewoon uit het plafond te laten komen, dan kan ik de stekkerdoos en korte HMDI elimineren.
Maar dat zal ik pas weten als ik van mijn vrouw budget krijg voor een beamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hier zijn de foto's:
Front
Back

Nu moet ik dus wel nog een manier vinden om de power en trigger-kabel er netjes door te krijgen :)

Sorry voor de links, ik krijg die Dropbox hier niet goed gelinkt...

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 18-09-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Fire69 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:05:
Hier zijn de foto's:
Front
Back

Nu moet ik dus wel nog een manier vinden om de power en trigger-kabel er netjes door te krijgen :)

Sorry voor de links, ik krijg die Dropbox hier niet goed gelinkt...
Begrijp ik nu goed dat je geen wcd in je plafond doet? Lijkt mij niet echt handig?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoe bedoel je? Die foto's zijn toch van een wcd? Of is dat in Nederland iets anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Ja, sorry beetje vaag. Je hebt nu wcd met een hdmi en utp aansluiting.
En je zegt/vraagt zelf hoe je nu de power en trigger kabel er netjes door krijgt?
Daar maak ik uit op dat je geen stopcontact maakt in je plafond? Maar die kabels door die doos heen drukt?

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 17-10-2012 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat was ik inderdaad eerst wel van plan ja.
Maar ik denk dat ik het overblijvende loze plaatje ga gebruiken om de triggerkabel door de halen en er nog een normaal stopcontact in een apart doosje ga naast zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Fire69 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:06:
Dat was ik inderdaad eerst wel van plan ja.
Maar ik denk dat ik het overblijvende loze plaatje ga gebruiken om de triggerkabel door de halen en er nog een normaal stopcontact in een apart doosje ga naast zetten. :)
Dat ben ik ook van plan. Alleen maak ik 2 aparte wcd in het plafond, 1 voor hdmi aansluiting en 1 voor stroom. Moet dan wel een kortere voedingskabel zien te vinden voor de beamer. Die erbij zit is 3m....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daarom dat ik eerst van plan was geen wcd extra te zetten voor de stroom.
In het verlaagd plafond kon ik dan een stekker leggen en dan kon ik een kort stukje maken die van de beamer door het loze plaatje naar die stekker in het plafond ging. Snap je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Hoe krijg je de stekker door de doos dan? Past iig nooit door dat plaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kabel met stekker aan 1 kant, kant zonder kabel door gaatje in loos plaatje, dan stekker aan de andere kant eraan zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Fire69 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:23:
Kabel met stekker aan 1 kant, kant zonder kabel door gaatje in loos plaatje, dan stekker aan de andere kant eraan zetten :P
Ok. Ieder zijn ding. Maar dat verlaagd plafond. Daar kun je niet meer in komen straks neem ik aan.
Ff een gat in het gips maken... Of neem je een systeemplafond met mooie losse inlegplaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik kon er toch gewoon aan via de wcd?
Maar aangezien ik nu aparte wcd voor stroom ga gebruiken, doet het er niet echt meer toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
FF kleine stand van zaken bij mij.

Bij mij werkt het niet.
Heb nu alleen nog de ps3 aangesloten op de beamer. Receiver is nog onderweg.
Maar heb zoiets in het plafond zitten:
http://www.kabeltje.com/h...s-enkelvoudig-p-2130.html

Daar hdmi-kabel van 10m aan en die op de PS3. Zodra ik de hdmi wcd er tussenuit haal gaat het goed.

Dus die verloopstekker uit de doos gehaald en de 10m hdmi kabel door de doos getrokken.

[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 04-12-2012 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hm, je geeft me weinig hoop. :(
Ze hebben gisteren ons dak gelegd en ik heb gisterenavond nog alle electriciteit gelegd en een pvc-buis met een hdmi-kabel erdoor die in zo'n doos uit gaat komen.
Ik hoop echt dat het bij mij wel werkt, anders ga ik een andere manier moeten vinden om die kabel netjes uit het plafond te laten komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Hoe ik het nu heb gedaan, ziet er gewoon goed en netjes uit.
Verloop er uit, hdmi kabel er door heen.... Hdmi stekker past er precies doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je hebt geen fotootje eventueel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Fire69 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:05:
Je hebt geen fotootje eventueel? ;)
Deze had ik nog op mijn mobiel staan. Ging niet om de dozen, maar je ziet ze wel:
https://www.dropbox.com/s...0d0uw/20121204_165246.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sorry, ik zie je post nu pas.
't is wel netjes zo :)

Ik heb het hier net even bij me getest, gewoon aan de tv (heb nog geen beamer :'( ).
Het lijkt goed te werken, we zullen zien wat het geeft als de lange hdmi-kabel eraan hangt. Anders wordt het zoals bij jou.

[edit]
Trouwens, welke beamer en mount is dat juist?

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 08-12-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
Ik gok 1 van Vogels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Fire69 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:36:
Trouwens, welke beamer en mount is dat juist?
Beamer is een Epson EH-TW3200
Mount is een Newstar C-80.
Maar die gaat er af, beamer hangt iets voorover. Omruilen voor de C-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is dat een probleem? Met lens shift kan je dat toch gewoon een beetje aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Fire69 schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:00:
Is dat een probleem? Met lens shift kan je dat toch gewoon een beetje aanpassen?
Nee, de beamer moet helemaal waterpas hangen. Lensshift verplaatst het beeld. Nu is de bovenkant van het beeld iets smaller dan de onderkant. Keystone, lukt het wel mee, zit er niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vreemd, ik heb overal gelezen dat je met lens shift je beamer zelfs bvb. helemaal links in je kamer kan zetten en toch mooi naar het midden van de kamer kan projectecteren zonder vervorming.

Keystone wil je helemaal niet hebben, dat verkl**t je beeldkwaliteit helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Fire69 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:53:
Vreemd, ik heb overal gelezen dat je met lens shift je beamer zelfs bvb. helemaal links in je kamer kan zetten en toch mooi naar het midden van de kamer kan projectecteren zonder vervorming.

Keystone wil je helemaal niet hebben, dat verkl**t je beeldkwaliteit helemaal.
Inderdaad, heb projector aan het plafond hangen en projecteer het beeld een stuk lager.
Bovenkant beeld zit +/- 30cm lager dan de projector.

Maar om je beeld recht geprojecteerd daar te krijgen, moet ook de projector recht hangen natuurlijk ;)
Zoek maar met lensshift op afbeeldingen.

Ik wil ook geen keystone, zeg alleen dat dat het daarvoor bedoeld is. Ik wil dat mijn beamer recht hangt en dat gaat lukken door een andere steun.
Pagina: 1