Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01
Hey allemaal,

Ik ga voor een nieuwe (budget) laptop. Ik hoop zo rond de 700-800 euro kwijt te zijn.
Heb nu de volgende 2 gevonden:

Asus a75vm - 799 euro
http://www.otto.de/ASUS-A75VM-TY083V-Notebook-439-cm-173-Zoll-Intel-Core-i5/shop-de_dpip_AKL10012934850/?expId=5001&ArticleRef=20885490-0-5001&FromSearch=true#productList=pageNumber,0,pageSize,100,articleCount,251,articlePosition,14;search=queryText,asus

Lenovo g780 i7 - 711 euro(wordt 624 na korting, voor zolang die geldig blijft)
http://www.saturn.nl/mcs/product/LENOVO-G780-i7,95952,391644,425628.html

Alleen ken ik Lenovo niet. En ik las dat de g780 een lagere scherm resolutie had.

Ik hoop er deze games mee te kunnen draaien:
-Guild wars 2(med-high)
-World of warcraft(high)
-Black ops 2(med-high)

Gaat dit lukken?
Welke laptop raden jullie aan?
Hebben jullie betere alternatieven?

Laat het aub weten! :)

Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door tch op 01-09-2012 20:28 . Reden: prijs ]

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Gaat dat lukken? Nee.

De aanbevolen systeemvereisten van GW2 vind je hier.

Daar staat dat een quad-core processor als CPU en een Geforce GTS 450 of beter aanbevolen is.

De prestaties van de videokaart moet dus ongeveer even goed presteren als die kaart. Daarvoor kun je deze website raadplegen. Daar vind je de GTS 450 op ongeveer gelijke hoogte als de GT650M.

Beide laptops die je hebt gevonden hebben een GT630M. Deze is niet voldoende om de games die jij wilt spelen op hoge kwaliteit te spelen. Je moet dus een laptop hebben die een GT650M of beter heeft.

Dan heb je in principe 3 keuzes, waar je gewoonweg budget voor moet vrijmaken.

1. De Lenovo Y580 met GTX660M (beste videokaart, maar i5 processor ipv i7) voor EUR 899
2. De Asus N56VZ met GT650M DDR3 voor EUR 929
3. De Inspiron 17R SE met GT650M GDDR5 voor tussen de 800-900 EUR (joehoe Darkstone :+ ) met kortingsbonnen

De eerste twee zijn 15" laptops, de 3e een 17 inch. Allen hebben ze Full HD resolutie. Aan jou de keuze wat je verder behalve gameperformance belangrijk vindt.

Laptops kun je overigens beter zoeken via de Pricewatch.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• tch
Ai dat is balen :(

Ik zal eens de tijd nemen om die laptops te bekijken.

Het moet overigens wel als desktop vervanger werken.

Ik heb nu:
q6600 quad core 2.4 ghz processor
p5q turbo motherboard
ati 4850hd 512mb graphics card
6gb ram

Ik dacht dat de laptops die ik uitgezocht had wel aanzienlijk beter zouden zijn dan wat ik nu als desktop heb.

Helaas pindakaas.

• Omni
  • Niet online

Omni

Alle drie genoemde laptops presteren zeker wel een stukje beter dan je desktop, maar het verschil zal niet al te grot zijn. Overigens is het altijd al zo dat je voor hetzelfde bedrag dat je besteedt aan een laptop, een desktop samen kunt stellen die zo'n 2 tot 3 keer sneller is. Zo werkt het nu eenmaal, moet je niet mee zitten.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• tch
Ik heb net via pricewatch gezocht. en kwam deze tegen voor 719 euro:

http://www.dixons.nl/cata...=40&product_code=51046663

Het heeft, voor zover ik weet, redelijke specs.

Hoe zouden de genoemde games hierop presteren?

Of is er echt geen andere optie dan het budget aanzienlijk te verhogen?

• Omni
  • Niet online

Omni

Tsja, het is een Acer. Geen slechte specificaties op papier, maar ten opzichte van de laptops hierboven ga je inleveren op beeldkwaliteit, algehele bouwkwaliteit, accuduur, resellvalue en het merk heeft bovendien een slechte reputatie. Ik zou het er niet op wagen, maar ik ga niet over jouw portemonnee.

[ Voor 17% gewijzigd door Omni op 01-09-2012 21:44 ]

• tch
Het ziet er helaas naar uit dat het budget niet hoger kan worden(beetje kleiner zelfs....). Ook begint mijn desktop steeds meer kuren te vertonen. Ik heb nu deze 2 gevonden die me kwa prijs en specificaties redelijk lijken. Ook heb ik me wat ingelezen over Lenovo, en voor zover ik lees, is het een betrouwbaar merk.

IdeaPad G780
http://www.saturn.nl/mcs/...,95952,391644,324353.html

IdeaPad Z580
http://www.saturn.nl/mcs/...net&product_code=51926889

Heeft iemand enig idee wat voor framerates ik kan verwachten met bijvoorbeeld Guild Wars 2, World of Warcraft en huidige Call of Duty versies, met de native resolution? En wat voor settings?

Sorry voor het doordrammen hierover, maar ik probeer er, gezien de situatie, het beste uit te halen :<

• manmad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 22:06
tch schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:24:
Het ziet er helaas naar uit dat het budget niet hoger kan worden(beetje kleiner zelfs....). Ook begint mijn desktop steeds meer kuren te vertonen. Ik heb nu deze 2 gevonden die me kwa prijs en specificaties redelijk lijken. Ook heb ik me wat ingelezen over Lenovo, en voor zover ik lees, is het een betrouwbaar merk.

IdeaPad G780
http://www.saturn.nl/mcs/...,95952,391644,324353.html

IdeaPad Z580
http://www.saturn.nl/mcs/...net&product_code=51926889

Heeft iemand enig idee wat voor framerates ik kan verwachten met bijvoorbeeld Guild Wars 2, World of Warcraft en huidige Call of Duty versies, met de native resolution? En wat voor settings?

Sorry voor het doordrammen hierover, maar ik probeer er, gezien de situatie, het beste uit te halen :<
http://lmgtfy.com/?q=NVIDIA+GeForce+GT+630M+(2+GB)&l=1

Als je naar beneden scrolled of ctrl+f gebruikt en je game zoekt kan je de fps zien van die videokaart ;) Weet wel dat een i7 meer fps geeft dan een i5/i3 processor maar voor zover ik weet doet de grafische kaart wel het meeste werk dus is dit wel geen slechte indicatie

• tch
Mmmhh het ziet ernaar uit dat het sowieso beter presteert dan mijn huidige desktop.
Deze geeft de laatste tijd bluescreens en volgende fps in games:
-guild wars 2: lowest settings: 40
-battlefield 3: lowest settings, 800x600 res(....) 50-60 in open gebieden zonder actie. 15 + muisvertraging in drukkere gebieden/kleine maps
-wow, med settings: 50 fps
-modern warfare 3: lowest settings 70fps

Het probleem is wel dat het vaak stottert etc :(

Nu was mijn idee om een laptop te kopen, omdat ik binnenkort toch op kamers ga.

Ik ga waarschijnlijk voor de lenovo g780 i7. Ik hoop dat ik er geen spijt van krijg :(

Verwijderd

Notebookcheck heeft GW2 gebenchmarkt trouwens: http://www.notebookcheck....Guild-Wars-2.81294.0.html
Het eerste wat mij opvalt is dat de processor op low veel uitmaakt. Het tweede wat mij opvalt is hoe goed de intel 4000 het doet. Ik denk dat als je wilt gamen je beter wat door kunt sparen.

• tch
Update: de g780 en de z580 zijn out of the question.

Ik heb mijn rekeningen nog eens op orde gezet, en bleek nog wat over te hebben :) hetzij niet veel, maargoed...

Ik heb nu deze op het oog:
Lenovo Y580
http://www.computerland.n...=40&product_code=51006551

De specs leken me erg goed, en de video kaart is ook weer wat sterker.

Ik heb ook de review op notebookcheck.net doorgelezen.
Ik denk dat deze een betere koop zou zijn.

Thoughts? :)

• Omni
  • Niet online

Omni

Dat is de eerste keuze waar ik mee aan kwam zetten in een bericht hierboven, dus: ja, dat is prima.

• tch
Omni schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:23:
Dat is de eerste keuze waar ik mee aan kwam zetten in een bericht hierboven, dus: ja, dat is prima.
Oeps!

Ben nogal slordig 8)7

Bedankt :)

Edit:

Snelle vraagjes:
Wat maakt de i5 t.o.v. de i7 voor mijn situatie uit?
En wat zou beter zijn, een i7 met een 650m of een i5 met een 660m?

[ Voor 22% gewijzigd door tch op 02-09-2012 16:26 ]

Verwijderd

Als het je niet uitmaakt dat het een 17" is lijkt de inspiron 17R SE mij eigenlijk een betere keus. De GT 650m is hetzelfde als de GT 660m, alleen lager geklokt (wat inhoud dat je hem zelf hoger kunt klokken. Met de asus variant kan dat niet). En je krijgt een i7. De prijs is iets lager dan de Y580. Op moment van spreken € 893 met i7 en €804 met i5 (wat vorige week nog €804 / €75x was, maar goed).
tch schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:24:
Wat maakt de i5 t.o.v. de i7 voor mijn situatie uit?
En wat zou beter zijn, een i7 met een 650m of een i5 met een 660m?
Volgens notebookcheck heb je op low meer aan de i7, en op high meer aan de GT 660m.

Edit: wacht even. Dat is misleidend omdat de notebook getest met GT 650m last heeft van de turbo boost bug, en het GT 660m testexemplaar niet. Dus de verschillen zijn minder groot dan ze volgens notebookcheck zijn. Lekker handig weer...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2012 16:34 ]

• tch
Mmhhh ik weet niet of ik nog een dell wil. Had geen goede ervaringen met de vorige. Maar dat is het verleden, misschien is het beter?

Anyways, de dell heeft 6gb ram en een (ietsje?) mindere videokaart. wel heeft deze een hogere rpm met de harde schijf(wat merk ik hiervan?). Wel heeft deze een anti reflectie coating. Betekent dat dat ik buiten kan zitten zonder last te hebben van de zon?

Verwijderd

De Y580 lijkt mij beter gebouwd als de inspiron. Verder hebben beiden een mat scherm.

De rest van de verschillen zijn niet zo boeiend. De videokaart kan je overclocken, de snellere harde schijf.. leuk, maar nutteloos in vergelijking met een SSD, en RAM is bijna gratis op dit moment. 6 of 8GB RAM is wel het laatste waar ik mij zorgen om maak.

• tch
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:46:
De Y580 lijkt mij beter gebouwd als de inspiron. Verder hebben beiden een mat scherm.

De rest van de verschillen zijn niet zo boeiend. De videokaart kan je overclocken, de snellere harde schijf.. leuk, maar nutteloos in vergelijking met een SSD, en RAM is bijna gratis op dit moment. 6 of 8GB RAM is wel het laatste waar ik mij zorgen om maak.
Waar zie je dat de Y580 een mat scherm heeft? Ik dacht dat hij dat niet had ;o

Verwijderd

Correctie. De Y580 heeft een glossy scherm.
Pagina: 1