Hallo,
Nu mijn PC toch wel redelijk zwaar verouderd is ben ik toe aan een nieuwe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er op kunnen gamen. Het volgende wil ik toch wel minstens bereiken op full HD met minimaal 30 fps:
- Battlefield 3 op medium settings
- Wat lichtere/oudere games op High~ultra (Portal, Portal 2, Dirt 3)
- Minecraft fancy op far render distance
Anti-Aliasing is geen vereiste (Bij battlefield 3 gaat dat sowieso niet lukken denk ik voor dit budget)
Ook buiten het gamen ben ik een redelijk fanatieke gebruiker, ik programmeer redelijk wat en multitask ook veel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 750 euro (Iets meer kan ook als dat nodig is)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Bijna alle randapparatuur behalve het scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuw scherm dus
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ja, ik wil intel gebruiken. Aangezien die toch wel even wat snellere single-threaded performance heeft en ik er goede ervaringen mee heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, de 3 bovengenoemde dingen spelen zo goed als geen rol.
Ik had zelf in mijn hoofd om ongeveer 150 te besteden aan een redelijk goede monitor en 600 aan de PC zelf.
Ik heb de best buy guide als basis genomen. Daar heb ik toen dus een intel systeem van gemaakt en de videokaart veranderd. Aangezien de prijs toch net iets te hoog lag heb ik er een 500GB harde schijf van gemaakt (Ik heb nog een 250GB externe waar al mijn muziek, downloads etc. opstaan).
Nu sta ik dus helaas nog op 780. Dat is toch wel iets over mijn budget. Maargoed, als ik eventjes doorspaar is dat wel te doen.
Wat vinden jullie van dit systeem? Beetje in balans? Werken alle onderdelen (zonder bios updates)?
Nu mijn PC toch wel redelijk zwaar verouderd is ben ik toe aan een nieuwe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er op kunnen gamen. Het volgende wil ik toch wel minstens bereiken op full HD met minimaal 30 fps:
- Battlefield 3 op medium settings
- Wat lichtere/oudere games op High~ultra (Portal, Portal 2, Dirt 3)
- Minecraft fancy op far render distance
Anti-Aliasing is geen vereiste (Bij battlefield 3 gaat dat sowieso niet lukken denk ik voor dit budget)
Ook buiten het gamen ben ik een redelijk fanatieke gebruiker, ik programmeer redelijk wat en multitask ook veel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 750 euro (Iets meer kan ook als dat nodig is)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Bijna alle randapparatuur behalve het scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuw scherm dus
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ja, ik wil intel gebruiken. Aangezien die toch wel even wat snellere single-threaded performance heeft en ik er goede ervaringen mee heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, de 3 bovengenoemde dingen spelen zo goed als geen rol.
Ik had zelf in mijn hoofd om ongeveer 150 te besteden aan een redelijk goede monitor en 600 aan de PC zelf.
Ik heb de best buy guide als basis genomen. Daar heb ik toen dus een intel systeem van gemaakt en de videokaart veranderd. Aangezien de prijs toch net iets te hoog lag heb ik er een 500GB harde schijf van gemaakt (Ik heb nog een 250GB externe waar al mijn muziek, downloads etc. opstaan).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 163,50 | € 163,50 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,57 | € 14,57 |
| 1 | Antec One Hundred | € 43,49 | € 43,49 |
| 1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Club3D Radeon HD 7850 royalQueen | € 165,51 | € 165,51 |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Gigabyte GA-H77-DS3H | € 80,95 | € 80,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 780,32 | |
Nu sta ik dus helaas nog op 780. Dat is toch wel iets over mijn budget. Maargoed, als ik eventjes doorspaar is dat wel te doen.
Wat vinden jullie van dit systeem? Beetje in balans? Werken alle onderdelen (zonder bios updates)?