Toon posts:

BBG PC kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!

Aangezien mijn weet ik hoe oude dell xps 420 het heeft opgegeven om te starten voor de tweede keer en ik geen zin heb om opnieuw Windows erop te zetten heb ik besloten een nieuwe pc te gaan halen waarmee ik een tijdje vooruit kan. Ik heb totaal geen verstand van computers dus had in het GW2 forum al wat advies gezocht maar wil toch hier nog even speciaal een topic aanmaken voor het beste advies!

Wat wil ik er mee gaan doen?
Ik wil er uiteraard mee gaan gamen aangezien ik pas GW2 en CS:GO heb aangeschaft en het zou fijn zijn als ik de games minstens op medium kan draaien.

Kosten/ randapparatuur
Qua kosten vind ik de Basis game systeem in de best buy guide september 2012 een mooie prijs en volgens mij krijg ik er heel wat voor. Monitor, muis, keyboard, speakers etc heb ik nog van mijn oude pc!
Ik heb verder niet echt bepaald voorkeur want ik weet niet wat nou specifiek beter is dan het andere.

Nou heb ik dus als idee om het basis game systeem van de BBG sept 2012 te halen alleen vraag ik me ook af waar. Ik kan namelijk echt niet zelf een PC in elkaar zetten en hoorde dat Alternate.nl een bedrijf is die dat ook voor je doet voor 50 euro. Is dit betrouwbaar? Heb al wat reviews gelezen maar sta open voor meer!

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 70,21€ 70,21
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 72,20€ 72,20
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Antec One Hundred€ 43,49€ 43,49
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 193,51€ 193,51
1Corsair Builder CX500 V2€ 53,90€ 53,90
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 33,50€ 33,50
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 85,95€ 85,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 593,28

Met vriendelijke groet!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 23:51

amas

Law of Nature: Chaos

Bij "bestelkosten berekenen" kun kiezen om maximaal 1 winkel in te stellen: http://tweakers.net/price...cts=5&maxshops=1#shoplist. De beste keus is hier om het bij Afuture te bestellen. Deze winkel kan voor €50,- alle componenten voor je assembleren. Ook van SiComputers weet ik zeker dat dit kan. Alleen is hier de voeding niet goed leverbaar.
Als je je PC bij één van deze twee winkels in elkaar laat zetten weet je zeker dat het goed komt.
En met dit systeem kun je Guild Wars 2 op wel iets hoger dan medium spelen ;)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 14:48
Dit is zeker een prima systeem! Enige wat ik zou veranderen is de CPU Koeler

Cooler Master EVO 212 inwisselen voor een Gelid Tranquilo Rev 2. Uit testen (op bv. HW.Info, vloeken in de kerk) is dat deze net stiller is en lagere temperaturen haalt voor dezelfde prijs.

Met die setup kan je CS:GO sowieso op Beste kwaliteit zonder AA spelen. GW2 heb ik geen ervaring mee.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

In principe is het betrouwbaar om het door de shop in elkaar te laten zetten, tenzei je met een louche shop in zee gaat. Gelukkig valt dat hier wel mee. Hoe goed die gasten dat doen en hoe netjes, kan ik niet zeggen.
Daar zul je toch op moeten googlen ofzo, naar mensen met ervaring ermee.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ja CS:GO is niet bepaald zwaar nee maar de GW2 WvWvW daar in tegen. Ik zal het eens navragen in het GW2 Topic! Harstikke bedankt voor jullie advies..Ik denk dat ik de gok maar waag dan om bij Afuture te bestellen en hopelijk aan het eind van de week een mooie pc te hebben:)

• Babadiboopy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-05 20:33
Ik hebt onlangs mijn high-end game systeem by alternate besteld en ben nu voor mijn broertje aan het kijken voor dezelfde bbg desktop van €650.

Als je bij alternate een pc samen laat stellen ben je verplicht een volledige pc inclusief besturingssysteem te kopen. Hierdoor kwam het totaal bedrag van de bbg desktop met een budget van 650 euro uit op 712 euro totaal, wat niet slecht is als je mee neemt dat 80 euro naar windows gaat. Qua prijs voor de onderdelen lijkt alternate dus niet de duurste. Echter betaal je nog wel 55 euro voor de asemblage en 15 euro verzendkosten. Zo kwam een pc met budget van €650 uiteindelijk uit op €780. Al zul je dit misschien ook bij andere sites hebben, het is toch iets om mee te nemen.

Wat ik wel kan zeggen is dat uit mijn ervaring met mijn bestelling van het high end systeem is dat de klantenservice zeer snel reageerd via de mail (vaak binnen het uur) en zeer behulpzaam is. Ik had de zeer gewilde asus gtx670 besteld en werd goed op de hoogte gehouden van de beschikbaarheid. Ook was het veranderen van de bestelling achteraf zeer eenvoudig met een mail op te lossen. Goede service dus uit mijn ervaring.

Verder heb ik geen ervaring met het bestellen van PCs maar deze twee dingen kwamen toch in me op.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik vragen wat voor high end game systeem jij dan had? En ik vraag me ook af of er nog een betere CPU is maar niet voor overdreven veel meer geld..want ik heb deze specs ook op GW2 fora geplaatst en word me toch aangeraden een betere cpu te nemen..of is mijn gfx kaart zo belabberd?

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
GW2 is gewoon zwaar. In drukke gebieden moet je met het basissysteem rekening houden met zware FPS drops. Maar normaliter zal je medium settings wel kunnen halen en zal het zeker playable zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Zarrack op 03-09-2012 06:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
En als ik die AMD Phenom nou zou vervangen door de
Intel Core i5 3570K Boxed
Socket 1155 quad-core CPU van 3,4GHz

Aangezien ik hier en daar hoor dat ik toch beter voor intel kan kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Anyone?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 14:09
Ik denk dat het niet veel uitmaakt of je voor die intel i5 of voor de Phenom II 965 kiest. Als je voor een Intel kiest, zul je natuurlijk ook weer een ander bord moeten gaan uitzoeken en gooi je de hele configuratie ondersteboven... Da's bijna een nieuw topic :+

iRacing Profiel

Pagina: 1