Overall PC met redelijke videokaart en monitor ~750 euro

Pagina: 1
Acties:

• CrazyMonk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11-2025
Hallo,

Nu mijn PC toch wel redelijk zwaar verouderd is ben ik toe aan een nieuwe.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er op kunnen gamen. Het volgende wil ik toch wel minstens bereiken op full HD met minimaal 30 fps:
- Battlefield 3 op medium settings
- Wat lichtere/oudere games op High~ultra (Portal, Portal 2, Dirt 3)
- Minecraft fancy op far render distance :+
Anti-Aliasing is geen vereiste (Bij battlefield 3 gaat dat sowieso niet lukken denk ik voor dit budget)

Ook buiten het gamen ben ik een redelijk fanatieke gebruiker, ik programmeer redelijk wat en multitask ook veel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 750 euro (Iets meer kan ook als dat nodig is)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Bijna alle randapparatuur behalve het scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuw scherm dus
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ja, ik wil intel gebruiken. Aangezien die toch wel even wat snellere single-threaded performance heeft en ik er goede ervaringen mee heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, de 3 bovengenoemde dingen spelen zo goed als geen rol.

Ik had zelf in mijn hoofd om ongeveer 150 te besteden aan een redelijk goede monitor en 600 aan de PC zelf.

Ik heb de best buy guide als basis genomen. Daar heb ik toen dus een intel systeem van gemaakt en de videokaart veranderd. Aangezien de prijs toch net iets te hoog lag heb ik er een 500GB harde schijf van gemaakt (Ik heb nog een 250GB externe waar al mijn muziek, downloads etc. opstaan).

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB€ 57,90€ 57,90
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 163,50€ 163,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Antec One Hundred€ 43,49€ 43,49
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 165,51€ 165,51
1Corsair Builder CX500 V2€ 53,90€ 53,90
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 33,50€ 33,50
1Gigabyte GA-H77-DS3H€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 780,32

Nu sta ik dus helaas nog op 780. Dat is toch wel iets over mijn budget. Maargoed, als ik eventjes doorspaar is dat wel te doen.

Wat vinden jullie van dit systeem? Beetje in balans? Werken alle onderdelen (zonder bios updates)?

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ziet er goed uit. Alles is mooi gebalanceerd en zal ook met elkaar werken. En met battlefield zit je zeker boven de 30 fps op ultra, misschien zelfs met AA.

Ryzen 3600 - GTX1060

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Mijn tip: 1 stap lager als ultral spelen, is bijna net zo mooi en zo heb je meer lucht voor AA en/of FPS.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 02:38
Ziet er mooi uit :). Je kan er zeker meet uit de voeten.

Ik persoonlijk raad eerder het onderstaande voeding aan:
pricewatch: XFX PRO650W
Dan heb je meer ruimte voor eventuele uitbreidingen ;)

pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Met deze heb je de mogelijkheid om (later toch) te gaan overklokken, maar aangezien je niet de "K" versie is het alleen een aanrader ;).

Qua CPU-koeler MOET ik je een aftermarket koeler aanraden. De standaard bij geleverde koelers worden veel te luid onder load en doen hun werk niet optimaal.
De huidige aanrader is de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Maar wil je echt bang voor de buck raad ik je echt de pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B van harte de aan als hem goedkoop en voorradig kan krijgen :).

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
rain2reign schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:37:
Ziet er mooi uit :). Je kan er zeker meet uit de voeten.

Met deze heb je de mogelijkheid om (later toch) te gaan overklokken, maar aangezien je niet de "K" versie is het alleen een aanrader ;).

Qua CPU-koeler MOET ik je een aftermarket koeler aanraden. De standaard bij geleverde koelers worden veel te luid onder load en doen hun werk niet optimaal.
Maar wil je echt bang voor de buck raad ik je echt de pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B van harte de aan als hem goedkoop en voorradig kan krijgen :).
Uitbreidingsmogelijkheden zijn er eigenlijk niet,(cpu kan niet overgeklokt, cf is niet nodig) dus die 650 watter is echt niet nodig.(die 500 watt is sowieso al vrij ruim, dus een 2de harde schijf of een zwaardere videokaart past er ook nog wel in)

De stock-cooler voldoet qua prestaties wel zolang je hem goed schoonhoud(stof) en je kast een goede airflow heeft. Heb je toch last van het geluid kun je altijd nog een aftermarket cooler kopen.

Ryzen 3600 - GTX1060

• CrazyMonk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11-2025
Hm, een hoger wattage voeding kost ook meer stroom toch als je hem niet volledig gebruikt? En als ik Daanieyel mag geloven zit ik wel goed met 500 watt. Upgrades die ik misschien ga doen zijn: Een extra harde schijf, een SSD en een aftermarket cooler. Maar die kosten bijna geen stroom volgensmij?
De snelheid van geheugen maakt niet zoveel uit toch? Ik dacht dat dat alleen maar enkele percentages verschil maakte. Dus ik denk dat dat overbodig is dan.
Dan wordt het allemaal toch net iets te duur. Ik houd het nu wel bij de stock cooler en dan kan ik later altijd veranderen.
Maar hij is nog steeds goedkoper dan 650 euro. Waarom staat dit systeem niet in de BBG dan? :P

Trouwens, ik heb nu een 1GB grafische kaart gekozen. Is dat genoeg? Ik game maar op 1 scherm (heb wel 2e scherm aan maar daar game ik niet op). Maar als ik zo rond kijk kunnen games alsnog wel extra performance krijgen bij extra geheugen. Vooral GTA4 (Ik ben van plan GTA5 te spelen, en die gebruikt dezelfde engine volgensmij). Is het die 20 euro waard om up te graden naar de Coolstream Edition? Die heeft 2GB, hij is wel op dezelfde snelheden geklokt dus buiten het geheugen is hij wel redelijk hetzelfde denk ik.

Bedankt iedereen die mij helpt/geholpen heeft! :D

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

CrazyMonk schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:28:
[...]
Hm, een hoger wattage voeding kost ook meer stroom toch als je hem niet volledig gebruikt?
Fabeltje. Hangt vooral af van de kwaliteit van de psu. Er zijn zware psu's die bij lage load vrijwel net zoniet net zo zuinig zijn als mainstream voedingen.
De snelheid van geheugen maakt niet zoveel uit toch? Ik dacht dat dat alleen maar enkele percentages verschil maakte. Dus ik denk dat dat overbodig is dan.
Klopt.
Dan wordt het allemaal toch net iets te duur. Ik houd het nu wel bij de stock cooler en dan kan ik later altijd veranderen.
Geen probleem.
Maar hij is nog steeds goedkoper dan 650 euro. Waarom staat dit systeem niet in de BBG dan? :P

Trouwens, ik heb nu een 1GB grafische kaart gekozen. Is dat genoeg? Ik game maar op 1 scherm (heb wel 2e scherm aan maar daar game ik niet op). Maar als ik zo rond kijk kunnen games alsnog wel extra performance krijgen bij extra geheugen. Vooral GTA4 (Ik ben van plan GTA5 te spelen, en die gebruikt dezelfde engine volgensmij). Is het die 20 euro waard om up te graden naar de Coolstream Edition? Die heeft 2GB, hij is wel op dezelfde snelheden geklokt dus buiten het geheugen is hij wel redelijk hetzelfde denk ik.

Bedankt iedereen die mij helpt/geholpen heeft! :D
Eigenlijk wil je een 2GB kaart. 1GB is echt achterhaald.

Dit systeem staat niet in de BBG omdat er bij de BBG een losse cooler inzit alsook een grotere harddisk Dat vinden ze nodig. Zodoende past de i5 3450 niet meer.

Ze gaan ervan uit dat de Phenom 965 sterk genoeg is voor gaming. Wel, dat is maar beperkt waar en waar ze ook aan voorbij gaan, is het hoge stroomverbruik van de phenom.

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 02-09-2012 14:15 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:24
Madrox schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:11:
[...]
Ze gaan ervan uit dat de Phenom 965 sterk genoeg is voor gaming. Wel, dat is maar beperkt waar en waar ze ook aan voorbij gaan, is het hoge stroomverbruik van de phenom.
Is hij ook de komende jaren...

Hij verbruikt misschien iets meer (<50W), is dat een probleem?

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:12
De BBG heeft grotere HDD, is stil en heeft een fatsoenlijk moederbord.

Tevens heb ik Madrox alleen maar horen praten over de i3 in het BBG topic en geef hij hierboven aan dat de goedkopere 1GB HD7850 "achterhaald" is en dus dan in principe sowieso het budget zou overschrijden met de i5 erin.

5700X | RX 6600

Pagina: 1